בתשובה לעזר, 11/08/00 4:13
רק מלחמה נגד הרומאים? 7991
אתה ההוכחה הטובה ביותר לדברי.

א. אתה באמת מאמין להבלים על כך שבזמנו של חזקיהו היו תלמידי חכמים? אתה באמת מאמין שהם עמדו בברירה בין מלחמה בסנחריב לבין לימוד בבית המדרש?

ב. הסיבה שאלכסנדר מוקדון לא נלחם ביהודה (לא "בממלכת יהודה", לא היה אז דבר כזה) היא משום שלא היה בה כל כוח צבאי שהביע התנגדות. אגב, אשמח מאד אם תצליח להביא לי הוכחה ששמעון בן שטח הוא בן זמנו של אלכסנדר מוקדון. רוב החוקרים לא הצליחו להסכים ביניהם על תקופת חייו, משום שלפי סיפורי התלמוד הוא חי משהו כמו 200 שנים ויותר - הוא מופיע באירועים הסטוריים מרוחקים מאד. מה ששוב מוכיח שלתלמוד אין כל ידיעה הסטורית או עניין בהסטוריה.

ג. מלחמת יהודה המכבי ואחיו נערכה בזמן התרסקותה של הממלכה הסלווקית. רוב הזמן, הסלווקים היו עסוקים יותר במלחמות אזרחים מאשר בשליחת צבאות ליהודה. רוב מלחמתו של יהודה הייתה מלחמת אזרחים כנגד המתייונים; אני מפנה אותך למאמרי "אני מתיוון גאה" המופיע באתר זה. גם הברית שכרת עם הרומאים לא בדיוק הזיקה לו. הכוחות הסלווקיים הפסידו לא בגלל חוסר הכשרה צבאית, אלא משום שהם היו ערוכים למלחמה במישור; כל הנסיון שלהם דיבר על קרבות הכרעה גדולים הנערכים במישור, שם לצבאם המיומן היה יתרון עצום נגד כל דבר חוץ מלגיון רומאי. יהודה הערים עליהם ונלחם בהם בהרים, השתמש נגדם בטקטיקות גרילה, תקף את קווי האספקה שלהם ובאופן כללי התנהג כמו מנהיג בעל יכולת טקטית. בפעם האחת שיצא נגדם לקרב מישורי, הוא נהרג וצבאו הובס. כהערת אגב, זה היה זמן קצר לאחר שהסלווקים הגיעו למסקנה פוליטית נכונה וביטלו את גזירות הדת. התוצאה המיידית הייתה שרוב הלוחמים היהודים הלכו הביתה ויהודה נשאר עם מיעוט קטן של לוחמים.

אגב, את זה אנחנו יודעים מיוספוס ומספרי המכבים. לא מהתלמוד. שם יש, לכל היותר, את האגדה על נס פח השמן ואת הסיפור על ההיתר להלחם בשבת.

היכן טענתי שספר יוסיפון (הוא ספר גוריון) לא היה מוכר ליהודים? טענתי שהוא גרסה משובשת ומסורסת של ספרו של פלביוס. אתה לא מאמין? קרא את שניהם ותראה.
שמעון בן שטח ושמעון הצדיק 7994
לחוקרים וגם לחכמים ידוע היטב מתי חי שמעון בן שטח , בימי המלך החשמונאי אלכסנדר ינאי.
אשר לשמעון הצדיק שאליו הייתה כוונתך הוא היה ככל הנראה הכהן הגדול שאחרי ידוע שהוא הכהן הגדול של ימי אלכסנדר .
לפני שאענה לך.. 8053
תגיד לי אתה מאמין התנ"ך או לא?
אם אינך מאמין בתנ"ך אין לי ויכוח איתך. אני מחוץ לתחום שלך.
אי אפשר לגשר על התהום הפעורה ביניינו, וגם חוסר הידע
שלך והבערות שלך בענייני העולם ב-‏100 שנים האחרונות,
לא נותנים לי אפשרות לדבר איתך.

תלמד היטב את התנ"ך,
תקרא את ההיסטוריה הכללית קצת יותר טוב,
לא אזכיר לך דיונים קודמים שלנו.
דרך אגב - רק לדיונים כאן אני קורא לא מעט ספרים כדאי להבין אותך,
איזה מאמץ אתה עושה כדי להבין אותי?
רק זילזול אפילו לא נסיון להבין מי היה רבי שמעון הצדיק,
אדם עם קצת אפילו טיפה של ידע בסיסי בקורות עם ישראל,
היה יודע מה ההבדל. ואתה עוד מתקיף ללא ידיעה.
אז איזה ערך יש לדבריך??
לפני שאענה לך.. 8060
אבקש לא לטעות בין הכותב הזה לביני.
ולעיניין : מקריאתי את מאמריו הרבי של גורביץ (שאני חולק על רבות מדעותיו ותומך בחלקן)
מדובר באדם בעל ידע הסטורי רחב:
גם פורמלי
וגם ידע כללי

ההערות היחידות שלי כלפי מאמרו :
כתוב בצורה פשוטה - הכרזת המרד על הרומאים אז שקולה למקפה גרעינית של ישראל היום על ארה"ב.

שנאת חינם - זמן רב למדי חנה הצבא הרומי סכיב י"ם בשעה שהמורדים עסקו בשריפת צידתם וחיסולים הדדים.
אני מסכים שיש לו ידע..... 8068
רק השאלה היא כיצד מונח הידע על שולחן
הניתוחים, מאיזו זוית מתקיפים את הידע,
ומאיזה מקום מכניסים את ה"סכין".

אני רק רוצה לומר שאין הבדל, בין מצב היהודים
בזמן סנחריב, למצב היהודים בזמן המכבים ומצב היהודים
בזמן הרומאים.
אילו היו כאן כל אלו , אשר סופרים את
החורבנות שהביאו היהודים על האומה הרומאית הגאה,
כמה מהליגיונות המפוארים,הצליחו היהודים הרעבים
זה באמת היה נראה נורא . שיהודים אלה הצליחו להתגבר על
ממלכה זו. כמה פעמים הרומאים רצו לסגת אחורה?
זה עורך המאמר "שוכח" לומר. וממש היה הבדל קטן בין
נצחון לבין כשלון. את הדברים הקטנים האלו שכח עורך המאמר
להביא.
ובכלל כל מצב היהדות ב-‏3300 שנים שלה היא מצב נורמלי?
הרי היהדות היא מצב א-נורמלי, ואין היסטוריון שאינו מודה בכך.

היחידים שלא מוכנים להודות בזה, אלו ההסטוריונים תולדות תקופת ההשכלה
וממשיכיהם הציונים בימינו, שצורם להם, המהלך הרוחני של היהדות.
אני מסכים שיש לו ידע..... 8187
ישראל בימי הרומאים היתה השער למצרים.
מצרים הייתה אסם התבואה של רומי.
מי שחושב שהרומים היו מפסיקים את דיכוי המרד הוא או תמים או שוטה.
אני מדבר למשל 8189
על פרק שמונים ושמונה מספר יוסיפון.
אתה גם תסכים, שהמלחמות הפנימיות בין
היהודים הם אלו שהכריעו את המלחמה,
ולא הכוח של הרומאים.
אני קורא את יוסיפון,איני מוצא כרגע את מלחמות היהודים
יש לי בבית אבל איני זוכר כרגע היכן הנחתיו.
אבל ודאי שגבורת חיילי היהודים, היתה מעל ומעבר
לעומת חיילי הליגיון הרומאי.
אני מדבר למשל 8190
אז אתה מאמין שהיום ישראל יכולה להביס את ארה"ב?

האנלוגיה היא ברורה אבל בכל זאת:
רומי היתה המעצמה החזקה בעולם עם משאבים של כסף וכוח אדם גדולים בהרבה משל המורדים ללא המלחמה הפנימית היה המרד מתארך אך התבוסה הצבאית הייתה בלתי נמנעת.

ציינתי את המלחמות הפנימיות היות והן שנאת החינם האמיתית ולא קמצה ובר קמצה שלדעתי היו רק משל.

גם היום קיימת שינאה אמיתית שמתבטאת באלימות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים