בתשובה לארז לנדוור, 26/03/19 8:26
מלכוד מספר 69 705038
הקשר הינו ברמת הדיונים של ההפוך על ההפוך. מר לנדוור- 69 ? מכיר ? זוכר ? לא השנה !! התרגיל ? זוכר ?

מכל מקום - ראיתי ש'איחוד מפלגות הימין' ממנף את האייטם התקשורתי הזה לפרסומות ממומנות במסגרת הבחירות. אני שואל את עצמי שאלת תם או מטומטם : גם הם ?!?

הרי הבחירה במפלגה הזאת היא רק בגלל החיבור של 'עוצמה יהודית' ובייחוד בגלל בן ארי ובן גביר. הבחירה באיחוד הזה הינו לא על רקע אידיאולוגי !! ממש ממש לא. זאת בחירה שנובעת מתסכולים עמוקים של חלקים של אנשים בחברה הישראלית ‏1 שנמאס לה שהממסד הנאור/שמאלי/בעל המצפון/בעל החזון/בעל המוסר/בעל ההיגיון- רומס את מחשבתם עד אפר .

כעת- עד שיש לנו סוף סוף מפלגה ימנית קיצונית פשיסטית נאלחת שגורמת לאנשי השמאל לפנטז על היטלר מצליף בהם עם שוט מעור תעשייתי זול ואז הם חוברים לצבא האדום הכחול והלבן ויחדיו כובשים את ברלין; עד שיש לנו סוף סוף מפלגה שבג"ץ פוסל מישהו ממנה - פתאום בא יושב הראש שלה מר פרץ ומגלה הבנה ואנושיות למסתננים ומבקשי עבודה. חצוף כזה. רק על זה בא לי להצביע לפייגלין .

בתכלס, אין כמו שטראוס לפתור דילמות ישראליות :

נניח לצורך העניין שארז הוא ליברל מתון וקוזמו הוא שמרן מתון - לכאורה אין הבדל בין קוזמו לארז. אפילו יש להם מכנה משותף: שניהם מסתמכים על הדמוקרטיה הליברלית שבה יש בחירות וזכויות אדם. שניהם גם מתנגדים בכל תוקף לקומוניזם . אבל ארז למרות שהוא מתנגד לקומוניזם ולדרך שהקומוניזם נוקט הרי שהוא מסכים עם המטרה הסופית של הקומוניזם. המטרה ברורה ונהירה לו : חברה אוניברסלית והומוגנית,נטולת מעמדות .

אבל גם ארז מבין שאי אפשר לבקש עולם אוניברסלי,אז לפחות הוא מסתפק באיחוד האירופאי בתקווה שישראל תהיה חלק ממנה .הואיל וישראל לא באירופה, אז לפחות האיחוד הערבי או משהו ממשפחת העמים. להיות קשור למישהו למשהו . לא להיות לבד, זה מתסכל אותו לחשוב שישראל היא לבד. הוא גם מתעב את הברקזיט ואם זה היה תלוי בו הוא היה מבטל את משאל העם בבריטניה לאלתר. גם בישראל הוא מבקש להחיל את כללי האוניברסליות וההומגניות , לדידו הערבי הישראלי, הערבי שגר בעזה ,המתסנן, האריתראי, הסודני והיהודי צריכים ללמוד ביחד,לאכול ביחד,לחיות ביחד, הכל ביחד, כי רק ביחד הוא מרגיש יחד.

קוזמו השמרן לעומתו טוען שזה לא אפשרי ולא רצוי ולא בא לו טוב כל הקטע ההומוגני הזה. אצלו יהודי זה יהודי וערבי זה ערבי, ואת המסתנן צריך בכלל להעיף מכאן במטוס הראשון. למה ? כי הוא טוען שלערבי יש הייחודיות שלו וליהודי יש הייחודיות שלו, והמסתנן סתם נדחף לכאן ושיעוף.

ארז הליברל רוצה אוניברסליזם שזה בעצם אימפריאליסטי הנושק לנקודה פשיסטית , קוזמו השמרן אשר מתעב את האימפריאליזם - והחזיר את סיני בגודל פי 3 מישראל,את עזה, יריחו , ועוד - מתחנן לשקט,לבדלנות. קוזמו להזכיר הוא לא הומוגני. הוא סתם שמרן פשיסטן שלא מאמין באוניברסליות.

הליברל כועס על השמרן שהוא חשדן שלא רוצה שינויים. השמרן טוען : למה לשנות כל דבר ? למה להביא טרוריסטים מטוניס עם טונות של נשק - למה לתת להם רובים ? במי הם רוצים לירות ? בתושבי רמאללה שלא רוצים את ההומוגניות או ביהודים שלא רוצים את האוניברסליות ?

ארז הליברל דורש שינוי ! כאן ועכשיו !מבחינתו כל שינוי הוא לטובה , רק להיות פרוגרסיבי ומתקדם . רק לא לעמוד. להתקדם חברים ! אין זמן ההיסטוריה רוצה שינוי. מי שעומד הוא הססן,חשדן,שמרן וזאת מהות השמרן - הניגוד לחירות לסובלנות לליברליזם .

וככה זה עובד היום בשמאל הישראלי והעולמי :

חינוך שמרני ? - זה ניגוד לחינוך הליברלי
מחשבה שמרנית ? זה הניגוד למחשבה והגות ליברלית.
אתה מצביע לימין ? אתה מצביע נגד הליברליזם החירות והאושר ושמחת החיים,הירוק,השמים הכחולים,גן העדן.
אתה מצביע לימין קיצוני ? אתה היטלר ומוסיליני !!
יש לך תובנות ימניות ? אתה איש צר אופקים , לא ליברלי לא פרוגרסיבי, פרימטיבי, חשוך,שפל, רע, שונא את השלום ,שונא את הבריות ,גזען,קטן, נמוך קומה,נמוך מצח, מנוול, חובב מלחמות , מקדש את המוות, את השחור . הלוואי ותמות.

"לא דרושה היכרות נרחבת עם החיים הפוליטים כדי לראות שקשה בייחוד ליהודי לא אורתודוקסי לאמץ עמדה ביקורתית כלפי הליברליזם .אפילו יהודים שמרנים מבחנה פוליטית נראים לעתים כשהם סרים למרותם של מובילי דיעה' ,יהודים בני זמננו אשר בשום אופן אין לתאר אותם כשמרנים מבחינה פוליטית .מצב ענינים זה מניע אותנו לשאול את השאלות האלו :
באיזה מידה היהדות היא אחד משורשי הליברליזם ?
האם היהודים מחויבים על פי מורשתם או על פי האינטרס העצמי שלהם להיות ליברלים ?
האם הליברליזם ידידותי בהכרח ליהודים וליהדות ?
האם המדינה הליברלית יכולה לטעון שפתרה את הבעיה היהודית ?
" ‏2

אז נחזור רגע לפרץ - למה האיש הזה הצהיר בשידור חי שהדאגה למסתננים - היא תעודת כבוד לישראל ? הא כן , כי הוא פרימיטיבי ,שחצן רמאי נוכל ו________________ - יתכבד הליברל למלא את החסר.

אדון לנדוור - כשאין לך מה לכתוב,או שאתה לא יודע מה לכתוב, אנא - אל תצטט את האמרה ' איסתרא בלגינא קיש קיש קריא' - להזכירך ,כתבו אותה אנשים שאתה בז להם משחר ילדותך. זה דוחה.

------------------------

1 זכרים,ילידי שנות ה70 וה-‏80, אנשים שקיבלו כאפות מהממסד ו/או מהחיים , אנשים שגדלו בפנימיות ושעזבו את הבית בגיל צעיר , אנשים שקיבלו סטירות לחי מצלצלות מהמורים על כל שטות ומכות עם מקל על קצות האצבעות והצלפות עם חובטי שטיחים מגומי ושהם אמרו להורים שהמורה הרביץ להם - אז ההורים כיסחו אותם עוד. אנשים שבא להם לראות את משפטי השופטים בשידור חי , את חקירות הפקידים/שופטים שקיבלו/מקבלים כל חודש מהמדינה יותר מ50,000 שח לחודש ורכשו המון דירות והפילו את מס הדירה השלישית של כחלון ,בכיתות ירי שיורות בצרורות מM16 ארוך על רוצחי תינוקות ילדים ונשים שמקבלים לימודי תואר,מונדיאל בHD וטיפולי שיניים שהליברלים כועסים שהדוסים הקטנים מקבלים. ועוד זוועות כיד הדמיון המזרחי המפותח והאשכנזי על רצף האוטיזם.

2 ליאו שטראוס - הקדמה לליברליזם עתיק ומודרני - 1968
מלכוד מספר 69 705119
סוף סוף שומעים ממך משהו קונקרטי מעבר להתלהמות, אז בוא נעשה סדר על סמך השאלות של ליאו שטראוס:

1. באיזה מידה היהדות היא אחד משורשי הליברליזם ? היא לא, ואין קשר לכך שיהודי נאור צריך לתמוך בליברליזם כי הוא קודם כל אדם מודרני השואף להיות מוסרי והיהדות לוקה הן במוסר והן בהתאמתה לעולם המודרני.
2. האם היהודים מחויבים על פי מורשתם או על פי האינטרס העצמי שלהם להיות ליברלים ? על פי מורשתם לא, על פי האינטרס העצמי שלהם בהחלט כן. מדוע? על כך בתשובות לשאלות הבאות.
3. האם הליברליזם ידידותי בהכרח ליהודים וליהדות ? חד משמעית, כן. ללא הליברליזם כמורשת תקופת הנאורות, היהודים לא היו מקבלים אמנסיפציה ונשארים מיעוט מבודד ונסבל ברמות בתוך החברה שמסביבם ללא יכולת לשנות מצב זה אלא ע"י ויתור על מורשתם.
4. האם המדינה הליברלית יכולה לטעון שפתרה את הבעיה היהודית ? בודאי. עצם היותו של ליאו שטראוס אקדמאי מכובד באוניברסיטה אמריקאית יוקרתית בעל השפעה על זרם מחשבה בהגות ובתרבות האמריקאית מעידה על כך יותר מכל. למעשה במדינות בעלות מסורת של דמוקרטיה ליברלית במערב אירופה וצפון אמריקה זכו היהודים לשיויון מלא ועם יכולת התגברות על האנטישמיות כל נשמר הליברליזם במדינות אלו. רק כאשר הוא מתערער ע"י משטר אנטי-ליברלי או כיבוש חיצוני של משטר כזה, היהודים במדינות אלו מאבדים את מעמדם ולפעמים גם את חייהם. לעומת זאת, במדינות שבהן הדמוקרטיה היא פורמלית ואינסטרומנטלית בלבד, והדגש הוא על פריבילגיות הרוב האתני, היהודים נדחקים לשוליים ונתונים לאפליה ורדיפות. למותר לציין שישראל תמיד היתה דומה יותר מבחינה זאת למדינות מזרח אירופה מאשר למדינות הליברליות וכתוצאה מכך, האפלייה כלפי הלא יהודים שבה היתה ניכרת. הממשלה היוצאת רק הגבירה את הטונים לרמות בלתי נסבלות שצורמות גם לאלו שהסכינו איתן לפני כן ומסכינים איתם גם כיום. ראוי גם לציין, שהתמיכה בתנועה הציונית ובהקמת מדינת ישראל באה מהמדינות הליברליות שבלעדיהן לא היתה יכולה לקום. אין ספק שליאו שטראוס ידע את כל זה ולכן שאלותיו הן לא שאלות תם אלא שאלות מיתמם ובכך חסרות יושרה. אבל זה לא נדיר בקרב המחנה השמרני.

לשמרנים כאן ובכל העולם המבקשים להתכנס לגבולותיהם האתניים אין פתרון לשום דבר בהווה ובעתיד. לא למיעוטים במדינה, לא לפליטים המתדפקים על שעריה, לא למעמדם של הקולניות הקטנות שלנו, לא לעליית הבינה המלאכותית ולא למשבר האקלימי. התכנסות בגבולותיך וטמינת הראש בחול, לא רק שאינם פתרון, הם גם מגבירים את הבעיה. טראמפ, פוטין, נתניהו, בולסונארו ושות' הם סוכני האיוולת האנושית. כאשר נשכיל להיפתר מהם, תתחיל הדרך להצלת העולם.

את חז"ל שהפגינו לפרקים עמדה אנושית ומוסרית אני מאוד מעריך להבדיל מיורשיהם המייצגים נבזות ורשעות. הציטוט מדבריהם כתגובה על קשקושים מתלהמים היה הולם.
מלכוד מספר 69 705178
סוף סוף אתה מגיב כמו שצריך ולא דופק לי משפטים כמו אחרון הבוטים.

השאלות של ליאו שטראוס לא מבקשות תשובות. אלו הן שאלות אשר מטרתן הייתה ברורה והיא לעורר את הלבבות אשר נותצו על סלעי האמנציפציות והאוטופיות . נכון הוא שחלק לא מבוטל מהעם היהודי קיבל את האמנציפציה בהתלהבות יוקדת כמו שבני ישראל קיבלו את עגל הזהב בזמנו. חלק מהם אף אמרו את 'שמע ישראל' ‏1 וחלק הצהירו ' איננו יהודים גרמנים , הננו אזרחים בני דת משה " ‏2 - ומישהו מהם אפילו כתב כאן באייל הקורא " 'היהדות לוקה הן במוסר והן בהתאמתה לעולם המודרני'3 .

האמנציפציה בכוונת זדון והליברליזם בטיפשות תנו אהבים עם היהדות ככלבים ברחוב לכל עין ‏4 - התוצאה : יהדות פוסט אמנספיציונית ויהדות זאת כמו בת הזנונים התנכית שאלוהים רצח אותה לאחר שהוא עצמו נרצח חייבת להתמודד עם הליברליזם בצורה נחרצת ורדיקלית ולא לסגוד לה כמו עגל הזהב . עליה לבחון אותה בקפידה ולא להתמוגג כל אימת שהיא מחייכת משל יונית מראיינת את הילרי.

היהדות הנוכחית חייבת להבין כי הליברליזם המודרני הוא זה שאחראי ישירות למשברים התאולוגיים הפוליטיים של היהדות והחמור מכל שליברליזם זה בניגוד לאמנציפציה אשר השתינה מהמקפצה בדמות התבוללות שהייתה מאוסה על כולם -ליברליזם זה מטפח את האפליה נגד היהודים המוביל את האנטישמיות בדרך המלך היישר לליבו החצוי של היהודי ההמום כל פעם מחדש.

תשובתך - תשובה מס' 4 הכה מוחלטת ושחצנית ' בוודאי ! - מעידה עד כמה אתה שקוע במ"ט שערי אוטופיה. לא רק שהליברליזם לא יכול למנוע את הבעיה היהודית , אלא אף הוא החמיר אותו.

' להבין שהבעיה היהודית לא ניתנת לפתרון, פירושו לא לשכוח לעולם את האמת שעליה מכריזה הציונות ביחס למגבלות הליברליזם . הליברליזם עומד ונופל בעקבות ההבחנה בן מדינה לחברה או בעקבות ההכרה בתחום פרטי, תחום שמוגן על ידי החוק אבל אטום בפני החוק, בצירוף ההבנה שמעל לכל -הדת שייכת לתחום הפרטי . כשם שוודאי הוא שהמדינה הליברלית לא 'תפלה' את אזרחיה היהודים, כן וודאי הוא שאין היא מסוגלת מבחינה חוקתית ואף אין היא מוכנה למנוע ' אפלייה' נגד יהודים מצד יחידים או קבוצות.‏5

ברור הוא כי הליברליזם לא יכול מטבעו למנוע את האנטישמיות ומכאן שהוא מעודד את האנטישמיות שלא ביודעין בכל פעם אשר משבר חברתי קטן ככל שיהיה יתרחש. כך זה התחיל ברפובליקת ויימר - הרפובליקה אשר נתנה ליהודים זכויות מלאות - המשבר הראשון שלה הוביל ישירות לרצח הגדול בהיסטוריה בכל הזמנים. וכך אנו רואים זאת במדינות שבהם אין אפילו הגיון סביר איך זה קורה , איך קורה שבארה"ב ובאירופה האנטישמיות פורחת ומשגשגת כאילו השואה היא זכרון של חשכת ימי הבינים ולא משהו שהיה רק אתמול .כך בריטניה הליברלית תחליף את ווימר עם קורבין ושות'-אחריו המבול.

מעבר לבוז האישי והגידוף ליהודים 'הלא נאורים' שהם מבחינתך חסרי מוסר ולא מודרניים , הרי שיש סתירה מהותית במחשבתך. תרבות המערב - אשר אתה יונק ממנו את כל מהותך - יונק גם הוא מהמסורת המקראית והיוונית . אולי על היווני תאמר נאור ומה תגיד על המקראי ? ועדיין התשובה לשאלה ' למה אתה לא מתבולל לאור יהדות לא מוסרית ' תשאר בגדר הנאמנות שלך לעם היהודי. הליברליזם מסבך אותך יותר ממה שנדמה לך, כי ביום שתפנה לו עורף אתה תהיה חייב להיות מה שאתה לא מסוגל להיות. ולכן זאת הסיבה שהאוטופיה בדמות 'ליברליזם' כמו סם בשבילך. ‏6

תשובתך מס' 3 מופרכת מיסודה . האמנציפציה ניתנה ליהודים, לא כי אלוהים ציווה מאן דהוא - קום ותן אמנציפציה ליהודים ,אלא כי הגיון הליברליזם חייב אותם לעשות זאת [ובמשבר הראשון - ראינו מה קורה] . שכן אחרת - איך בבריטניה יתנו ליהודים אמנציפציה ולקתולים לא? איך נפוליון לא יתן אמנציפציה כשזה נוגד את עקרון המהפכה ? אני מתפלא עליך אדון ארז . אתה באמת חושב שהיהודים קיבלו אמנציפציה כי הגוי שינה את עורו ? שוב פעם התמימות שלך מביכה את ההיסטוריה . הוא שאמרתי - אתה מכור לאוטופיות .

מכל מקום ולמען הסר ספק ובניגוד למה שאתה מייחס לשטראוס ,שטראוס סבור כי המשטר הדמוקרטי הליברלי כמו שיש בארצות הברית של שנות השישים ‏7 - עולה על כל החלופות והיא הכי קרובה לרוח הליברליזם הקלאסי ועדיין יש לשים לב ולא להשתחוות לליברליזם הזה ולעשות ממנו דת . 'את הסכנות הגלומות בדמוקרטיה הליברלית יש להציג ללא כחל וסרק שכן ידידה של הדמוקרטיה הליברלית אינו זה המחניף לה' 8
- '
====================
1 ולטר רתנאו [ויקיפדיה] שמע ישראל 1897 - תאריכו את הרגליים, צבעו את שיערכם לבלונד או תחמצנו אותו , בחייאת תדברו בשקט יה ברברים, תהיו קצת יותר דיסקרטיים , אל תהיו חמולות ,בלי פוזות ודאווין, תנשמו קצת אוויר גרמני ביער השחור, תתנצרו אם אפשר וכמה שיותר , אל תהיו פחדנים , ולא שלומפרים, תהיו חסונים , קשוחים , פחות קוסמופוליטיים , פחות עם קשרים בינלאומיים, תהיו קצת שוביניסטים . בקיצור - תהיו קיבינימט גרמניים ! כזכור לך - זה לא עבד.
2 מצע האגודה המרכזית של היהודים הגרמנים בני דת משה - 1893
3 תגובה 705119 סעיף 1 - ארז לנדוור
4 'טפשות וזדון כאן תנו אהבים ככלבים ברחוב לכל עין , אספסוף הנכדים בשנאת היהודים ניכר כאן היום עדיין - היינריך היינה : גרמניה - אגדת חורף
5 ליאו שטראוס - ירושלים ואתונה - 'הקדמה לתרגום האנגלי של ביקורת הדת של שפינוזה'-עמ' 342
6 'טראמפ, פוטין, נתניהו, בולסונארו ושות' הם סוכני האיוולת האנושית. כאשר נשכיל להיפתר מהם, תתחיל הדרך להצלת העולם.'
7 שטראוס נפטר בשנת 1973 . אין לי ספק שאם הוא היה רואה מה קורה בתקופת אובמה וכל שכן בישראל הכאילו דמוקרטית שבו בגץ הוא הדיקטטור המוחלט הוא היה כותב ספר ' עלאק דמוקרטיות '.
8 ליאו שטראוס - מדע החברה והומינזם -1956 . הליברליזם ומשבר ההגות היהודית המודרנית

מבואות : אהוד לוז .
מלכוד מספר 69 705257
הדברים שלך הם אוסף של שטויות. הליברליזם הוא לא אנטישמי ולא מעודד אנטישמיות ויהודים בעלי עמדה קוסמופוליטית ולא לאומנית-בדלנית הם לא מי שנוטשים את יהדותם. נהפוך הוא, הם יהודים טובים יותר מכיוון שהם בעלי מוסר, דבר חסר ולא מוכר אצל הלאומנים והמשיחיים. מי שכן מפלטרט עם האנטישמים ומשתף איתם פעולה כנגד יהודים ליברלים השנואים על שניהם הם היהודים והישראלים אשר שותפים לדעותיהם. מעניין מה להיינריך היינה שחזה שריפת אנשים במקום שריפת ספרים היה להגיד על זה.

אתה גם מתעלם מדבריי שלשמרנים וללאומנים אין שום דרך ותכנית לניהול מצב משתנה והם דבקים בטיפוח המצב הקיים עד שתבוא המציאות ותטפח לא רק על פניהם אלא על פני כולנו. גישה כזאת היא היא חיים באוטופיה ולא הגישה המפוכחת שחותרת לפתרונות של בעיות פונטציליות וקיימות ושדרוג הקיום האנושי.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים