![]() |
תכנית באוצר: הנפקת תווי הנכים תופקע מידי משרד התחבורה, במטרה להילחם בתווים שהונפקו שלא כדין | 4255 | ![]() |
||||||
![]() |
|
![]() |
|||||||
![]() |
תכנית באוצר: הנפקת תווי הנכים תופקע מידי משרד התחבורה, במטרה להילחם בתווים שהונפקו שלא כדין | 4255 | ![]() |
||||||
![]() |
|
![]() |
|||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
| הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
1. הרף הנדרש לתו נכה צריך לעלות משמעותית. למשל, כרגע חרשים זכאים לתו נכה משום שהם סובלים מבעיה (אמיתית) של שיווי-משקל המפריע להליכה. כל זה נכון, אבל גם מי שהוכרו לו 100% נכות בשל בעיית שמיעה אינו בהכרח חרש, ולרבים מהם אין שום בעיה של שיווי משקל. זוהי כמובן רק דוגמא אחת מני רבות. 2. כל מי שקיבלו תו במרמה ראויים לעונש. היות שמדובר בכמות לא מבוטלת של שרלטנים, יש לאפשר להם להחזיר את התו בתוך 6 חודשים; מי שלא יעשה כן, וייקבע שהשיג את התו במרמה, העונש צריך להיות בפרופורציה לשווי הרכב: שווי הרכב כחדש, כפול מספר השנים בהם הוחזק התו שלא כחוק, למשל. 3. יש להגביל את ההטבות הניתנות לבעלי התו. למשל, ההיתר לחנות על המדרכה חייב להעלם מהעולם. 4. שימוש ביתרונות התו (למשל חנייה בחניית נכה) ע"י נהג ברכב, שאינו הנכה בעצמו ואינו מסיע או אוסף את הנכה בעת השימוש, צריך להיות מוגדר כעבירה פלילית עם ענישה חמורה. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני קצת תוהה: כיום ההגדרה של אזרח כנכה, כולל אחוזי הנכות, היא הגדרה רשמית ובצידה הטבות רשמיות בחוק שמוענקות לו על ידי הביטוח הלאומי (כמדומני) אחרי מילוי לא מעט מסמכים וטפסים ולעיתים קרובות גם וועדות רפואיות. מה הבעייה להתנות תו כנה באישור הנ"ל מביטוח לאומי? למיטב ידיעתי לא פשוט בכלל לזייף את קבלת האישור הזה (לו זה היה קל - זה נותן הטבות ששוות עשרות מונים יותר מתו נכה כשלעצמו). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לא כל מי שמקבל אישור על נכות זקוק לתו חנייה לנכים. שתי דוגמאות: סרטן, בשלב מאוד מוקדם שלא דורש טיפול כימותרפי, מזכה בשנה של 100% נכות. תהליך להתאמה מגדרית (שלא גורם לשום מגבלה בתנועה) מזכה בשנתיים של 100% נכות. מן הסתם שני המקרים הנ”ל כן גורמים לקשיים שונים ובכללם קושי להתפרנס (מה שמצדיק קצבת נכות), אבל לא מצדיק חניה על מדרכות או במקומות שמורים לבעלי מגבלות תנועה. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אבל לדעתי זה האי-שיוויון בכיוון הלא נכון. אתה טוען שמתוך בעלי קצבת נכה, יש רק תת-קבוצה שבאמת צריכה חנייה. אבל אני מניח שקבוצת בעלי תו הנחייה לנכה גדולה הרבה יותר מקבוצת מקבלמ הקצבה, ולכן כבע בדיקת הקצבה תקטין מאד את הזכאות לתווים ותקטין מאד את בעיית התווים הבלתי-מוצדקים. אם אתה רוצה בדיקה *נוספת* שתיתן רק לתת-הקבוצה הרלבנטית - סבבה, אבל זה הצעד הבא. (ומן הסתם אם המנגנון שהתעתי עובד, קל לשדרג אותו שיכלול רק מה שתת-הקבוצה שלך תאמר. השדרוג נראה לי כבר קל ילתט. |
![]() |
![]() |
| חזרה לעמוד הראשי |
|
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים |
כתבו למערכת |
אודות האתר |
טרם התעדכנת |
ארכיון |
חיפוש |
עזרה |
תנאי שימוש והצהרת נגישות
|
© כל הזכויות שמורות |