תרגום 52124
הטקסט הבא אינו דעתי-שלי, אלא הדעה המובעת, בין השורות, באמנה - כך לפחות נראה לי. זהו פשוט "תרגום" - פסקה מול פסקה, בתוספת קורטוב ציניות.

-----

1. המדינה היא בית רק לחלק מאזרחיה

* אנחנו סבלנו יותר.
* המיתולוגיה שלנו מדברת על חבל-ארץ זה.
* מוצאנו מחבל-ארץ זה. ארגו: חבל-ארץ זה שייך לנו.

2. אנחנו רוצים להיות מערביים

* על-פי "הצהרת הכוונות" של מקימי המדינה, אנחנו ממש בסדר. בואו נתעלם לרגע ממה שקורה בשטח.
* השאלה "האם יש אלוהים" לא עולה לדיון; קיומו מתקבל כאקסיומה, כמו גם היותו אידיאל חיובי.
* א. צריך להדגיש יש כאן גם נשים. ב. תושב ישראל שאינו אזרח אינו בן חורין.
* גם לערבים יש זכויות.

3. מדינת ישראל מפלה על בסיס דת או לאום

* המדינה נועדה לשרת את אזרחיה היהודים.
* כל הטענות לעיל בנוגע לשיוויון היו למראית עין בלבד. בפועל, יש לתת דגש רק לתרבות השלטת במדינה; עדיפות לחגיה של הדת השלטת; עדיפות לשפתו של הרוב השולט; ויש להקפיד על אינדוקטרינציה לאומית ודתית של הנוער.
* נשמור על קשר עם הקרובים בחו"ל, אולי פעם נצטרך עזרה. (המערכת מתנצלת על הופעת מילה שנראית כמו המילה "ערבים" בפסקה זו).

4. מדינת ישראל מוגדרת ע"י סתירה

* אנו מכריזים בזאת על התעלמות אמיצה מהסתירה, שאנו מודעים לקיומה אך מתכחשים לה.
* יש להקפיד על יתרון מספרי על האויב, שהוא אותם האזרחים שאינם בני הלאום השליט. איננו יודעים כרגע כיצד ניתן להבטיח את המשך קיומו של יתרון זה.
* נסכים להתייחס בסדר לדרוזים, לבדואים, ולכל שאר הילידים שמוכנים להתגייס לצה"ל.

5. אנו מוכנים לשלם מס-שפתיים

* על הנייר, כולם שווים.
* בפועל, זה לא המצב. אולי באמת כדאי לתקן זאת.
* אנו מתעלמים מכך שלמיעוט יש גם זהות דתית שונה.
* אף אחד לא ילמד אותנו מה זה גזענות, כן?

6. אנחנו בעד יונים ועלי זית

* הם התחילו!
* מותר לנו להחזיר!
* אולי שולם?
* לאחר חמישים שנה, אנו מכירים בכך שגם הילידים הם עם. נסכים אפילו להכיר בכך שמגיעות לעם הזה זכויות – בתנאי ש...

7. החברה בישראל אינה הומוגנית

* יש יותר מבני עם אחד בישראל. יש אפילו כל מני סוגים של יהודים!
* מותר לכל אחד לשמור על המסורת שלו.
* אתה לא תצחק על המסורת שלי, אני לא אצחק על המסורת שלך.

8. כל ישראל אחים

* שיוויון זה רעיון יפה.
* כדאי באמת לעשות משהו בקשר לזה.

9. בישראל יש דת מדינה

* אבל לא כולם מאמינים בה. צריך לעשות משהו בקשר לזה.
* יהדות זה לא רק דת, זה גם עם.

10. דברי סיכום

זה לא כל-כך מצליח לנו, אבל נמשיך לנסות.

-----

האם המסמך נקרא "אמנת כינרת" בגלל שהוא, בעיקר, טוחן מים?
תרגום 52133
מצחיק מה אני אגיד לך...פשוט שנון...

לאמנה הזאת יש מטרה שאתה אולי לא מבין. או שאולי אתה כן מבין אבל לא יכולת לשלוט על הארס והרעל שנטף מהאצבעות שלך למקלדת. וכל זה על נסיון שנעשה לתרום לחיזוק החברה בישראל ולהיאבק בהתרופפותה (או לפחות למה שנראה כהתרופפותה). התרופפות מורלית ופצעים קשים שהתרגום שלך למצב ושל אחרים כמוך רק תורם להתרחבותם.
תרגום 52159
אדוני, ככותבי המסמך, התייחס לחיזוק החברה בישראל וזאת בעת שנציגים בפורום בעלי דעות המייצגים את רוב אזרחי ישראל ה י ה ו ד י י ם.
בהגדרתו הבסיסית ביותר אין הפורום מיועד כרגע ללא יהודיים(אף כי הוא מצהיר על שאיפה לצרף לשיח גם ערביים כנראה לשם "האחריות הלאומית" הפורום מנסה ראשית לגבש דעה אחידה בקרב היהודים).

הניסוח אליו הגבת אכן ארסי אך הבעיה הבסיסית בעינה עומדת. מדובר במסמך של יהודים ליהודים, מסמך שאינו מחזק את המשותף אלא עוקף את המבדיל.

יתר על כן ניסיון לעדכן את הגורם המאחד החזק ביותר (מגילת העצמאות) מוריד מערכו כמו גם מערכן של גירסאות ה-remix. יפה היו עושים חברי הפורום אם היו קוראים לפעולה ורב שיח בין בני הארץ ולא רק מציגים את תוצאת דיוניהם כדי שנוכל להמשיך לרבוץ על ספות בתינו תוך שאנו ממוללים בשפמנו ומעירים בדעה מלומדה "הנה, לא כל כך רע המצב"
תרגום 52198
ישראל היא מדינת היהודים, חזק אותם וחיזקת את ישראל. אני לא רואה כל פסול בחיבור מסמך להשרשה ואיחוד רעיוני בחברת היהודים בדרך הקלה והפשוטה ביותר- ללא ערבים. דבר שירחיב את המכנה המשותף ויפספס את המטרה המרכזית של המסמך.

"הנה לא כל כך רע המצב"
פירוש מוטעה שלך. זהו כתב אמנה להמשך הבנייה של החברה בישראל לחיזוק רעיונות שנחלשו ולתיקון המצב הבעייתי שנוצר בחברה ע"י אותם רעיונות והעלאת מורל. אני לא יכול לראות מסמך שמבקש לשפר מצב כלשהו בלי להבין לבד שמשהו לא בסדר. ואם תסתכל גם שוב באמנה, תראה שהם אפילו מזכירים כמה וכמה פעמים שיש כמה דברים, שאינם בסדר! וזאת רק אם במקרה פספת את העניין בקריאה ראשונית. אם רצית שכל המדינה תלבש כל יום בגדי אבל, תענית ותלקה עצמה ללא הפסקה...אז בעצם אתה צריך לשמוח כי זה מה שקורה בלאו הכי בכל אמצעי תקשורת מרכזי (וגם ברחוב אם ניקח אותך ודיעותיך כדוגמא), ואמנה זו לדעתי היא פילוח דקיק של אור בים הארס.

"יפה היו עושים...ולא רק"
לדעתי הם כבר עשו משהו יפה בניסוח כתב אמנה פשוט. לא כמו אחרים שרק כתבו תגובה פסאודו שנונה, שהיא דווקא הבעיה הבסיסית. ולא מסמך שהוא כטיפה בים הביקורת הפירוד השנאה והדמורליזציה, שממנה כבר יש מספיק. רק שאתה לא מצליח להבין זאת עדיין.

"הגורם המאחד החזק ביותר (מגילת העצמאות) מוריד מערכו"
טיעון שאינו נוגע כלל לעניין ואפילו מעין תירוץ של תוספת למדוע האמנה כל כך לא נחוצה, טפשית, גרועה, בלה בלה בלה. משום מה לא נראה לי שזו הסיבה להתנגדותך למסמך הזה. ולי הסיבה הזו בכלל נשמעת טפשית קמעה. ישנן שתי סיבות וציינת אותן כבר. אתה רואה במסמך הצגה וורודה של החברה בישראל (טעות לדעתי) ואתה מבקר על העובדה שהמסמך לא כולל דיעות ערביות (ביקורת מוטעית שנובעת מאי הבנת מטרות המסמך).

לסיכום צחקת ונהנית מעצמך יופי. עכשיו תניח לזה. יש אנשים שמוצאים במסמך משהו חיובי ונחמד. אם ההרגשה הזאת עושה לך רע. אז שוב, אתה הוא הבעיה הבסיסית העומדת על הפרק, לא המסמך.
תרגום 52206
כפי שאדוני ודאי יודע במסגרת משאבים מוגבלים (והרי תמיד מוגבלים המשאבים) חיזוק האחד בא על חשבונו של אחר לשיטתך יהיו החלקים העוסקים בזכויות אזרחי המדינה שאינם יהודים מיותרים במסמך זה (בהסתייגות כמובן לגבי יצירת דימוי הומני ליהודים שבינינו דבר הנחשב כמעלה בעיני חלק מאומות העולם).

אני לא יכול לראות מסמך משפר מצב. אנשים משנים מצב על ידי פעולותיהם מילים שאין עומדות מאחריהם פעולות אינן משפרות דבר. יתר על כן ראוי כי הפעולות יראו ולא ההצהרות בעניינן ואם קמה ההמולה סביב המילים ולא סביב המעשים ראוי לדרוש בדבר.

דומני כי דבריך משתמעים לשתי פנים כאשר מצד אחד אדוני מביא את עבדו כדוגמה להלקאה עצמית מיותרת בעוד שהמסמך אשר להבנתך מציג בין היתר בעיות העולות מהמצב הנוכחי תורם למורל וכו' (במאמר מוסגר אודה ולא אבוש כי אני תולה בפועלי את חזות החברה בקרבה אני חי לטוב ולרע)
לגבי ההבדלה שעשה אדוני ביני לבין דעותי מן הראוי היה שיחקור במעשי לפנים. אין בכוונתי להאשים את אדוני בדבר אך דומני כי שיפוט על פי דברים ולא על פי מעשים, כמו שעשה לגבי, מתאים גם לראיתו את המסמך ולעניות דעתי לא רק שאין בשיפוט שכזה דבר ראוי אלא שהוא מוביל לאי עשיה.

אכן איני מתנגד למסמך משום שהוא מתיימר לשפר ולעדכן את מגילת עצמאותנו אך נכון הדבר רק כל עוד מסמך זה לא התקבל על ידי הציבור כי מרגע שיתקבל הרי שעידכונים נוספים בוא יבואו. יפה היו עושים אם לא היו כורכים בין הדברים מלכתחילה.

צחוק לא צחקתי וגם לא נהנתי (שהרי נענה עבדך מהלקאה עצמית יותר מכל דבר אחר). אכן החזות החיובית והנחמדת היא חלק מהבעיה שאני מוצא במסמך ואם לאו יעיד אדוני אילו מעשים הביא אותו אותו מסמך לעשות.

יסלח לי אדוני על כי הפעם הביקורת תהיה פחות מרומזת אך חוסר הסובלנות העולה מסיכום דבריו הוא אחד הדברים שבעתיים חברו שועי ארץ בעיני עצמם לניסוח המסמך האמור.
תרגום 52137
בניגוד למר קורן מעלי, שמדבר על ארס ורעל, אני דווקא נהנתי לקרוא את פרשנותך, שעם חלקים נרחבים ממנה אני מסכים. כנראה, כפי שטוען מר קורן מעלי, שהתרופה המעשית להתפוררות החברה הישראלית היא אכן ניסוח מסמכי-צביעות שכאלו, שכולם יכולים בשקר עצמי להזדהות עימם, מה שלא הופך, מצד שני, את מטרתם לראויה פחות. אולם, אי-שם בחדרי-חדרים, כדאי להבין באמת מה כתוב שם.
ילידים?! 52190
ממתי הפלשתינאים הם ילידים? ואני לתומי קראתי בספר היסטוריה שערב העלייה ה-‏1 היו פה פחות ממאתיים אלף תושבים...חלקם יהודים, אבל מה אם הם באמת ילידים ולא סתם ילידים אלא עם, ולא קבוצות מהגרים שחלמו על גו'ב אצל היהודים ולאחר מכן על סוריה הגדולה ורק לאחר מכן על פלשתין

והיום הם חשובים שוב על פלשתין, מה עם הגו'בים אצל היהודים? זה כבר לא מספיק טוב?

בכל מקרה ילידים הם לא, עם...בעייתי לקרוא לקבוצת ערבים ללא קשר אמיתי בינהם כשהמנהיג שלהם כנראה יליד מצרים(מישהו יכול לאשר את זה?) שמלוכדים יחד ע"י תעמולה דיקטטורית פשיסטית, שילדיהם מקבלים חינוך פשיסטי למחצה("רובה וספר בונים פשיסט מושלם" - על הספר הם כבר וויתרו)

אז אם אתם רוצים לקרוא להם עם קיראו להם עם, אבל תיקחו ממני את ירושלים שלי בשביל אותו עם, יהיה אשר יהיה
ילידים?! 52296
ומה תאמר על קבוצת יהודים ללא קשר אמיתי ביניהם כשהמנהיג שלהם הוא בכלל יליד רוסיה?
ילידים?! 52443
מה יש לי לאמור על קבוצת יהודים זו? דבר ראשון, הקשר הלאומי בין היהודים מוגדר לא על פי ארץ משותפת בהווה או בעבר שהקירבה הגיאוגרפית בניהם יצרה קשרים תרבותיים ולבסוף לאום חדש(כמו הערבים למשל), או ליתר דיוק ישראל נוצר לפני כל כך הרבה זמן בארץ משותפת(שהיא מצרים דרך אגב) ועבר לארץ משותפת אחרת

ורק לאחרונה החל להאיסף לביתו, אבל הריחוק(הזמני) הזה לא קילקל את הקשר הלאומי בינהם

אך בכל מקרה היהודים שימרו את הקשר הלאומי בינהם ליהודים אחרים ואף לארצם(חלקם)

הפלשתינאים הם לעומת זאת אוסף של ערבים שבאו לחפש עבודה שבתחילה תמכו ברעיון הלאומי של "סוריה הגדולה" ולאחר מכן ברעיון "העם הפלשתינאי" וכפי שאדם היגיוני מבין שניהם דמיוניים אך יכולים להתקיים במציאות(בתנאים מסוימים)

בכל אופן אותו אוסף של ערבים הושלך למכונה מיוחדת הנקראת "האינטרסים של העולם הערבי" ודחסו אותם בכוח עז שהושג ע"י השימוש בסוללה "השמדת ישראל", כך הצליחו הלאומנים הפאן ערביים להפוך אותם לעם(גם כן עם)

אך במציאות תוצאות הדחיסה שונות מעט, כמו כל דחיסה בלתי מוצלחת גם כן יש מעין עיסה צפופה, צמיגה, קשה ומכוערת, מחנות הפליטים, והכל הכל הכל הכל, בשביל ליצור אבן נגף לישראל

אפשר להבין את ההיגיון של הערבים ביצירת העיסה הפלסטינית, מה שהצליח נגדם(גוש קטן ומציק) יצליח מול ישראל, הפלסטינאים הערבים הם לישראל מה שישראל הייתה לערבים

מה שישראל צריכה לעשות עכשיו זה לנקות את השטחים, ולאחר מכן לגשת לפיתרון שעבד היטב נגדנו ונגד הערבים

כאמור לאחר מכה קשה על הטרור, ישראל צריכה להתפנות ולהשקיע ממיטב מירצה להקמת התנחלויות, גדולות כקטנות ואוטונומיה "דמו" לפלסטינאים, לפרק את המחסומים(אם אין טרור כמובן) ולתת אוטונומיה לערביי ישראל(כדי שהשליטה על ישראל תישאר בידי בני ישראל)

וזו התגובה שלי על-"ומה תאמר על קבוצת יהודים ללא קשר אמיתי ביניהם כשהמנהיג שלהם הוא בכלל יליד רוסיה?"
גם אני בעד לנקות את השטחים 52449
אחרי כמויות הזבל, ששפכנו שם, לא יזיק לנקות את האזור כצעד בונה אמון וכשיפור לאיכות החיים שלנו ושל שכנינו.
מים? בכנרת? איפה אתה חי? 52222
תרגום 53119
מצוין!
יש להפיץ את התקציר
תרגום 54183
הרשה נא לי לברכך בזאת על מעשה ידיך זה; תרגומך זה עולה ופורח בחריפותו ובשנינותו.
בדיעה דומה אוחזים אף מספר ידידים ישראלים נוספים, אשר קיבלו ממני קישור לכתבה ולתגובתך זו.

שלך בברכה

אלכסנדר

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים