בתשובה לעוזי ו., 07/10/02 21:08
97436
יכול להיות שהסיטואציה שאין מקום לסטודנטים היא נדירה, אבל לא מופרכת. זכיתי להיות בה פעם, ודווקא בתפקיד של אחד מהשומעים החופשיים שגורשו בחרפה מהכיתה הקטנה בה עמדה להתקיים הרצאה של עודד זהבי, מהחוג למוזיקה באוני' חיפה.

סמסטר קודם נכחתי כשומע חופשי בקורס שלו על סשה ארגוב, שבו הכיתה היתה מלאה עד אפס מקום (בערך חצי חופשיים). זו היתה, ללא כל תחרות, החוויה המופלאה ביותר שזכיתי לה עד כה בשבע שנים באקדמיה. כנראה שהשמועה על סגולותיו כפרשן של הזמר העברי עשתה לה כנפיים, ובקורס האמור (על שירים מולחנים של לאה גולדברג), עם תחילת ההרצאה הראשונה, הכיתה היתה מלאה עד מינוס מקום. כמה סטודנטים רשומים התכוננו לשבת על הרצפה, אבל זהבי, כאמור, החליט אחרת, ולדעתי בצדק.

אפשר היה להעביר את השיעור לכיתה יותר גדולה, אבל מתקבל על הדעת שיש מרצים שחשובה להם האינטימיות של כיתה קטנה.

מה שאני רוצה לומר כאן, חוץ מסתם סיפור: כשם שהאקדמיה מוכרת, במובן מסוים, את המוצר קרדיט אקדמי, כך סביר מצידה למכור, במובן מסוים, את המוצר כישורי הרצאה של מרצים-כוכבים.
חוויות 97450
אם כבר מספרים על חוויות בלתי נשכחות: עם המערכת העמוסה של לפני-ועדת-מלץ, לא נשארו לי הרבה שעות פנויות במערכת, ולקחתי קורס כללי בשם "ההשלכות הפילוסופיות של הפאראפסיכולוגיה" (של המחלקה לפילוסופיה).

נקודת המוצא היתה ספר מלפני ששים שנה שמתאר כמה עדויות פאראפסיכולוגיות. הקורס עסק באריכות בתאוריית המחמד של המרצה שהיא פחות-או-יותר "את הכל אפשר להסביר בהנחה שלעולם יש ארבעה ממדי מרחב".

אנחנו (הסטודנטים ממדעי הטבע) לא ממש ידענו איך לאכול את הקורס. לולא השומעים החופשיים (רובם פנסיונרים, שהשתתפו בהנאה מרובה), השעורים היו מביכים למדי.

נקודות אור:
1. ניסוי של חיזוי-עתיד בהשתתפות כל הכתה, שבו הוכח שלנו אין כישורים פאראפסיכולוגיים, ולמרצה אין כישורים סטטיסטיים.
2. השעור שבו אחת השומעות החופשיות סיפרה (במשך חצי שעור) על חויה חוץ-גופית שעברה (היא נכנסה, בין השאר, לתוך כפית).
2. קראו לה פילפלת? 97456
(פילפלת אמנם לא נכנסה לתוך הכפית שלה, אבל זה מזכיר לי).
חוויות 97467
בקבלה הסינית יש תורה הנקראת 'תשעת הבארות' ומסווגת את העולם לפי מוצאו מבאר כזו או אחרת.
ואיך מוצאים מאיזה באר X? מטילים קוביות כמובן.
הזוועה היא כשמרצה-חוץ מהאוני' העברית (שננקוב בשמו, למה לא: ד"ר גד ישי) מפזר הערות תמהוניות במהלך ההרצאה כמו "דווקא יש בזה הרבה מן האמת, למה לא?".
הגענו לנושא זה בערך חודש לסוף הסמסטר, כשכבר אי אפשר לבטל את הקורס ואין זמן ללכת להתקשקש עם הדיקן. 150 טכניוניסטים פכרו ידיהם ביאוש והתפללו לעולם טוב יותר, או להתהפכות קטלנית של רכבו במורדות דרך פרויד. אפטר אול, נפלאות דרכי הגורל.
חוויות 97532
מה איכפת לך אם הוא מאמין שהעולם נברא מבאר? האם נושא בריאת העולם היה קשור ורלוונטי לנושא הקורס?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים