![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
סופרנו (מפרש התורה) מוסר: מלבד ששים ריבוא מבני ישראל היוצאים מצרים נלווים אלינו בדרכנו החדשה עוד אלפים ורבבות ערב רב, בני שבטים ולאומים שונים, המבקשים בדרך זו לברוח מעול השעבוד. ערב רב זה מורכב משבויי מלחמה שהובאו על ידי מלכי מצרים בדורות האחרונים, מבני דלת העם במצרים אשר מכרו את עצמם לעבדים בשנות הבצורות והרעב הפוקדות לרוב את מצרים, וכן ממנחת-עבדים שנשלחה למלכי מצרים מהנציבים והמלכים אשר תחתיהם, מס עובד לפרעה. ערב רב זה כולל גם את שרידי ההיקסוסים - מלכי הרועים אשר שלטו במצרים עד ימי פרעה רעמסס. לעת עתה, מוסיף סופרנו, לא נקבעה עמדה ביחס לערב רב זה, וימים יגידו. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ועל מה הוא מבסס את הטענה הזו חוץ מהעובדה שהוא היה רוצה שזה יהיה ככה? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
סופרנו טוען שמלבד ששים ריבוא מבני ישראל היוצאים מצרים נלווים אלינו בדרכנו החדשה עוד אלפים ורבבות ערב רב, בני שבטים ולאומים שונים, המבקשים בדרך זו לברוח מעול השעבוד. בנוסף הוא נותן פירוט של מיהו אותו ערב רב ומה מקורותיו ומה המוטיבציה שלו. אתה הוספת על דבריו וטענת שמי שעבד את עגל הזהב היו הערב רב ולא בני ישראל. מה הסימוכין לדבריך? אני טוען שהערב רב הזה הוא שאריות של מכת הערוב. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
והחיד"א בפירושו בנחל קדומים מפרש בשמו של רבינו אפרים ז"ל: ברע אותיות ערב כלומר הערב רב היה בפושעים. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
א. כתוב בתחילת הפרק כמה פעמים "וירא העם", "ויקהל העם על אהרון", "ויפרקו *כל* העם". כתוב במפורש "ויביאו אל אהרון ויקחהו מידם" וכתוב "וישב העם לאכול ויקומו לצחק". אחר כך אלוהים אומר למשה ש"שחת עמך". ברור לחלוטין שמדובר בכל העם ובשיתוף פעולה מלא של אהרון. אתה טוען שזה לא כך כלומר כל תיאור המעשה הוא שקר? ב. אתה מפנה אותי להיפוך אותיות נסתר בפסוק "ויאמר אהרון אל ייחר אף אדוני אתה ידעת כי ברע הוא" כהוכחה שלא כל העם בנה את העגל אלא רק הערב רב היה מעורב (חרוז). אבל מי שאומר את הדברים הללו זה אהרון שהוא שותף בכיר לפשע (הוא זה שלמעשה בנה את העגל) והוא אומר את הדברים בנסיון לפייס את משה. וגם אז הוא לא מעז להגיד את הדברים במפורש (כי הוא יודע שזה שקר?) אלא מסתפק אולי ברמיזה. עם כל הכבוד, זה נשמע לי כמו התחמקות אולי של אהרון שאתה (והמפרשים) שמחים לקבל. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
צריך לזכור שבורא העולם העניש אותם על כך. וכך כתוב: וביום פקדי, ופקדתי עלהם חטאתם. לה ויגף יהוה, את העם, על אשר עשו את העגל, אשר עשה אהרן. אז אתה רואה שצריך להזהר לא לעשות עבירות ונענשים אם עושים עבירה. וכתוב במפרשים שבכל דור אנו כשאנו מקבלים צרות יש בהם צרות מחטא העגל. נא לראות עוד בנושא זה בקישור להלן |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הוא שואל למה כתבת ''סופרנו'' ולא ''ספורנו''. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |