131140
כתבת שאתה "בספק אם האמנים היו מתקשים לקבל אישור להפגנה". אני דווקא בספק אם היו מקבלים רישיון להפגין מול בית פרטי‏1. בטוח שאילו היה הדבר תלוי בי, לא הייתי מעניק רישיון להפגנה מול בית פרטי. עצם הבקשה לקיים הפגנה דווקא מול בית של מישהו מלמדת על כוונה להטריד, ללחוץ ואולי אף לאיים – דבר שאינו לגיטימי בעיניי.

1 מישהו מכיר תקדימים?
תקדימים? 131141
הרי זכור לדראון עולם הפגנות בריוני הימין מול ביתו של רבין, במספר מדויק של אנשים שלא יגדיר זאת כהפגנה, תוך כדי איומים על גורלם של רבין ורעייתו.

איפה הם היום? מן הסתם מחזקים את רוחם של נוער הגבעות. (הייתי אומר מתעללים בפלסטינים, אבל פשיסטים כאלה בד"כ לא משרתים בצבא.)
תקדימים? 131142
והרבה קודם, ההפגנות מול ביתו של בגין.
תקדימים? 131144
כלומר, גם הן היו בלתי-חוקיות?
תקדימים? 131147
זכור לי‏1 שכשהציעו לבגין לסלק את המפגינים שמול ביתו, הוא אמר לתת להם להפגין, ורק לבקש מהם שלא להפריע למנוחת השכנים. מכך אני מסיק שכנראה גם הן היו בלתי חוקיות.

1 הרי לך תקדים.
זה לא אותו דבר. 131145
ההפגנות ההן היו כנגד מלחמה אוילית ומיותרת שגרמה לקורבנות שנפלו לחינם ועל אחריותנו בענין הטבח בסברה ושתילה.
קראו אז לשרון ובגין (בצדק במקרה של שרון) רוצחים, אבל לא הישוו אותם למוסוליני ולא איימו עליהם במוות.
זה לא אותו דבר. 131149
למה "בצדק במקרה של שרון?" אמנם לא הייתי בארץ באותה התקופה (והייתי בן פחות משנתיים), אבל הייתי חושב שמישהו אחר ידבר על רצח בידי שרון.
זה לא אותו דבר. 131152
מי שיזם מלחמה מיותרת והיה בעל אחריות על הנעשה בסברה ושתילה, וכמו כן בעל מעשים רבים שגרמו לטבח מיותר מקיביה ועד חראם-א-שריף בהחלט ראוי לתואר רוצח.
זה לא אותו דבר. 131157
אני לא יודע מה זה חראם-א-שריף. אני מכיר הר הבית. עברי דבר עברית.
אגב, מלחמה מיותרת? זו הייתה מלחמה, מהמוצדקות שבמלחמות ישראל, מהמוצדקות שבהן, מהמוצדקות, מהמוצדקות שבהן... וברצינות, אני חושב שלפחות לאורך השנה או שתיים הראשונות, היא לא הייתה עד כדי כך גרועה, והיה נחמד לו זה היה נגמר שם, כשהשיעים עוד חשבו שאנחנו ה-דבר, ולא 20 שנה אח"כ.

אני חושב שאתה שהשימוש שלך במלה רוצח, כבפועל מציין של מי שאתה לא מסכים איתו, גורם לזילות במשמעות האמיתית של המלה. אם היו לך ראיות לכך ששרון ירה במכוון בסילבן שלום למוות, היה זה עניין אחר.

שים לב שאתה מתנגד מאד לשימוש שהיה במלה "רוצח" כלפי רבין, למרות שגם נגדו ניתן לטעון טענות דומות בחומרתן, במיוחד לגבי מדיניותו באינטיפדה (המקורית). (כמובן, הכינוי הזה לא הופנה כלפיו בגלל המדיניות הזו, אלא בגלל המדיניות של אוסלו, אבל אני בטוח שבכל מקרה השימוש ישמע לך צורם.)
זה לא אותו דבר. 131163
למה בשנה שנתיים הראשונות היא לא היתה כ"כ גרועה? לחימה מיותרת בסורים, השלטת כנופיית הפלנגות על ביירות ולחימה עם כל העדות בדרום לבנון בהחלט לא היו מטרות מוצדקות לצה"ל.
גם העילה הרשמית לכניסה למלחמה, המוצדקת כביכול, לסילוק אש"ף נעשתה תוך כדי הפרת הסכמות שהושגו ע"י פיליפ חביב ועל סמך פיגוע של אירגון טרור אחר.
זה לא אותו דבר. 131533
מי שקבע כי שרון הוא רוצח הייתה ועדת חקירה ממלכתית, שקראה להדיחו מתפקידו כשר הביטחון. אין בליבי ספק, כי לאחר שתתברר התביעה כנגדו בבלגיה (או לחילופין בבית הדין הבינלאומי), קביעה זו תקבל משנה תוקף.
לו היו קיימות ''טענות דומות בחומרתן'' וגם דומות בנכונותן, כלפי רבין, אין ספק שהתואר היה הולם גם אותו.
זה לא אותו דבר. 131540
לו קבעה הועדה ששרון רוצח, היה עליה לקרוא להעמדתו לדין פלילי.
בחיי שאני לא מבין אותך 131156
קודם כל, אתה מביע דעה פוליטית שאינה קשורה למה ששאל מיץ פטל (אלא אם הפגנות אלה היו חוקיות).
אחר כך אתה אומר שאין מה להשוות בין ההפגנות (שאתה אמנם צודק בקטע של איומי המוות והבריונות), למרות שהיו סיבות להפגנות הללו של הימין שלך אולי לא נראות טובות אבל מבחינת אנשים אחרים ובמיוחד למשפחות הקורבנות, הן סיבות טובות מאוד. ואתה יודע מה?! בגין לפחות הגיב בצורה מאוד תרבותית, דמוקרטית ומקובלת, לפי הדוגמה של דובי (אני לא בדיוק הייתי בגיל המתאים בכדי לשפוט), בעוד שרבין התעלם לחלוטין והקרין כלפיהם התנשאות וסלידה עמוקה (ואם אינני טועה התבטא בכמה מילים אומללות).

אבל עזוב.. יש פה נושא יפה. בשביל מה להכניס פוליטיקה?
בחיי שאני לא מבין אותך 131165
לא אמרתי שההפגנות עצמן לא היו לגיטימיות אלא הצורה בה הן נעשו. רבין הגיב בהתאם לאותו סוג אנשים כי ידע עם מי יש לו עסק עוד מימי עפרה וקדומים.
אין קשר לענין הטרור. ישנם נפגעי טרור שתמכו בתהליך השלום כי הבינו שרק כך, בסופו של דבר, יבוא השקט.

והנושא עצמו הוא כן פוליטי. אם היו מקצצים ולו בקצת להתנחלויות והישיבות היה מה לתת הן למטרות חינוך, רווחה ומלחמה באבטלה ובעוני והן לעניני תרבות החשובים לאוירה נורמלית של המדינה.
בחיי שאני לא מבין אותך 131168
אבל לא דובר פה על העוול שנעשה לתרבות אלא על העוול שעשו אנשי התרבות. זהו עניין חברתי ולא פוליטי למרות שהוא מתקשר כתוצאה מפעילות כלכלית שייתכן(!) ויש לה היבט פוליטי הקשור להתנחלויות ולישיבות.

דרך אגב, אם אתה רוצה לבדוק איך מוזרם הכסף לישיבות ולהתנחלויות- לך לאתר שר האוצר ותבדוק שם את הצעת התקציב.
תקרא גם את אלו שלא אמורים להיות קשורים לתיקצוב למען הישיבות והתנחלויות. ההתפלצות מובטחת (-;

הם באמת לא צריכים לקצץ בתרבות בכדי להעביר כסף להתנחלויות.
בחיי שאני לא מבין אותך 134206
"...ישנם נפגעי טרור שתמכו בתהליך השלום"

מה זה תהליך השלום? היכן התרחש התהליך ומתי הושג השלום?
מישהו אמר "טקטיקת לנדוור"? 131301
תקדימים? 131143
כלומר, כפי שחשבתי, המשטרה אינה מרשה הפגנות מול בתים פרטיים, ולכן בריוני התרבות הפגינו ללא רשיון.
חבל שלא צרו על רבין יותר 131254
האיש הזה היה צריך להיות יום וליל תחת הפגנות.
לא צרו עליו מספיק. ולא על אשתו.
מפגינים או קוברים? 133013
"סמוך לבית השר התקיים טקס סמלי, שלווה בלפידים בוערים ובנאומים כתובים מראש, ובו נקברה התרבות הישראלית בארון קבורה שחור. בשיאו של הטקס, כשהרוחות התלהטו, פרצו המפגינים את מחסומי המשטרה, תוך דחיפות וחילופי מהלומות עם השוטרים, והשליכו את ארון הקבורה לחצרו של השר." ‏1

אז עכשיו מותר להפגין עם ארון קבורה? (אני צריך לדעת לפעם הבאה שהשמאל יהיה בשלטון).

מפגינים או קוברים? 133186
האם היה כתוב על ארון הקבורה את שם השר או ראש הממשלה?

במילים אחרות, יש הבדל בין ארון שעליו כתוב שמו של מי שאתה מפגין נגדו ובין ארון שעליו כתוב מה שאתה מפגין בעדו, כאקט מחאה סימלי.
מפגינים או קוברים? 133216
האם ראית פעם הפגנה עם ארון קבורה שעליו היה כתוב שם של שר או ראש ממשלה בישראל?

האם קריאות "בדם ואש את <שם של שר או ראש ממשלה> נגרש" הן הסתה, איום או אקט מחאה סמלי?
אל תאמר הפגנה-אמור מיצג 133220
הם אמנים לא? אז ברור כשמש שאצלם ארון מתים זו רק מטאפורה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים