בתשובה לאריק, 21/11/17 5:07
קיבוץ גבעת המשפילים 695708
אתגרי הרכבת

קו הרכבת המהיר לירושלים [ויקיפדיה] צפוי להחנך בשנה הבאה. הפרויקט סבל מכשלים חלמאיים רבים. בשנת 98' נסגר הקו לירושלים שהיה מיושן, אטי ולא בטיחותי. לאחר שנים של דיונים הוחלט בממשלה בשנת 2001 לבצע במקביל שיפוץ ושדרוג של הקו הישן וגם בניה של קו חדש יקר ומהיר.
שיפוץ הקו הישן ארך 3 שנים, חרג מאוד מתקציבו ובסיומו הסתבר שהוא סובל מליקויים בתכנון ובביצוע ששוחקים וסודקים את שלדת הקרונות. מהירות הנסיעה בקו הופחתה ובתום השדרוג מסתבר שהנסיעה לירושלים אורכת בדיוק אותו זמן כמו בקו הישן לפני השדרוג: שעה ועשרים דקות.
הקו החדש היה מתכונן במקור להחנך בשנת 2008. שורה של ליקויים ניהוליים גרמה לדחיות חוזרות ולהכפלת התקציב המקורי מ 3.2 מיליארד ש"ח ל 6.8 מיליארד (במחירי 2013) מבקר המדינה פירסם ב 2009 דו"ח חריף בטענה כי ליקויים חמורים בתכנון הקו, תוך התעלמות מחוות דעת שונות, הביאו לדחייתו הממושכת.
באוקטובר 2015 קרסה רצפה במנהרת שירות והובילה לחילופי האשמות בין הקבלן המבצע לבין רכבת ישראל. הקבלן טען שהרכבת הנחתה אותו לחסוך בבטון תוך התעלמות מהתראות חוזרות ונשנות עוד משנת 2011 כולל חוות דעת של חברות תכנון מובילות. הרכבת טענה שיש כשל נקודתי שהקבלן הוציא מפרופורציה כדי לכסות על אי עמידה בזמנים.
צוות מומחים הולנדי שנשכר על ידי משרד התחבורה הסכים עם עמדת הקבלן שהבעיות שהתגלו אינן תולדה של תקלה נקודתית, אלא תוצר של מחדל תכנוני־הנדסי משמעותי.

קו הרכבת לאילת [ויקיפדיה] בפברואר 2012 אושרה בישיבת ממשלה תכנית שהגיש שר התחבורה שצופה השלמת ההליך הסטטוטורי תוך שנה והשלמת הפרויקט תוך חמש שנים נוספות. הממשלה הטילה על שר התחבורה לממש את המיזם.
בפברואר 2013 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום את מלוא התוואי שבין באר שבע לאילת. באוקטובר אותה שנה אישרה ועדת השרים לענייני פנים את תוואי הרכבת לאילת. ואולם בארבע השנים שחלפו מאז טרם פורסם מכרז לסלילת הקו.

רכבת לעיר הבה"דים - הפרויקט של הארכת המסילה מבאר שבע לעיר הבה"דים היה אמור להוסיף כ 10 ק"מ של מסילה ולעלות 300 מיליון ש"ח. ב 2011 הגישה הרכבת תוכנית ראשונית לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ומאז אבדו עקבותיו של הפרויקט.

הוספת מסילה רביעית באיילון - ציטוט מתוך האתר של נתיבי ישראל :
המערך המסילתי בקטע איילון-לוד הוא החוליה החשובה ביותר ברשת הארצית ועל פיו נקבעים דפוסי הפעילות ברשת המסילות הארצית בכללותה.
מספר המסילות הקיים בקטע שבין תל אביב ללוד מגביל את הפעלת המערך הרכבתי כבר משנת 2008. רשת הרכבות הארצית גדלה במהלך העשור האחרון והתפתחה ללא שינוי בקטע הנדון. לפיכך, חלק מהקווים מופעלים בצורה מאולצת או באופן שאינו מאפשר מתן שירות מיטבי לכל התחנות בפרוזדור האיילון...
סטטוס הפרויקט:
הפרויקט בשלב תכנון מוקדם"
קיבוץ גבעת המשפילים 727525
כאן מאשימים את התנגדות המצרים בבלימת יוזמת הרכבת לאילת (תחרות בתעלת סואץ).
קיבוץ גבעת המשפילים 727526
מירי רגב פופוליסטית. צריך להתעלם ממנה.

נראה שדבריה של מירירגב נועדו להתחנף לתושבי הפריפריה (שניתפסים בעיניה כחלק מישראל השניה שתמיד פותו על ידי הליכוד בהבטחות שווא ותמיד הוסתו נגד ''מדינת תל אביב'').

הבעיה התחבורתית הבוערת בישראל היא הסתימה של נתיבי נסיעה במרכז הארץ , מה שגורם נזק כלכלי אדיר (הנזק הוא שהמרכז לא ממצה את כל כוח הייצור שלו, שהרי כל שעת נסיעה היא שעה של אובדן ייצור).

אם רוצים רכבות לבאר שבע או למישור החוף (מחיפה עד אשקלון), וזה מועיל מאוד לכלכלה --- צריך לתקצב אותם בנוסף לרשת רכבות מטרופוליטנית במרכז. סביר שהתקציב לפריפריה
הנ''ל יהיה נמוך יחסית לתכנון מטרו, כי המסלולים לסלילה די פנויים ומישוריים.
קיבוץ גבעת המשפילים 727537
ללא ספק מסילה רביעית באיילון (וחמישית וששית) היא הבעיה הקריטית של הרכבת. זה ידוע ומוסכם על כל הגורמים המקצועיים כבר מ 2007. במצב אופטימלי היא היתה צריכה כבר להיות מוכנה לפני 10 שנים תגובה 698842. זה אומר שכבר עשר שנים הרכבת לא מסוגלת לעמוד בביקושים בקווים החשובים ביותר שלה, אותם ציינת.
לפני שנתיים התברר שלא תהיה הקלה עד 2026. אבדוק מה התחדש ואעדכן.
קיבוץ גבעת המשפילים 727541
אתה יודע שבעולם הגדול מעבירים על שתי מסילות מעל ל-‏20 רכבות בשעה בכל כיוון. (ראה למשל הקו המעגלי בברלין או קווים פרווריים שונים סביב לונדון). למעשה בתפעול נכון, 4 מסילות הן הרבה מעבר למה שנחוץ לשדרה המרכזית של מטרופולין בינוני.
קיבוץ גבעת המשפילים 727555
כבר דיברנו על זה תגובה 710785
מלכתחילה המספרים (גם הנוכחיים) בכלל לא ברורים ויש חוסר עקביות מסוים בין מקורות שונים.
ככל שאני יודע המסילה השלישית העלתה את תדירות השיא מ 8 ל 14 רכבות בשעה לכל כיוון, וגם זה רק אחרי שיפור מערכת האיתות ב 2012.
יתכן שתדירות הרכבות בפועל היתה נמוכה מהמקסימום האפשרי בשנים האחרונות עקב מחסור בקרונות כח וניהוג.
מערכת האיתות החדשה תעלה את התדירות המקסימלית ל 17 רכבות בשעה בכל כיוון. המערכת, שהיתה צפויה להכנס לפעולה ב 2023, זכתה לנסיעת מבחן ראשונה באפריל השנה בזכות הקורונה, ואולי בזכות ההשבתות תושלם לפני הזמן.
קיבוץ גבעת המשפילים 727556
על המסילה השלישית באילון עוברות בפועל 4 רכבות בשעה לכל כיוון. כל השאר משתמשות בשתי המסילות ה”ישנות”.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים