בתשובה לדובי קננגיסר, 19/08/02 22:37
פוליטיקאים ומערכת החינוך 86199
אם הבנתי נכון, אתה רומז שרמת הלימודים במתמטיקה נמוכה יותר בבתי-ספר ממ''ד מאשר בחינוך הממלכתי.
אם זה רק לשם קינטור, שיהיה. אבל אם יש לך נתונים (או סתם תחושה) בעניין, אשמח לשמוע.
פוליטיקאים ומערכת החינוך 86349
טוב, אני מקווה שאני לא מפדח את עצמי, אבל לפני מספר חודשים דווח בתקשורת על בחינת בגרות (בפיזיקה, אני חושב) שנועדה לתלמידי בתי-ספר ממ''דיים. חלק מהשאלות שם דנו בסוגיות ''מההלכה'' והיו כל-כך קלות שתלמיד ממוצע בכיתה ח' יכול היה לפתור אותן. לכך התייחסתי. אם אני טועה, אנא תקנו אותי, ואז אני מתנצל מראש.
פוליטיקאים ומערכת החינוך 86351
הן לא היו קלות אלא מטומטמות.
פוליטיקאים ומערכת החינוך 86355
אם אני זוכר נכון (רואה, לא רק אתה סנילי), השאלות עוררו התעניינות לא בגלל שהיו קלות מדי, אלא בגלל ערבוב משונה של אמונה ופיזיקה (משהו עם מהירות האור לפי ההסבר של הרמב''ם לקשת בענן).
פוליטיקאים ומערכת החינוך 86357
היה שם נסיון להסביר את הסתירה בין גיל היקום עפ"י ההלכה לגילו עפ"י הקוסמולוגיה ע"י אפקט ה time dilation , כאילו היקום נע יחסית למשהו (אלוהים?)
פוליטיקאים ומערכת החינוך 86365
יותר הגיוני שאלוהים נע ביחס ליקום*, על סמך הפסוק "ורוח אלוהים מרחפת על פני המים", וגם בגלל שבשביל אלוהים עברו שבעה ימים, כשעל היקום עברו משהו כמו 12 מיליארד שנים.

אז אם אתה היית תיכוניסט שעושה את הבחינה הייתי מכשיל אותך גם במחינה התלכתית וגם מבחינה פיזיקלית.

*פרדוקס התאומים לא נעלם ממני. אפשר להסביר את זה ע"י כך שאלוהים היה בתאוטה לקראת הסוף - יום חמישי ארך במערכת היקום פחות ממיליארד שנים, והיום השישי פחות משש מיליון שנה.
ששה מיליון שנים - פחות עילג? 87193
מיליון זה זכר?
יש דרך יותר טובה להגיד את זה?
לבשן מתבקש למודיעין 87204
בגיל 20 הוא עשה את המיליון הראשון או המיליון הראשונה?
אני מניח שהעילגות עולה בגלל החיבור בין שישה(זכר) לשנים(נקבה) .אבל ששה(זכר) כאן מציין כמה מליונים(זכר), לא?

אני בכל אופן הייתי בוחר ב-*ששת* מיליוני שנים.עשרת אלפים זברות.ששת אלפים לירטות.
אני אאמץ את ההצעה שלך 87205
ששה מיליון שנים - פחות עילג? 87234
מיליון זה זכר. מתחת לעשר בעיקרון אומרים ברבים: שישה מיליונים, לגבי רבים או יחד האקדמיה קבעה שהיא לא קובעת:
ששה מיליונים, שישה מיליון וכל אופציה אפשרית.
ששה מיליון שנים - פחות עילג? 87341
מענין, זכור לי שגם באתר האקדמיה נתנו כדוגמה את המספר 6,000,000. כנראה שהוא משוקע בתודעתנו.
את כינויו של סטיב אוסטין, "איש ששת המיליונים", תרגמו לעברית "האיש השווה מליונים", ולא בכדי.
ששה מיליון שנים - פחות עילג? 87423
נכון, דבריי נשענים על דברי האקדמיה ולכן גם הדוגמה משם.
ששה מיליון שנים - פחות עילג? 87427
זה לא אתה, אלא מאור גרינברג. כמה הודעות מעליך.
פוליטיקאים ומערכת החינוך 91258
אבל מה לזה ולמתמטיקה ??

הבגרויות במתמטיקה של תלמידי הממ"ד והממלכתי זהות. הבדלים בבגרויות קיימים במקצועות ה"יהודיים" (תנ"ך, תושב"ע וכו'), בהיסטוריה (ואולי באזרחות, אני לא בטוחה), ובספרות (ואולי בלשון, שוב אני לא בטוחה).

אנגלית, מתמטיקה, כימיה, פיזיקה (פרט לנושאי בחירה, וגם שם יכול להיות שהנושאים פתוחים בפני כולם), ביולוגיה - אותן בחינות בדיוק.
פוליטיקאים ומערכת החינוך 91344
ואגב ההבדלים, בישיבות תיכוניות נבחנים גם בתלמוד. בארבע שנות התיכון, המקצוע נלמד 30 שעות שבועיות בכל שנה (זו לא שגיאת כתיב).
פוליטיקאים ומערכת החינוך 91426
אז זהו בדיוק, שכל העניין הוא שבפיזיקה זה היה שונה. אני לא יודע איך בנויה הבחינה בפיזיקה, אבל לפחות חלק מהשאלות בגרסא הדתית שלה היו מטופשות להפליא.
פוליטיקאים ומערכת החינוך 91675
הבחינה בפיזיקה (5 יחידות) מורכבת מיחידה וחצי מכניקה (אחידה), יחידה וחצי חשמל (אחידה), יחידה מעבדה, ויחידה של נושאי בחירה, הכוללת בחירה של שנים או שלושה נושאים מתוך רשימה סגורה. זה המקום היחיד שבו ייתכן הבדל בין בתי הספר. אני לא יודעת האם הנושאים של מדע ויהדות (או איך שלא קראו לתחום המגוחך הזה) היו ייחודיים לבתי הספר הדתיים, או שבתי ספר דתיים יכלו לבחור בהם כמו גם בתי ספר לא דתיים. (בכל מקרה ברור לי שבתי ספר דתיים לא היו חייבים לבחור בנושא הבחירה הזה).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים