בתשובה לירון, 27/01/17 13:08
689042
יפה אמרת.
השאלה היא רק עד כמה מיינסטרים היא הגישה הזו.
שלא תיפול למלכודת צל הרים כהרים כמו ההטיה של הנמר כאן להלביש את האג'נדה של השמאל ההזוי ביותר על ארגוני זכויות האדם הקונבנציונליים בהרבה.

אתה אומר "השקפת העולם המקובלת בימינו היא השקפה קולקטיביסטית..." והשאלה היא - מקובלת על מי? אני בטוח שהיא מקובלת על פרופסורים למגדר בקליפורניה, ואולי כותבת או שתים ב"הארץ", אבל לא נראה לי שהיא מקובלת על יכין ובועז של האליטה התרבותית בארץ, שופטי העליון נניח, או הגרבוזים והקוטלרים.
689050
שבת שלום גם לך.

הנמר מלביש רק במקרים נדירים ולרוב את אלה שלא מגיעות לרוכסן.
ליקטתי דוגמא להלבשה מצד אנשי המחנה.
אני לא טוען שמדובר בסאטירה ואם היא ראויה או פסולה, רק רציתי לציין בהקשר לדיון הנוכחי שהמחנה רואה בחיוב צורות וביטויים גבוליים של מאבק כל עוד מדובר בפעולה נגד "האליטות ‏1" אך יזדעק עד לב השמים אם אותה כרזה היתה מתנוססת על צילום מרצח רבין שמייצג את "המוחלשים".

1. ובעצם מתכוון לבבונים וערסים מזרחיים מצביעי ביבי‏2.
2. כשאין לו שום בעיה עם ערסים ממוצע ערבי שמצביעים לרשימה או תומכים באג'נדה.
689056
לא אמרתי דבר אודות הדעות עצמן (הלינק שנתת שבור) אלא רק אודות הגבולות האמורפיים של המחנה הדמוני. גבולות שאתה מסרב לקבע.
689061
כנראה שהפוסט הוסר.
(החליפו את השלט העבודה משחררת באימרה לא היה כלום כי אין כלום של ביבי.)

אתה באמת מאמין שהגבול ברור ואינו אמורפי ואני פשוט מסרב לקבע אותו כדי לנגח את המחנה או אותך?
הרי לתפיסתי דווקא משום אמורפיותו של הגבול גם אנשים נורמטיביים תומכים בפסול וברע ולא מבין שלמעשה נמצא בארץ אחרת.

כדי למתן את העקצוץ מהמושג שאינך מוכן לקבל את קיומו ולהבין את עמדתי בצורה נייטרלית יותר, אסביר את עמדתי לגבי המאבק התקשורתי ברנז'אי הממושך לסוטול ציוני המוני: תגובה 689044

גם כאן לתפיסתי תומכי העישון לא מבחינים במהות, ההשלכות והמשמעות (ברמה הפרקטית) בעיקר בגלל שהגבול (גם ניקוטין הוא סם, כולם מעשנים, גם המנכ"ל מעשן, מזימה של תאגידי הבריאות, אלכוהול יותר גרוע) טושטש בכוונה תחילה. לאנטישמיות החדשה ולישנה אין גבול ברור. כשמדובר בסבך של רעיונות רגשות חינוך שריטות והתניות אין גדר במידה אחידה ואין גבול או שלט.
אם מאין דהוא חטף בחילה מהידיעה שהשכן החדש יהודי מדובר באנטישמי -גם אם לא פצה את פיו בנושא, מעולם.

אי ההסכמה או הדיון שמתקיים בנוגע לתוקף, היצרן, או רמת הדיוק של מדד בחילה כזה או אחר אינו שולל את התגובה או האנטישמיות שבקירבו -גם אם לא הקיא או סיפר על כך.

מעטים מבעלי הקמינים רכשו מד לחות (דוגם בעומק 2-4 מ"מ) כדי להחליט אם העץ יבש ואין תקינה מדעית (ידועה לציבור) שמגדירה את גבול הלחות לפי סוג עץ.
האמורפיה מאפשרת לסוחר למכור לגב' לייבוביץ' "5 קוב זית שנכרת לפני 5 שנים כשבפועל היא מקבלת 2 קוב' הדרים בני חודשיים שלא יידלק גם בגיהינום.
לגב' ליבבוביץ' אין מד לחות אבל היא תבין אם העץ שרכשה רטוב או יבש לפי כמות הברכות שירעיף מר לייבוביץ' על ראש הסוחר.
גם למר לייבוביץ' אין מד לחות והוא מזהה אם העץ יבש או רטוב כשהוא מעריך את התועלת מייעודו כי את התועלת המוסכמת והברורה- קשה למדוד.
היא תלויה בסוג העץ, קוטר הגזעים, הסידור, קנפוג הקמין, גודל תא הבעירה, טמפ' בחוץ ובפנים, מהירות הרוח, אטימות המבנה, גובה וקוטר הארובה, עד כמה סתומה אם ישרה ועוד ועוד.
למרות כל האמורפיה וזיליון המשתנים כשהעץ רטוב, למר לייבוביץ' זה ברור. הוא לא צריך מעבדה.

לכן, גם כשהגבול אמורפי הדבר המועיל והנבון הוא לנסות להבין אם הארץ מבורכת או ארורה עפ"י פירותיה, מנהגיה, שפתה ואדמתה.
הסירוב להכיר באופיה של הארץ בגלל שגבולותיה לא הוגדרו בצורה שמוסכמת על כל חברי האגודה הגיאוגרפית מנוגד (להשערתי) גם לדרך שאתה ואני חינכנו את ילדינו.

היו ילדים שלא סומנו ע"י הרשויות כלוקים בבעיה ובכל זאת ניסינו למנוע או להסביר לצאצא היקר שהקשר איתם מיותר ואפילו מזיק.
האחריות כהורה גרמה לך לפעול באורח שונה גם כשלא הוצב השלט שאומר שמשהו בראשו של הקטן דפוק ועלול להשפיע לשלילה על הנצר היקר לליבך.
תחושת האחריות היא שגרמה לך כהורה לחפש לזהות ולהגדיר איומים עבור העולל. ולא רק, אתה גם יודע לזהות אם החבר הדמיוני מגיע ממשפחה טובה גם ללא הגדרת יצרן או בדיקת עץ המשפחה.

אסיים בפתגם הערבי הידוע: כשמתסכלים מתוך אחריות ואכפתיות על התועלת או האופי של משהו מבינים שישנם דברים שלא הוגדרו אך טיבם והשפעתם ברור כשמש.

שבת שלום
689123
ואני חוזר לשאלה ששאלתי את ירון- האם זה‏1 מיינסטרים?

___________
1 במקרה שלך- "המחנה"
689134
מיינסטרים במובן השכיחות בשיח הישראלי באופן דומה להתנגדות נגד צו ''כניסת מוסלמים'' של טראמפ.
השאלה הרצויה מבחינתי בשני המקרים היא האם מדובר בהתנגדות טבעית, מבוססת או הגיונית.
(מבלי לשלול את האפשרות שטראמפ כפופוליסט).
689067
לא היה כלום כי אין כלום.
689066
בוא נחזור לדוגמא של ירדן, שתי האמירות "לשחורים אין יכולת הפשטה מתמטית" לעומת "לבנים לא יודעים לנתר". מי לדעתך יחשוב שהאימרה הראשונה מרגיזה יותר? האם רק פרופסורים למגדר? או כלל הציבור?
689076
נכון, רוב הציבור. אבל בין זה ובין התזה של ירון יש מרחק גדול.
בכל זאת השחורים היו עבדים של הלבנים כמה וכמה דורות כאשר הלבנים התייחסו אליהם כפחות מבני אדם. הרגישות לפיכך גבוהה.
בוא נשווה את המשפט ''למלוכסנות יש רגליים עקומות'' למשפט ''הלבנות שעירות ברגליים''. אני חושב ששתי האוכלוסיות זכאיות להיעלב באופן שווה.
689102
האם אתה מכיר אירגון זכויות אדם שאינו עוסק בזכויות של קטגוריות מסויימות של בני אדם? יש לי תחושה שבארה"ב אם אתה מדבר בשם החוקה האמריקאית, חופש הביטוי, זכות הקניין וכדומה חושדים בך שאתה Alt right (במובן של KKK) או לפחות ליברטריאן. אין איש בזרם התרבותי המרכזי (תקשורת, אקדמיה, אמנות) שמתנגד ל"אפליות מתקנות", וכמובן רואה בשיוויון בין קטגוריות יעד מרכזי של המדינה. (וכמובן אין איש שקיווה שטראמפ יבחר, ואם יש כזה איש לא יעיז להודות בכך).
___
פנטסטי:
"אין ספק שלעובדה שאני מזרחית יש משקל. ובמקרה הזה, החטא הגדול שלי היה שהיזדהתי עם אוכלוסיה לא יהודית. אז העובדה שזה מגיע מבחורה, שתפקידה להיות עלה התאנה המזרחי של גלגלצ, ועושה חיבור בין אוכלוסיות מדוכאות - לא נעים לאוזן ההגמונית..."
689104
ועוד אחד: ההומגניות של הקבינט של טראמפ.
689110
_____
לא בטוח שהיה צריך לפטר אותה בצורה הזאת, אבל קשה לי להאמין שקהל השומעים זקוק לעוד פובליציסטית שמקופחותה אומנותה.
689121
כן. האגודל. תגובה 683786
חופש הביטוי 689131
ה־EFF הוא דוגמה טובה לארגון שעוסק בזכויות שונות של אנשים (פרטיות וחופש הדיבור באינטרנט ובכל מה שקשור למחשבים).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים