מדוע חשוב כל כך, שישראל תהיה 'יהודית' 178393
נדמה שרבים מאיתנו שכחו את ההיסטוריה.
אז הנה תזכורת קטנה.

לדעתי, מעבר ומעל למלחמה על ארץ ישראל מניעה שנאה תהומית ליהודים אנשים רבים מאד בעולם.
וכדאי לנו לזכור זאת.

___________
ולמתעניינים, קיבלתי 718 בפסיכו. ציפיתי ליותר, אבל לא נורא.
מדוע חשוב כל כך, שישראל תהיה 'יהודית' 178394
מסקנה
יש אנשים יותר חכמים ממך

כדי שגם תקשיבי להם.
לפי דף ההסבר 178396
בתחום שלי (700-724) יש 3% ובתחום שמעליי (725-800) רק 2%.
אז מה המסקנה הנכונה שעליי להסיק, לדעתך?
:)
_____
ואגב, זומנתי לחמ"ן שחקים ולצוות אויר....
אעדכן אתכם, אולי...
האויב גולש. 178397
למזלך 2% האלה מצויים פה.
המסקנה
תקשיבי לאנשים שיותר חכמים ממך.
אחח, הדמקרטיה במיטבה 178432
יש לי הרבה סיבות להעדיף את השיטה הדמוקרטית על האחרות.
אחת מהן היא, שבדמוקרטיה יש לכל אדם - יהודי, ערבי, נוצרי, אזרח, תושב, גר, תייר, עובר אורח, גבר, אשה, ילד, שמן, רזה, מכוער, חתיך ועוד - לכולם יש זכות להשתחצן.
זו זכות יסודו חוקתית, אני חושבת.
אז נסכם, ילדים: מותר להשתחצן.

ואתה, כמו רבים מחבריך פה, מנצלים את הזכות הזו עד תום... ולפעמים אתם מתנהגים כאילו מדובר אפילו ב*חובה*... חובה קדושה אפילו...

קשקשנים...
אחח, הדמקרטיה במיטבה 178457
ערבי שישתחצן אצלך בדמוקרטיה.
לא יגרשו אותו? בהחלטה דמוקרטית?
אצלי 178462
אמנם יגרשו אותו, אבל לא משום שהוא השתחצן/משתחצן או משום שהוא טיפש ...
משום מה? 178464
משום מה? 178466
משום שהוא אוייבי שמבקש לרשת אותי.
משום שאני רוצה לחיות.
מאד פשוט, אהה?
משום מה? 178473
האם כל ערבי הוא אויבך? למה?
משום מה? 178499
אין זה חשוב אם 'כל' הערבים - במובן המתימאטי - הינם אוייבי. די בכך שרובם אוייבי. והם אוייבי, משום שהם מאמינים שגזלתי את אדמתם ומבקשים לרשת אותי.
אם יורשה לי לשאול ממארק טווין, 178398
בתוך שנתיים-שלוש תופתעי לגלות כמה הרבה הספיקו כל האחרים ללמוד בזמן קצר כל-כך...
אם יורשה לי לשאול ממארק טווין, 178434
הרושם שלי הוא, שרוב החבר'ה פה אף פעם לא ילמדו...
וזה לא ענין של זמן בכלל...
כנראה שפיספסת את האירוניה כלפיך בדבריו של עוזי 178435
כנראה שפיספסת את האירוניה כלפיך בדבריו של עוזי 178515
בודאי שהיה פספוס למה ציפית?
מה שהיה צריך להאמר לה זה ש"יותר טוב לשתוק ולהחשב טיפש, מאשר לפתוח את הפה ולהוכיח שזה נכון."

כי כמו שהגברת מתעקשת בעצמה להסביר, יש אינטלגנציה ויש חוכמה.

היא מסוגלת להוציא ציון יפה בפסיכומטרי, אבל אירוניה דקה מבית טווין את עוזי לא נלכדת אצלה ברשת, כי החורים העשויים מחוסר בבגרות וחוכמה גדולים מדי.
אפופידס אמנם כבר יותר בכיוון עם הסיפור הנחמד שלו, למרות שלדעתי גם כאן חבל"ז.
עוד דוגמא לטפשות 178517
ההנחה (או שמא הקביעה?), כי "אירוניה דקה מבית טווין את עוזי לא נלכדת אצלה ברשת" - שגויה.
ומה מקורה האפשרי היחידי?
סתם טפשות ...
לא נורא. התרגלתי....
עוד דוגמא לטפשות 178521
ראשית תודה על ההוכחה שאני קולע באימרותי לגודל הנכון של החורים.
וכעת אעשה עמך עסק, (את יכולה להמציא תירוץ מתחמק כמובן).

אם את מצטטת (אפשר בחופשיות) בדקות הקרובות את האימרה של טווין ממנה גזר עוזי את דבריו, אשתכנע שהדברים נלכדו ברשת. ללא זאת, תגובה 178434
מעידה עליך כאלף עדים.
עוד דוגמא לטפשות 178568
נו, מצאתם שוב על מי להתקרצץ? לידיעתך, כמעט כל האיילים, גדולים כקטנים אינם יודעים לצטט אימרה זו. אבל הם יודעים לא מעט דברים שלעולם לא תדע.
אם כבר, אולי תאמר מי אמר את:
"באנו לעולם לזמן קצר, לא נורא אם נעשה קצת רעש" (1990)
ומי את:
"וזאת על הנוער לזכור: קשישים אוהבים לתת עצה טובה, כדי להתנחם על שאינם יכולים עוד לתת דוגמא רעה" (המקור בצרפתית)
מי אמר למי? יהללך זר ולא פיך 178591
מה זה מצאנו? אפשר לחשוב שיצאנו לחיפושים בכלל?
הרי כל פעם מגיע לפה ביוזמתו, השחצן התורן, שחושב שחוכמת העולם בכיסו ומתקרצץ עלינו.
ואם כבר אולי תגיד לנו מה הקשר בין להכיר אימרה (גם במובן של להכיר את חוכמת החיים הטמונה בה ולהבינה) לבין לזכור מי אמר אותה? מי אמר למי? באיזו שנה חרבה טרויה?
(אתה מחליף את עורך הטריוויה לרגל נישואיו במזל טוב?)

לדעתנו ולדעת שאר החכמים, יותר חשוב לזכור את לקח סוס העץ והגולנצ'יקים שיצאו ממנו.
אה, בקשר לשאלה הראשונה ;) הסקספיסטולס?
סיפור עצוב 178624
זהו לא הֶסְקָסֶפִּיסְטוֹלַס, אך היית די קרוב,
שכן מדובר בהוגה בן אותו הזמן,
נקרומינוס שמו (מנקדים כמו ששומעים).

לא רבים שמעו עליו.
אולי זה משום שהאיש היה חלקלק,
טיפוס שלילי, על גבול המורבידי,
ואשר על כן לא היה הוא פופולרי
באותם הימים בקרב רושמי דברי הימים.

ויש המייחסים את העדרותו המוחלטת
של חותמו של האיש על תרבותנו
דווקא לנידחותם של ההרים בהם
שכן הכפר, בו הוא נולד.
נולד אמרתי? כי זו קצת הגזמה,
שכן אף לכלל ביצית מופרית
לא טרח הדגנראט להגיע,
דבר שאולי תרם גם הוא לנישכחותה
היחסית של שירת חייו.

כך, בסופו של דבר יוחסה האמרה הראשונה לסופרת יהודית קציר, ואילו את השנייה, מ1678 נטען שאמר לה-רושפוקו.
ואולי לא היו הדברים מעולם 178599
לפי סקירה אלמונית‏1 של ביבליוגרפיה של מארק טווין, האמרה‏2 שייכת לרשימה ארוכה של אמירות שמיוחסות לו בטעות. אני מציע שהיא תשאר שלו מכח החזקה.

1 http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/037540...

2 "When I was a boy of fourteen, my father was so ignorant I could hardly stand to have the old man around. But when I got to be twenty-one, I was astonished at how much the old man had learned in seven years."

ואולי לא היו הדברים מעולם 178610
כן, כך זכרתי את זה, למעט העובדה שחשבתי שהזקן החכים בשנתיים ולא בשבע, אבל כנראה שבאמת ככה זה, הבשלה לוקחת את הזמן שלה.
תודה בכל אופן, ואני רץ לפני שאפופידס גומר ת'טשולנט (הנה ירדן, ת' לפני ט').
לפי דף ההסבר 178406
לו ציון הפסיכומטרי היה בודק גם את רמת היוהרה, ודאי היית מקבלת 800. השחצנות הילדותית שלך עוברת כל גבול, ואינה מתאימה לרוח האתר. יש פה אנשים בעלי השכלה אקדמית רחבה, שאינם מפגינים כל זלזול או התנשאות כלפי המתדיינים האחרים. עוזי, למשל, הוא פרופסור למתמטיקה, ותראי באיזו ענווה הוא מתבטא. אולי תקחי דוגמא?
פרופסור? 178410
נדמה לי שההודעה שלך מקדימה את זמנה באיזו שנה או שתיים.
כבר אמרתי פעם 178433
שאתם קצת מתבלבלים בין אינטלגנציה ובין חכמה (=חכמת חיים).
אתם מסוגלים לדבר שטויות, ובשפה מאד רהוטה, במשך שעות...
ולכן, לקחת *מכם* דוגמא? חס ושלום...
(אבל מה שכן, אתם די מנומסים, לרוב)
חמ''ן 178502
איילת יקרה,

ראשית, ברכות על הציון הנאה. עברת אותי בכמה נקודות, אם כי לזכותי אציין כי הייתי חולה ויצאתי באמצע אחד המבחנים.
שנית סיפורון.
אדם ממקורביי היה קשור בעניינים שושואיסטים. במסגרת עבודתו הרגילה, הכיר הוא היטב את אחת מן העובדות שלו שנראתה לו מתאימה לאחד התפקידים באירגון, הן מבחינת כישוריה והשלב בחיים בו היא היתה והן מבחינת צרכי האירגון. זו כמובן לא ידעה דבר על חייו "האחרים" והמלצתו עליה נעשתה ללא ידיעתה.

עלמת חמד זו אכן זומנה לראיונות ולמבחנים ונמצאה מתאימה. למחרת היום בו נודע לה הדבר, לכשהגיעה לעבודה, התנפלה היא בחיבוקים וצהלה על האיש, שהיה איש סודה, אם כי עדיין לא ידעה היא שהוא הממליץ, וסיפרה לו שפנו אליה XXX ובחנו אותה והיא התקבלה וכמה שהיא שמחה...
מכיוון שמדובר היה בנושא שושואי באופן מיוחד, נאלץ הממליץ לדווח על העניין, מה שביטל את הצעת העבודה.
סתם, נזכרתי (:
תודה 178508
על הברכות, על הסיפור הנחמד ועל העצה הטובה...
אתמה... 178441
בהודעתי המקורית היו שני עניינים: אחד עיקרי והאחר שולי לגמרי, שכוון 'למתעניינים' (אלה שתקפו אותי באופן אישי בעבר).

והנה, אתה מתייחס לחלק השולי בלבד. מדוע?
וראה כיצד חבריך הולכים בעקבותיך, כצאן אחר הרועה...
אתמה... 178458
החלק העיקרי מעיד על אי הרלונטיות של החלק השולי.
אתמה... 178465
אבל זה מה שאני טוענת כל הזמן (אם כי מכיוון אחר), אבל אתם לא מקשיבים.
ההפסד הינו שלכם בעיקר ...
מסקנה נוספת: 182031
יש אנשים פחות חכמים ממנה, ומספרם עולה על מספרם של החכמים ממנה....
כדאי לחשוב על זה.....
מדוע חשוב כל כך, שישראל תהיה 'יהודית' 180542
אהאממם. בעצם, ההתייחסות לטענתך דורשת התייחסות מחודשת (כאן, כהמשך-דיון לסקירה של טל כהן) לסביבה המזרח-תיכונית. האמת - עולה לי כרגע רק משהו טריוויאלי, בנאלי: אז _גם_ כאן, בסביבתנו, _לא_ רוצים אותנו (את היהודים). מסקנה [שלי, לפחות]: מן הראוי להעלות טיעונים ו/או נימוקים ו/או (...) _שונים_ מזה שהעלית.
(משום-מה, נדמה לי שהודעתך באה לפתוח שוב דיון ו_שרשור_ של התכתבויות איתך. אם טעיתי, סליחה.)

--------------
ה-IQ, כידוע, מולד. משמע: כיוון שהוא לא כרוך במעשה כלשהו מצד בעליו - אצלך, לצורך העניין הספציפי -, ניתן גם לומר "תודה" להורים, לטבע, לאל הכול-יכול, ולדעת שבמקום הציון שקיבלת, יכולת להיוולד עם IQ שונה מאוד. במילים אחרות: יכולת לקבל כל ציון אחר - אפילו בקצהו השני של הרצף. יהיה נחמד אם הנפנוף בו ייפסק מצדך. תודה. מראש.
מדוע חשוב כל כך, שישראל תהיה 'יהודית' 180543
IQ הנמדד ע"י פסיכומטרי, כידוע, הוא גם נרכש. עובדה, לימודים לפסיכומטרי מסייעים להעלאת הציון במבחן.
אבל כמובן שהנפנוף בציון אינו קשור למולד/נרכש/מומצא. זו היתה פשוט עוד אחת מהפרובוקציות של הדמות ההיא.
מדוע חשוב כל כך, שישראל תהיה 'יהודית' 180546
כאן - רק לגבי הנפנוף בציון הפסיכומטרי: כן, אני יודעת. כמו הנפנוף בגיל.
מדוע חשוב כל כך, שישראל תהיה 'יהודית' 180547
ואם יותר לי להוסיף (בעילום שם, כדי לא להחשד במניעים לא כשרים): 718 זה אומנם ציון סביר, אך רחוק מלהצדיק את נפנופו בכזו גאווה. סתם ציון.
לא סתם ציון 180560
במקום אחר איילת הזכירה את החשש שלה מחשיפת שמה האמיתי, לאחר שגילתה לנו את הציון שלה.
לפי כללי אצבע על התפלגות הציונים, בערך 1/40 מן הנבחנים בתחום 700-724 קיבלו 718 (זה קרוב יותר לקצה העליון), ואלו מהווים כזכור 3%. בהנחה שבארץ נבחנים כ- 5000 במחזור (ניחוש), יש בערך 3-4 בכל הארץ עם ציון כזה.
פרופסור למתמטיקה או לא? 180581
:-)
לא 180582
זו כמובן לא אשמתך, אלא אשמתי. המונח "סתם ציון" אינו מוגדר היטב. כוונתי לא הייתה לייחודיותו של הציון, אלא לחוסר ייחודיותו של ההישג.

תחת הניחוש שהעלאת, אבל בלי "כללי אצבע להתפלגות ציונים" (אשמח לקבל הסבר, אם תשמח לתתו), ישנם בכל מחזור 100 איש (2 אחוז) אשר קיבלו מעל 724. חוסר נדירותו של ההישג: בכל קבוצה מיקרית המונה 50 איש של נבחנים (נניח, בנסיעה באוטובוס עם תחנה באונ'), כנראה שיהיה אדם שקיבל יותר.

אפשר גם להסתכל על זאת כך: 700 או יותר מקבלים 5 אחוז מכל מחזור. כלומר אחד לכל שלושים ושלושה נבחנים קיבל "בערך" כמוה, או יותר.
אז לא 180597
המסר לא היה ש-‏718 הוא ציון חסר תקדים, אלא העובדה (המפתיעה, יש להודות) שציון כזה מסגיר כמעט באופן מוחלט את בעליו (במקום אחר איילת חששה לספר באיזה בית-ספר היא לומדת, מחשש שצירוף המידע הזה עם הציון הפסיכומטרי יסגיר אותה).

בעולם אידיאלי, התפלגות הציונים במבחן הפסיכומטרי היתה צריכה להיות נורמלית, עם ממוצע 500 וסטיית תקן 100 (כך שהזנב בן שביעית האחוז מכל צד נבלע, איך-שהוא, בציונים הקיצוניים). העולם שלנו אינו אידיאלי.
לפי הנתונים שהביאה איילת עצמה, יש 3% בתחום 700-724, ועוד 2% מעליו. אם כך, הציון 700 מתאים ל- 1.645 סטיות תקן, ו- 725 ל- 2.05. הפרוסה ה- 18 בתחום הזה כוללת עשירית האחוז מכלל הנבחנים, שהם 1/30 מכל הנבחנים בתחום. (ולא 1/40, ההערכה שהיתה לי אחרי חמש שניות מחשבה). יופקו לקחים.
אז לא 180669
למיטב ידיעתי תוחלת הפסיכומטרי היא 537.5, אם אתה כבר מתעניין.
אני חושב שזה לא מדויק 180667
החישוב שעשית מסקרן ביותר, אבל אני לא בטוח שהוא נכון, כי יש ציונים שלא קיימים בפסיכומטרי, או לפחות ציונים ששכיחים פחות מאחרים.
דבר זה נובע מכך שקיימות 50 שאלות במתמטיקה. 60 בעברית. ו-‏54 באנגלית. המידה שבה שגיאה פוגעת בניקוד אינה אחידה, והיא גבוהה יותר ברמות מעל 700, מאשר ברמות שמתחתן.
ברמות מעל 700 הפגיעה היא בערך 7.5 נקודות על טעות בעברית, 8 על טעות במתמטיקה, וקצת מעל 4 נקודות על טעות באנגלית.
לכן לא קיימים ציונים כמו 799, 798, 795 וכו'.
אני חושב שזה לא מדויק 180668
קיימים.
אני חושב שזה לא מדויק 180677
הכרתי מישהי עם ציון כמו אחד מאלו שהזכרת.
אני חושב שזה לא מדויק 180749
799, 798, 797 לא אמורים להיות קיימים בשום פנים. ייתכן ש-‏795 קיים, אם הם מורידים 5 נקודות על טעות אחת באנגלית.
גם הציונים האחרים אפשריים, אם מתבצע תיקנון לפי ממוצע הנבחנים באותו מועד, אבל במרכז הארצי לבחינות והערכה טוענים בתוקף שאין כזה דבר.
(...שרשור לציוני פסיכו-מטרי?) 180548
בהמשך לפסקה הראשונה שלך:
"IQ הנמדד ע"י פסיכומטרי, כידוע, הוא גם נרכש. עובדה, לימודים לפסיכומטרי מסייעים להעלאת הציון במבחן."
א) מן הסיבה הזאת [גם המסוימUת של מה שנמדד, וגם עצם היותו "ניתן-לרכישה" ע"י לימודים למבחן] יש אחוזים מסוימים של נשירה במהלך השנה הראשונה ו/או במהלך הלימודים לתואר הראשון. (לא זוכרת מתי בדיוק ערכו את המחקר בנושא, אבל הייתה התייחסות שכללה את האחוזים.)
ב) בכל זאת, רמת ה-IQ המולדת היא זאת המאפשרת (כן/לא) להיעזר בלימודים האלה.
[אולם - "סעיף קטן" ב.1.) מה שנכון באותה המידה: לא נדרש IQ מאוד-מאוד גבוה כדי לרכוש את מה שמנחילים הלימודים לפסיכומטרי.]
ג) ... לא רוצה להתחיל כאן בדיון כזה, טוב? נא להתייחס לתגובה שלי כאל תוספת הבהרה מתבקשת. תודה. :-)
אבל כבר התחלת 180550
לא אמשיך הרבה: הפסיכומטרי כלל לא בא לבדוק אינטיליגנציה. הוא מתיימר לנבא הצלחה במסלול האקדמי (בקורלציה נמוכה למדי, אבל הגבוהה ביותר שבנמצא). מכיוון שכך, אין קשר מובהק בין הציון בו לבין מידת האינטיליגנציה של הנבחן, אלא דווקא יותר כושר למידה, שהוא האלמנט החשוב להצלחה במרבית התארים.
אדם עם IQ גבוה ללא כושר למידה, יצליח בוודאי בחלק מהתארים גם ללא לימוד מסיבי, אך IQ גבוה אינו תנאי להצלחה (והיכרתי אישית כמה מקרים המדגימים זאת).
אפשר להתייחס לתגובה זו כסיום ההבהרה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים