''מפני שהאנטישמים יראו בי יהודי'' 3037
יש לי רבות לומר על המאמר הזה, לחיוב ולשלילה, אולם עיתותי אינם בידי כרגע. לכן, בקצרה, סיפור קצר מהחיים, בתגובה לפסקה במאמר לפיה החינוך בנושא השואה מוביל להגדרה עצמית הפוכה: אני יהודי מפני שהאנטישמים יראו בי יהודי.

שני חיילים היו תחת פיקודי בצבא, ושניהם היו עולים חדשים: ניר (שם בדוי) עולה מאתיופיה, ואיגור (שם בדוי) עולה מברית-המועצות דאז. אף אחד מהם לא "נפגע" מ"מכונת החינוך הישראלית" כפי שמתאר אותה יוסי; שניהם חונכו בארץ מולדתם, ולמדו רק שנים ספורות בארץ (י' עד י"ב, בערך).

ניר היה אדם "מסורתי"; לא חבש כיפה, אבל הקפיד לשמור את השבת, למשל. איגור היה כופר מוצהר: לא האמין באלוהים ולא בחל, כדבריו, בחזיר טוב על האש ביום הכיפורים. הנושא עלה פעמים רבות לדיון בינהם. באחת הפעמים הטיח ניר באיגור: "מה בעצם עושה אותך ליהודי?"

התשובה: "תגיד, *אתה* חטפת פעם מכות רצח, פשוטו כמשמעו, מכות שכמעט גרמו למותך, מ'חברים' בבית הספר בגלל שהם גילו שאתה יהודי?"

מסקנה: ההגדרה העצמית ההפוכה מופיע לפעמים "באופן טבעי", ולא כתוצאה מהחינוך הישראלי.
''מפני שהאנטישמים יראו בי יהודי'' 3051
מסקנה שאין עליה עוררין. אבל מערכת החינוך משתמשת במקרים כגון אלה כדי להבהיר שליהודים אין מה לחפש מחוץ למדינת ישראל, מפני שהאנטישמים שם ירדפו אותם. וזה בולשיט.

עזוב את העובדה שאם אדם הוא חילוני, אין שום דבר שיזהה אותו כיהודי. עזוב את העובדה שיהודי ארה''ב מצליחים פנומנלית בהתבוללותם. כל זה מדאיג מאד את המורים הציונים שלנו, ולכן נשלפים כל הסיפורים על האנטישמיות שסופה לחסל את כל היהודים. שוב, בולשיט. אירונית, אם יש היום מיעוט שאי אפשר לרדוף אותו, אלו היהודים.
''מפני שהאנטישמים יראו בי יהודי'' 3059
ולמה בדיוק אתה טוען שאי אפשר לרדוף את המיעוט היהודים?
''מפני שהאנטישמים יראו בי יהודי'' 3066
תראו מה עשו להיידר. הוא עוד לא הספיק להצהיר הצהרה אנטישמית, הוא טוען כבר שנים שאוסטריה צריכה להתנצל על השואה ולפצות קורבנות - וזה לא עוזר לו. מה היה קורה לאנטישמי מוצהר? הרבה יותר גרוע. אם יש משהו שהחושים של העולם מחודדים אליו, זו אנטישמיות.
משורה משחרר רק המוות 3065
ראשית כל כל ה"אשמות" שאתה מייחס למערכת החינוך הכללית הם כבר לא כל כך רלוונטיות. אל תשכח שהמערכת היום היא מערכת שמלמדת את שיריו של דרוויש. בכלל, לצערי לא נראה לי שלמישהו במערכת החינוך ממש אכפת אם תלמידיו ישארו בארץ, יתבוללו, או סתם לא ייחסו משמעות ליהדותם. אני מקווה מאוד שאני טועה ויש לך איזה מידע חסוי אחר.

יתכן שהיום האנטישמיות זניחה ויתכן גם שבארצות הברית די נוח להתבולל. יתכן.
אבל השאלה היא כמובן האם יתכן מצב הפוך עוד, בא נגיד, 20 שנה?
יתכן מאוד.
קח לדוגמא את ארצות הברית. לכאורה המקום הבטוח ביותר ליהודי. אבל כשמפרקים את האוכלוסיה לקבוצות ולגורמים מגלים שהיציבות במדינות אלו היא פלא אמיתי.
אז אני לא טוען בתוקף שעוד 20 שנה המדינות הללו יתפוררו, אבל אני לא מוציא את זה מכלל חשבון. ובטח ובטח שבאירופה בה דמנו עדיין מבעבע, המצב יתכן.
ב20 שנה הללו יכולים כמובן לקרות גם במדינה מליון ו1 דברים, אבל אני מעדיף שהחיים שלי בידי ולא בידי אף אחד אחר.
מהסיבה הזו בין היתר, נגזרות גם השקפותי המדיניות.

גם הטיעון ש"אם אדם חילוני שום דבר לא יזהה אותו", הופרך ובענק לפני 60 שנה. גם נכד של חילוני שבעצמו לא ידע שהוא יהודי מצא את עצמו בחברת אחיו החרדים במשרפות (או ירוי בתוך תעלה - אם השמוש במשרפות מפריע לך).

אז אני לא חושב שהסיבה המרכזית ללימוד השואה צריכה להיות הסיבה הזו, אבל מאידך אתה לא יכול לבטל את ההגיון שבטיעון אך ורק בגלל שאתה לא מסכים עם המטרה שלו - והיא קיום עם ישראל.
משורה משחרר רק המוות 3082
אגיב רק על נושא אחד: הטענה שלך שגם "נכדים של חילונים מצאו את עצמם במשרפות". זה פשוט לא נכון. בהנחה שאותם חילונים עשו את הדבר ההגיוני והתחתנו עם גרמניה, הרי שילדיהם היו, על פי החוק הגרמני, michling, בני תערובת, שאמנם חלו עליהם הגבלות רבות - במיוחד בכל מה שקשור לשירות באס.אס. - אבל זה עדיין היה הרבה יותר טוב ממצבם של אלו שהזדהו כיהודים. אחוז ההשרדות בקרב מתבוללים היה גבוה הרבה יותר מאשר בקרב יהודים ששמרו על זהותם. ההתבוללות הוכיחה את עצמה, ושיותר מששמרה שמירת השבת על ישראל, שמרה עליהם אי שמירתה.

אשר לכותרת שלך, "משורה ישחרר רק המוות" - נו טוב, אני שמח שאימצת את האידיאל הנאצי לבעיה היהודית.
משורה משחרר רק המוות 3088
השורה לקוחה מתוך שיר הפרטיזנים: "חיילים אלמונים" השיר אומץ, למיטב זכרוני, על ידי הלח"י.
משורה משחרר רק המוות 3089
אני יודע היטב - יותר ממך, כמסתבר - מהיכן נלקחה השורה. השימוש שעשית בה, לא מקורה, הוא מה שחשוב.

השיר ''חיילים אלמונים'' נכתב על ידי יאיר שטרן, מנהיג כנופית שטרן, שנרצח בידי הבריטים. השיר הפך להמנון כנופית שטרן. אני בספק אם פרטיזן כלשהו שמע עליו, ודאי שלא שר אותו.
משורה משחרר רק המוות 3090
אופפס טעות שלי.
ערבבתי בין ''אל נא תאמר הנה דרכי האחרונה'' לבין השיר הזה - לפחות האינטואיציה שלי שהשיר היה בשימוש הלח''י לא הכזיבה.
''מפני שהאנטישמים יראו בי יהודי'' 3073
לגבי הפיסקה הראשונה - אתה צודק.
האנטישמים רודפים את היהודים לא רק מחוץ למדינת ישראל.
בהמשך, אתה כבר לא.
המורים הציונים שלנו לא ממציאים סיפורי אנטישמיות, הם קוראים אותם בעיתונים.
האם אינך מודע לאנטישמיות העולה ופורחת במדינה שהמציאה את תרבות המערב: ארצות הברית? - ואם (כפי שכבר נאמר) בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר...
ואם תגיד כי מדובר בשוליים קיצוניים, בוא ותענה לי רק על שאלה אחת: האם אתה באמת מאמין בלב שלם שכל עניינם של האמריקאים במדינת ישראל הוא להשכין שלום במזרח התיכון?

ולגבי המשפט האחרון שלך, כי אם יש מיעוט שאי אפשר לרדוף אותו אלו היהודים- ולא שאני חושבת שיצליחו להשמיד אותנו כל כך מהר אם בכלל, כאן יש לך טעות עובדתית.
מה העניינים? 3074
רק לפרוטוקול: אני לא מאמין שעניינם של האמריקאים (אני מניח שאת מתכוונת לממשל) בישראל הוא להשכין שלום במזה"ת. בכלל, אני מאמין ש"שלום" הוא לא מושג שמשחק אצל פוליטיקאים (אלא הם משחקים בו...), לא אמריקאים ולא ישראלים. כלומר, אני מנחש שהממשל מזהה כאן אינטרס אמריקאי כזה או אחר.
אבל מה שמעניין אותי הוא משהו אחר: הדעה שלך. כי אני מבין מהרמז שלך, שלדעתך האמריקאים - הממשל - מתעניין בישראל מסיבות אנטישמיות. משהו כמו העניין שיש לכלבים בחתולים.
האמנם, או שטעיתי לחלוטין בהבנת הנקרא?
מה העניינים? 3118
הממממ... אני מריח שאריות של פרופ' עודד בלבן...
''מפני שהאנטישמים יראו בי יהודי'' 3079
א. אילו אנטישמים רודפים יהודים במדינת ישראל? את יכולה לתת דוגמא קונקרטית?

ב. האם ארה"ב באמת "המציאה את תרבות המערב"? את חותמת על הטענה המופרכת הזו?

ג. ודאי שיש אנטישמיות בארה"ב. בכל מקום שיש בו מיעוטים, תהיה שנאת מיעוטים. עם זאת, אדם המביע דעות אנטישמיות בארה"ב נחשב לבלתי ראוי לבוא בקהל בקרב הציבור הרחב והשפוי. בישראל, הגזענים מחזיקים במושבים רבים בכנסת וברוב מוחלט של התפקידים הדתיים.

ד. לפני כשנתיים, היה גל של שריפת כנסיות שחורות בארה"ב על ידי גזענים. מישהו שמע על זה כאן? בקושי. עכשיו תארי לעצמך איזה הד היה לגל של שריפת בתי כנסת, ותביני למה אני מתכוון כשאני אומר שאנטישמיות, כמצע פוליטי, היא בלתי אפשרית היום.

ה. עניינם של האמריקנים בישראל הוא פוליטי-אסטרטגי. אם וכאשר תחדל ישראל לקדם אינטרסים אמריקניים - למשל, אם היא תהפוך למדינה תואמת איראן - היא לא תוכל לצפות לסיוע אמריקני. הסכמי השלום, שארה"ב נמצאת בהם כמעט תמיד בצד הישראלי, מיועדים להשיג יציבות באזור - קשה לעשות עסקים באזורי מלחמה. אני דוחה את הרמיזה שלך, לפיה המדיניות האמריקנית היא מדיניות אנטישמית.

ו. תמיד יהיו קיצונים שירדפו מיעוטים; לא יכולה להיות היום מדינה שתשים לעצמה למדיניות להפלות את תושביה היהודיפ - ואני אפילו לא מדבר על השמדה, אלא על אפליה. זה פשוט לא יכול לקרות. מדינה כזו תהיה מדינה מצורעת תוך דקות. שוב, הביטי בהיידר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים