בתשובה לנמר עתידות, 24/02/17 0:57
689869
שוב אני מסכים עם כל החצי הראשון המסתיים במלים "עד כאן הציבור הצדק ותפקיד השופטים" ומתנגד בתוקף לכל החצי השני.

השופטים שהרשיעו את אריה דרעי לא ביזו את הסמל, לא לכלכו את המשפט בפוליטיקה, לא עוותו את החוק ולא האשימו בצביעות חסרת עכבות את הציבור.
אבל עשו להם ולמוסד שהם מסמלים דה לגיטימציה מתמשכת.
לא השופטים התנתקו- חלקים בציבור התנתקו.
דרעי (שר הפנים המכהן) שתק בחקירה מ 1990 עד 1993. הוא הורשע ב 1999, הרבובדיה הכריז "הוא זכאי" וש"ס קיבלה באותה שנה 17 מנדטים.
689871
מתי הרב עובדיה זצ"ל הכריז את זה?

מזרחיים,קל לעבוד עליהם.חסר להם את התחכום הגנטי שיש בשבט הלבן שמאפשר להם להיות שופטים.

(למען הסר ספק,אני חושב שאריה דרעי הוא אדם מנוול וגנב דעת שהביא לנו נרצחים יהודים סתם)
689872
מ'פרשת הבצל' לאחרונה החכמתי שדרעי לא כזה חכם כמו שחשבתי.
689873
הוא לא טיפש,אבל מניפולטיבי וחסר מוסר כמו אחרון בני השבט הלבן.
689874
טיפש גם טיפש. לאחר שהזמר אלבז לכלכך עליו לפני מספר שנים והוא ידע שהוא חנטריש כמוהו- עדיין המשיך להעסיק אותו בתור זמר הבית. 'פרשת הבצל' הוכיחה שהוא אוהב לחטוף כאפות באופן סדרתי. הפרשה הזאת מחקה אותו סופית בחברה החרדית מזרחית.

בני אדם מתרגשים מבכי נקבה - מחייכים לבכי מזויף של נקבה.
בני אדם נבוכים מבכי זכר - מתעצבנים בטירוף מבכי מזויף של זכר.
689875
יכול להיות שאתה צודק.
689882
הוא זכאי.
689877
כמעט התנצלתי, כי זה מופיע בויקיפדיה בערך על דרעי בלי אסמכתא, ולא מצאתי כזו. אבל העמקתי בחיפוש ומצאתי: דווקא באתר כיכר השבת: "ביום ההרשעה, ה-‏17 במרץ 1999, קיים דרעי מסיבת עיתונאים יחד עם מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל שבמהלכה הוא פסק: "על פי דין הוא זכאי". מסיבת עיתונאים שנזכרה יותר מכל בשל כך שמרן הגר"ע יוסף צעק על העיתונאי ניצן חן "תצא בחוץ"."

ובמהלך החיפוש מצאתי כמובן את הציטוטים המפורסמים :על בית המשפט העליון משנת 1999
""אלו קוראים את עצמם בית משפט עליון? לא שווים. בבית משפט תחתון צריך לשים אותם. הם, בשבילם ברא את כל הייסורים שבעולם. כל מה שישראל סובלים, רק בשביל הרשעים האלה. ריקים ופוחזים. שפחה כי תירש גבירתה. מה הם יודעים? ילד שלנו בן 8-7 שנה יודע ללמוד יותר טוב מהם ללמוד תורה. אלה שמו אותם בבית משפט עליון. מי בחר בהם, מי עשה אותם שופטים, אלא שר המשפטים, צר ואויב הוא אהב אותם והוא המליץ שצריכים לבוא אצל הנשיא והנשיא שם אותם שופטים. מה, עשו בחירות? מי אמר שהעם רוצה כאלה שופטים רשעים כאלה. כולם סוררים ומורים. אין להם לא דת ולא דין. כולם בועלי נידות. כולם מחללי שבת. אלה יהיו השופטים שלנו? עבדים משלו בנו"

אחרי ההחמרה בעונשו של בניזרי "אוי לנו שיש לנו בית משפט מעוות כזה. אין להם לא דת, לא דין, לא מאמינים בשום דבר"
689878
הוא אמר את זה אחרי שהוא הורשע או לפני?
בכל מקרה ,נראה שהרב עובדיה הבין מאוחר יותר עם איזה נחש יש לו עסק.

טוב,שני הציטוטים האחרים הם מובנים מאליהם,גם אני,כמו כל אדם סביר, מסכים איתם.
689881
במקרה של נאשמי ש"ס אתה צודק רק שהלדלגיטימציה למיטב זכרוני והערכתי כוונה להשפיע על תוצאות המשפט. מכאן להסיק שמצביעי ש"ס אינם שותפים לסט העקרונות והערכים השכיח או שרוב הציבור התנתק המרחק גדול. זה לא מקרי שבלוטות הצדק של רוב הציבור מתייבשות. גנבים משתחררים, אנסים ורוצחים מקבלים עונשים מגוחכים לעומת משליך הנעל על בייניש (פגע בול) שחטף 3 שנים או בג"צ ההתנתקות שסימן יחד עם עשרות החלטות את נטייתם הפוליטית המובהקת של הנאורים המזוזים והשבט המיוחס. בוודאי שהשופטים התנתקו ואנחנו לפני אסון. ציבור רואה את בית המשפט כשחקן פוליטי ומזהה את פעילותו עם ציבור שהפסיד בבחירות. התסכול מתווסף לכך שהמחנה פועל כבר עשרות שנים על דלק פיקטיבי ממימון זר. המעשים מעידים על כך שהאתיקה, ההגינות וחוקי המשחק הדמוקרטי אינם עומדים בראש מעייני המחנה והשופטים כי מעל לכל עומדת האג'נדה. ההתנתקות היתה עוול אדיר למתיישבים היהודים אבל לימדה את הציבור כולו על טיבו המפוקפק של בית המשפט. אני חושש שהפסיקות לגבי עמונה ומגרון קיבעו את הרושם שמדובר בכת כוחנית פוליטית.

בניסיון למנוע את פיצול הדיון לגבי טיב המתנחלים, הדתיים, הימנים והרגבים (מיותר) עיין בזמנך הפנוי בפסיקות לגבי אדמות שקשורות לבדואים ותבין שמעמד "השטחים" לא רלוונטי.
אמירתו של מזוז: "החוק זה לא הכול". אינה מעידה מקרית בלשונו. החוק מבחינת בית המשפט באמת שלא רלוונטי לקידום האג'נדה.

במאמר מוסגר וכדי לסיים בהסכמה ושבת שלום אני מבין את הפסקה האחרונה. עיני רואות את המראות וניכר שהעסק הולך ומתבהם, מתלהם, מתרעם, מתעלם ולא מתחשב.
אני לא חושב שהמגמה תשתנה ובמקרה הטוב נראה בלימה זמנית במגמה הכללית, רק חשוב לציין שהעסק כולל את הערבים, השמאל, הימין והשופטים.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים