כמה הערות 414262
1. בסופו של דבר חברות המדיה יבינו שהנפגעים העיקריים ממנגנוני ה-DRM הם המשתמשים הלגיטימיים. למשל - אמא שרוצה ליצור עותק של DVD שקנתה לילדים, כדי שהמקורי לא יהרס; את המקורי שמים בצד, הילדים צופים בעותק, ואם העותק נשרט עד כלות, צורבים עוד עותק. למשל - משתמש שרוצה להעביר את הסרט החדש שקנה על BluRay לפורמט של DVD רגיל כדי שיוכל לצפות בו מהמחשב הנייד (שיש לו "סתם" כונן DVD) במהלך נסיעה. למשל - משתמש שרוצה להעביר שיר מדיסק שקנה, לנגן ה-MP3 שלו.כל אלה לא יצליחו להתגבר על ה-DRM. יצרני דיסקים מזויפים במזרח הרחוק, לעומת זאת, סתם משכפלים את הדיסק ללא כל צורך לפרוץ את תוכנו.

עד שהחברות תפנמנה את המצב הזה, השימוש ב-DRM ילך ויגבר.

2. ההתעוררות הציבורית תתחיל, אני מניח, כשמספיק אנשים ינסו לעבור ממכשיר iPod למכשיר שאינו iPod, ויגלו שמאות או אלפי הדולרים שהשקיעו ברכישת שירים לא יכולים לעבור איתם. בצרפת ניסו לחוקק חוק שאוסר על מכירות של שירים למכשיר אחד בלבד (מה שנתפס בציבור כ"חוק נגד iPod"). כשמספיק אנשים יפגעו, חוקים כאלה עשוים להופיע במדינות אחרות. שלא לדבר על מדינות שיש בהן מפלגות ש"פיראטיות" היא עיקר המצע שלהן - בסופו של דבר, אחת מהן תעבור את אחוז החסימה, והתוצאה יכולה להיות משעשעת.

3. אירופאי קנה מסך חדש למשב. ההגנה המובנית במסך נפרצה על-ידי מישהו בסין, והמסך נכנס לרשימה השחורה. המסך מפסיק להציג סרטים. האיחוד האירופאי מגיש תביעה נגד מיקרוסופט – ומשיג קנס של כמה מליוני אירו ליום עד שהם מפסיקים עם השטויות.

האירופאים כבר עשו למיקרוסופט תרגיל דומה על משהו פעוט בהרבה (ההתעקשות לכלול media player עם חלונות); התסריט הזה נשמע לי אפשרי (גם אם, כמובן, כלל לא ודאי).

4. שוק ה-DVD גדול מכדי שסרטים יפסיקו להופיע ב-DVD ויחלו להופיע בפורמטים החדשים בלבד (בעיקר לאור הפתיחה הכושלת של הפורמטים הללו - אפס עניין ציבורי), לפחות במהלך העשור הקרוב. כל עוד מופיעים סרטים בפורמט ה-DVD הישן והטוב, הם יופיעו גם ברשתות שיתוף הקבצים. את הצופים, ברוב המקרים, לא מעניינת האיכות, שתהיה נמוכה יותר מזו של הפורמטים החדשים: כבר כיום איכות הסרטים שמורדים מרשתות שיתוף קבצים נמוכה במעט, בדרך-כלל, מזו של "סתם" DVD.

ואיך ימכרו סרטים בעוד יותר מעשור? ראה הסעיף הבא.

5. תשלום לפי שימוש ברוחב פס. דיברתי על זה בעבר (תגובה 377815).

6. פרנסה מפרסומות ולא ממכירת עותקים של הסרט. על פרסומות "סתם" אפשר הרי לדלג, בעיקר במדיה דיגיטלית, ולכן צריך להתחיל להתרגל ל-product placement (או סתם כתוביות במהלך הסרט).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים