ההבדל 65087
בין שני המצבים מתחיל מכך שלשואה לא היה שום /רציונל/ מבחינת הגרמנים. היהודים לא איימו על גרמניה בשום צורה.

ועוד הבדל- כשמדובר בשואה הנקודה היא לא כ"כ ההתעללות באוכלוסיה, אלא השמדתה /השיטתית/.

וכמובן- ההבדל בסדר הגודל של מה שהתרחש, וההבדל בפרטי היחס לאוכלוסיה.

באמת אסור להשוות.

(וההשוואות שישראלים עושים כמו ערפאת=היטלר הן לא פחות מטומטמות).

ואם את הסיבה של הערבים להשוואה אני עוד מבינה, כדרך להשגת הישגים מדיניים, להשוואות שבאות מפי אירופאים משכילים אין כל נסיבות מקילות. They should know better.

אגב, גם אני קראתי את שלוו, ונהניתי מאוד, כמו מכל מה שהוא כותב. אך לרגע לא עלה בדעתי שיש לו כוונות נסתרות, מעבר לסיפור עצמו.
רציונל 65090
היה רציונל. כל התורה הגזענית שקבעה שיהודים הם תת-אדם, והנסיונות להשבחת הגזע.
רציונל 65094
אבל איזו סיבה רציונלית יש להתייחס אל יהודים כאל תת אדם?
כשאמרתי "רציונל" לא התכוונתי שהנאצים לא ידעו לחבר תיאוריות פסיאודו מדעיות, בעלות מבנה חיצוני הגיוני. להפך, זה בדיוק מה שהם עשו.

אבל למה? איזה אינטרס גרמני זה שירת? היהודים לא נלחמו בגרמנים, לא שאפו להפיל את גרמניה, או להקים מדינה ייהודית במקומה, או כל דבר דומה. הם היו סתם אנשים שחיו את חייהם הפרטיים, ולא היוו איום על גרמניה. המניעים לרדיפת היהודים היו לא רציונליים בעליל.

לי עצמי ברור לגמרי שגם היחס של עמי אירופה למדינת ישראל כיום נובע ממניעים לא רציונליים. אחרת אין דרך להסביר את ההשוואות לשואה מפי דיפלומטים, סופרים, ואינטלקטואלים למיניהם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים