בתשובה לכרמית האילת המתכתית, 27/08/02 11:19
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87959
מה לגבי מצב שבו אדם (לא משנה מהו מינו) צריך לשמש כמגיש מזון לעשרות אנשים ביום (מגש אנושי אם תרצי) או לטפל בפניותיהם של עשרות אנשים (אוזן אנושית? הרי גם החור ההוא הוא חלק מהפיזיולוגיה האנושית) ביום?
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87961
אני לא פסיכולוגית ולא פסיכיאטרית, אבל פסיכולוגים ופסיכיאטרים יגידו לך שזה לא אותו דבר וגם יידעו להסביר.
אני מניחה שההסבר יהיה קשור למיניות, ליבידו, והקשר ההדוק של אלו לבריאות הנפשית של האדם ‏1.

1. רציתי לכתוב "של האשה" אבל נזכרתי במחקר על זונות גברים, שהראה שהם נפגעים נפשית ממקצועם לא פחות ואולי אף יותר, אז אני הולכת לעמוד בפינה ולהתבייש לי על זה שאני חזירה שוביניסטית.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87963
הפסיכולוגית היחידה שאני מכיר היא ורדה רזיאל ז'קונט. זכורה לי תוכנית שבה היא עסקה בנושא (וקיבלה מספר תגובות מהמאזינים והגולשים בפורום), חלק מהמגיבות שעסקו או עוסקות בזנות רואות בזה עניין חיובי (לא רק חדשות בתחום הייתה שם מישהי שעסקה בזה שנים פרשה ועדיין חושבת שזו דרך טובה לעשות כסף ולחיות כמו שהיא רוצה), חלקן שלילית וחלקן ניטרלית.
אני בטוח שההשפעה של עבודה בזנות על המצב הנפשי תלויה ביחס של הזונה למין, להערכה העצמית שלה ובנטיה שלה להפגע מדברים, בכל אופן אני בטוח שמחקרים פסיכולוגיים (אני לא יודע אם פסיכיאטריה קשורה לנושא מדובר בעניין חברתי התנהגותי ולא במחלת/הפרעת נפש) לא מביאים מסקנות חד משמעיות כמו שאת מנסה להציג.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87966
כמו שאמרתי אני לא פסיכולוגית ולא פסיכיאטרית. אני מביאה כאן את רשמיי ממה שקראתי. אני כן יכולה לומר לך שגם אם נמסד את הזנות, ונבדוק את היחס של המועמדת לעבודה בזנות למין, להערכה העצמית שלה והנטייה שלה להיפגע מדברים על ידי מבחני סינון פסיכולוגיים מקדימים, זה לא יהיה מספיק. הפגיעה הנפשית מהעיסוק בזנות היא מצטברת לאורך זמן ואדם בריא בנפשו ייפגע ויחלה נפשית לאחר זמן ממושך של עיסוק בזנות.
בתכנית טלויזיה חצי בידורית כמו של ורדה רזיאל ז'קונט כולם חכמים בלילה. אני רוצה לראות ראיונות מחקריים אמיתיים עם התפלגות מספרים שתראה לי אם הזונות מרוצות ושמחות ממצבן או לא. בינתיים אני זו שקראה עשרות ראיונות עם זונות, שרובן ככולן שבר כלי.
(זה לא קשה, חיפוש פשוט במנוע לקסיס נקסיס אם יש לך חיבור אקדמי יעניק גישה לים מידע).
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87969
את מכירה מלצרית שתהיה מוכנה להתראיין ולספר שהיא מאושרת ומלאת סיפוק מהעבודה שלה?

אני רוצה מחקרים אקדמיים רציניים עם התפלגויות שיוכיחו לי שעבודה במלצרות אינה מערערת את המצב הנפשי.
אחרי הכל ראיתי כל כך הרבה מלצריות ממררות בבכי בסוף משמרת קשה והכרתי כמה נשים בצבא שהצהירו חד וחלק שהן תכנסנה לכלא הצבאי על עברות שהפחותה מהן היא סירוב פקודה אבל לא תהיינה מוכנות להגיש קפה, ואף בודדות שמימשו את האיום הזה כך שיש לי יסוד סביר להניח שמדובר בעבודה שיש לאסור אותה על פי חוק (ולפצות את כל מי שנפגע ממנה כולל בעלי תנינים).

לצערי אין לי ולאקדמיה שפה משותפת (צריך לדעת אנגלית טוב) כך שאין לי גישה לאותם מנועי חיפוש, בכל אופן את יכולה לבקר באתר הבמה אצל הקליינט שהיא נערת ליווי לשעבר שכותבת על הנושא מתוך הכרות צמודה איתו. קשה לומר שהיא מאושרת ומלאת הסיפוק מהחיות שעברה אבל היא בהחלט לא חולת נפש או שבר כלי.
היי, תסלח לי מאוד, משוש חיי 87974
אתה מערער מושגים מהיסוד, שלא לומר טועה ומטעה. מלצריות אכן חשופות הרבה פעמים לנדנודים והטרדות (גם מיניות), אבל איך אתה משווה חלוקת אוכל למצב שבו חודרים אליך ומשתמשים בגופך להשגת פורקן? זו הרחבה מעניינת של מושג רחב הזונה, אבל היא נראית לי קצת מרחיקת לכת.

ואגב, היכרתי זונות - או לפחות כאלה שניסו. אחת מהן, בחורה חזקה באופיה, חשבה שכיוון שהיא רגילה לסקס "מופקר" (למען האמת היא קיימה יחסי מין בסיטונות), למה לא לעבוד בזנות? אז היא תוכל לקבל על זה כסף לפחות. היא קיבלה 3-4 לקוחות ופרשה, פשוט לא יכלה לסבול את זה. במקרה הזה, אני מניחה שזה לא העומס הנפשי דווקא, ובטח לא התעללות (לא כשמדובר בנערה שעובדת בתנאים נוחים) - אלא התחושה שאת חפץ וקניין. שעצמיותך והנאתך לא חשובה לאיש.

אז בטח יש כמה נשים שמצליחות כן לסגל לעצמן תפקוד בתנאים כאלה, להוריד את המסך ולהקהות את הרגשות בזמן שהן עובדות. הבעיה שלי היא לא איתן - היא עם כל השאר.
יקירתי, 88018
וכמה בחורות עם אופי חזק את מכירה שעזבו עבודה במלצרות אחרי ערב או שבוע אחד בלבד?

נ.ב
מי שמסיק מהכותרת שאני אדם ברוך עושה זאת על אחריותו הבלעדית.
יקירתי, 88032
אני, אני! עזבתי באמצע המשמרת הראשונה. אבל ההשוואה הזו עדיין לא במקום - למרות הצורך שלך להציג את הזנות כאילו היא דומה לכל מקצוע אחר. היא לא דומה. גם אם היא לגיטימית בעיניך, היא עדיין לא דומה.
יקירתי, 88039
אני לא טוען שהזנות היא כמו כל מקצוע אחר, ולכן אני אתנגד לשלול את דמי האבטלה מאישה חסרת מקצוע שמסרבת לעבוד בזנות (וכנראה אסכים שיש לשלול אותה מחסרת מקצוע המסרבת לעבוד כקופאית).

אבל אני לא מסכים שצריך לאסור את הזנות עצמה כל עוד הזונה בוחרת לעסוק בה ואין עליה כפיה.
יקירתי, 88041
אגב, עזבתי את אותה משמרת בזמנו כדי ללכת להפגנה ''מושחתים, נמאסתם''.
יקירתי, 88044
המושחתים הם אכן מאוסים.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88081
כאן יש די הרבה מאמרים בנושא:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/sp/forumArticles.a...

(מסתבר שתוכנת האייל קטעה את הקישור בגלל הטקסט העברי שהוא מכיל. החלק האחרון של הקישור צריך להיות המילה זנות )
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88433
קראתי ולא השתכנעתי.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים