בתשובה לטוני, 03/07/02 10:25
לא הבנתי מה השאלה.? 75849
לא הבנתי מה השאלה.? 75860
סופרנו טוען שמלבד ששים ריבוא מבני ישראל היוצאים מצרים נלווים אלינו בדרכנו החדשה עוד אלפים ורבבות ערב רב, בני שבטים ולאומים שונים, המבקשים בדרך זו לברוח מעול השעבוד.
בנוסף הוא נותן פירוט של מיהו אותו ערב רב ומה מקורותיו ומה המוטיבציה שלו. אתה הוספת על דבריו וטענת שמי שעבד את עגל הזהב היו הערב רב ולא בני ישראל. מה הסימוכין לדבריך?

אני טוען שהערב רב הזה הוא שאריות של מכת הערוב.
לא הבנתי מה השאלה.? 75873
והחיד"א בפירושו בנחל קדומים מפרש בשמו של רבינו אפרים ז"ל: ברע אותיות ערב
כלומר הערב רב היה בפושעים.

לא הבנתי מה השאלה.? 75881
א. כתוב בתחילת הפרק כמה פעמים "וירא העם", "ויקהל העם על אהרון", "ויפרקו *כל* העם". כתוב במפורש "ויביאו אל אהרון ויקחהו מידם" וכתוב "וישב העם לאכול ויקומו לצחק". אחר כך אלוהים אומר למשה ש"שחת עמך". ברור לחלוטין שמדובר בכל העם ובשיתוף פעולה מלא של אהרון.
אתה טוען שזה לא כך כלומר כל תיאור המעשה הוא שקר?

ב. אתה מפנה אותי להיפוך אותיות נסתר בפסוק "ויאמר אהרון אל ייחר אף אדוני אתה ידעת כי ברע הוא" כהוכחה שלא כל העם בנה את העגל אלא רק הערב רב היה מעורב (חרוז). אבל מי שאומר את הדברים הללו זה אהרון שהוא שותף בכיר לפשע (הוא זה שלמעשה בנה את העגל) והוא אומר את הדברים בנסיון לפייס את משה. וגם אז הוא לא מעז להגיד את הדברים במפורש (כי הוא יודע שזה שקר?) אלא מסתפק אולי ברמיזה.
עם כל הכבוד, זה נשמע לי כמו התחמקות אולי של אהרון שאתה (והמפרשים) שמחים לקבל.
אנחנו סוטים מהעיקר. 170893
צריך לזכור שבורא העולם העניש אותם על כך.
וכך כתוב:
וביום פקדי, ופקדתי עלהם חטאתם. לה ויגף יהוה, את העם, על אשר עשו
את העגל, אשר עשה אהרן.
אז אתה רואה שצריך להזהר לא לעשות עבירות ונענשים אם עושים עבירה.
וכתוב במפרשים שבכל דור אנו כשאנו מקבלים צרות יש בהם צרות מחטא
העגל.
נא לראות עוד בנושא זה בקישור להלן

לא הבנתי מה השאלה.? 75862
הוא שואל למה כתבת ''סופרנו'' ולא ''ספורנו''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים