בתשובה ליהונתן אורן, 28/08/02 0:54
א-ב בקרימינולוגיה 88164
מדוע קניית מותגים היא ערך אבל הזכות לרכוש אינה ערך, לפי החלוקה הזאת שלך?
באיזה אופן המרדנים מסכנים את החברה?
א-ב בקרימינולוגיה 88289
אני חושב שצריך לעשות הפרדה בין דיון על ערכים בפילוסופיה ובין דיון עליהם במסגרת מדעי החברה. מדעי החברה לא כפופים ללוגיקה נוקשה באותו אופן. ההנחה שגניבה נחוצה ליציבות החברתית לא סותרת את ערך הזכות לרכוש, כמו שיציאה למלחמה לא אומרת שבני החברה לא מייחסים חשיבות לחיי-אדם. אפשר, לחלופין, לתאר את המצב כהכרעה בין ערכים חשובים יותר ופחות, אבל אז נכנס לבעיות מתודולוגיות (מי מכריע? ה"חברה"?) שאין לי חשק להיכנס אליהן.
הנקודה העיקרית שלי הייתה שהבחירה בפשיעה לא מבטאת בד"כ התנגדות לערכים המקובלים בחברה אלא דווקא אימוץ שלהם.

טעיתי בהודעה הקודמת כשכתבתי שרק המרדנים מסוכנים לחברה. במחשבה שנייה, הפרת האיזון בין ההתייחסויות השונות לנורמות וערכים החברתיים היא זאת שמסוכנת (זאת הרי בדיוק הטענה: שהסטייה נחוצה).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים