בתשובה לאורב או, 30/09/02 2:55
הפוסל במומו פוסל 94895
נובמת, אתה טוען שד"ר אבינתן (לרפואה, אגב) לא מדבר לגופו של עניין, ועושה בדיוק אותו דבר.

האמת, אתה יותר גרוע בקטע הזה. חיפשתי בתגובתו את הטלת הספק במניעי המגיב שטענת שעשה, ולא מצאתי. זלזול שלך בו, לעומת זאת, יש.

הפוסל במומו פוסל 95135
אני הרבה יותר גרוע מסתם פוסל. אני מגחך.

לפתע הבנתי את כל החוסר תוחלת בהתכתשות מילולית כאילו אינטלקטואלית ומדעית ברגע שנכנסת לתמונה האמונה הדתית. כי אם אפילו קיים אינדיווידום דוקטורי לרפואה בשם הבלתי אפשרי הושע אבינתן (ה' נתן, ה' לקח, יהי שם בודהה מבורך) אחד שבאמת מאמין, מאמין, לא מסיק ממימצאים, כי ג'יזוס מסדר כאן את החיים והמוות ע"פ כללים אליליים, נעלמת כל התבונה והידע האנושי.

וכבר ציינתי למעלה שפע של צרימות לוגיות אפילו לטעמם של אוכלי קטניות כשרות (בפסח). וכבר טענתי שמשה רבנו, ודוד מלכנו, והלל הזקן ודומיהם, די דומים מבחינת תוקפם ההיסטורי-עובדתי לאלים מדת השינטו או הבודהיזם. ולא יותר ותיקים מהם...

ככה שסיפורי המקרא וסיפורי הסבתא המונגולית עם מרק הפוני שלה תקפים באותה מידה לצאצאים. ככה שאם נולדת בערבות רוסיה תהיי פרובסלבית מרבת הדלקת נרות בכנסיה, ואם במקרה יצאת לעולם במחלקת היולדות בלניאדו תאמיני בעולם הבא ע"פ הרב שך.

והיות ולאחר ה-‏11.9.01 מתברר כי רבים מבני דודינו הערבים מאמינים באמת ובתמים שהכל קומופלאז' של היהודים - יש צורך דחוף לבדוק כמה מהדתיות שלנו באה מבחירה חופשית, וכמה מהתניה של משפחה וחברה ואתוס אתני.

ןשוב, אני יהודי גאה. גאה בהיסטוריה של עמי, במורשת של אבותיי, בתרומה העצומה שלנו לכלל האנושות. ועדיין לא חושב שבגלל שגילינו את המונוטוסיאידם - אז בהכרח כל סיפורי המקרא אירעו. חשוב מכך - שגם אם הכל קרה יש לזה תוקף כלשהו למציאות הנשקפת דרך הפריזמה של המדע.

ויותר קל להסביר את החיים דרך דארווין והאבולוציה מהשתלשלות העיניינים בספר בראשית. ובהחלט יש מקום לתמיהה איך אנשים מאמינים מאמינים שאם ישרבבו את תפילת הגשם בשמחת תורה לא יבוא מוחמד ויזרגג אותם עם שלושת ימי החום הנוראים ביותר בשנה המהבילה כתגובה. אלא אם אם כן חובשי הכיפות הסרוגות, האוונגליוניסטים במיניסוטה, הדרוזים עם גילגול הנשמות, אולי הנזירים הטיבטים, כולם ביחד וכל אחד לחוד, טועים ומטעים את קהל המאמינים

אחרת איך הכל מסתדר להם בחיים?

או או במוות

או או בבריאת העולם
הפוסל במומו פוסל 95141
כריכת משה, דוד והלל הזקן בכריכה היסטורית אחת היא ראייה שטחית למדי, מר או.
הפוסל במומו פוסל 95414
אולי הכנסת דמויות שונות אלה מהעבר לכריך היסטורי אחד, ועוד בטוסט, אכן מהווה ראייה שטחית למדי. אך בפרספקטיבה לא היסטורית אלא מושגית יש טעם רב לחבר בין הנפשות הפועלות הללו (בזמנים שונים ובנסיבות תיעוד ומיסמוך אחרים), כדי להצהיר כי כולם היו אבותיי, באתוס, ולכל הסיפורים הקשורים בהם יש להתייחס בספקנות אירונית כפי שד''ר אבינתן בוודאי חש כלפי המיתולוגיה הנוצרית או או האיסלמית. וגם זה בצדק מוחלט

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים