ימי הרטרו 109
רפי גינת חוזר לספירת קוליפורמים בחומוס – אבל בערוץ 1 חושבים שזה לא מספיק נוסטלגי.
לאחר כתבת תדמית ב-"ידיעות אחרונות", אייטם לקידום העסק ב-"אברהם ויעקב", ואין־ספור פרומואים גאים בערוץ 1, היו כמה אנשים במדינה שחשבו, אולי, להעלות חיוך נוסטלגי על פניהם הערב.

אבל אם גם אתם חשבתם לראות "כלבוטק", חיכתה לכם הפתעה: במקום פניו המדושנות של מר גינת, הראשון (כמעט) שהצליח (כמעט) להנחות תוכניות בשני הערוצים הישראלים בו־זמנית, מצאתם על המסך שקופית:

"בגלל עיצומי העיתונאים בטלוויזיה, נבצר מרשות השידור לעמוד בלוח השידורים המתוכנן. לפיכך נפסקים השידורים. עם הצופים הסליחה".

סליחה!?

איפה אתם חיים, רבותי? הבטחתם תוכנית כמו פעם, אבל לא לזה ציפינו...

למעשה, השקופית עלתה לאוויר כשעה לפני זמן השידור המיועד של "כלבוטק" (כמקום תוכנית החדשות, סליחה, אקטואליה, של חיים יבין). בערוץ 2 רבקה מיכאלי עדיין השפילה את עצמה באותה שעה ב-"בליינד דייט".

וועדי העובדים של רשות השידור כנראה עדיין לא מודעים לכך שתמו, מזמן, ימי המונופול ומאה־אחוז רייטינג. ערוץ 2 נקלט על־ידי כל אזרח, ולמרבית בעלי המקלטים יש גם אפשרויות נוספות - ערוץ הסרטים, למשל, מציע לא פחות אקשן מרפי גינת. כששאר הערוצים משנסים מותניים לתחרות שתווצר עם כניסת "יס", זכיינית שידורי הלווין, יש אנשים בערוץ הראשון שעדיין חושבים ששביתה שלהם מזיזה למישהו.

זהו, נגמרו הימים ההם: רק חברת החשמל, מקורות, ובזק עדיין מסוגלים באמת להציק בהורדת שלטר. ולמי שהיה זקוק להוכחה נוספת, הרי ששביתה זו, או בעצם חוסר ההשפעה שלה, היא בגדר אזעקה: יש לחסל גם את המונופולים האחרונים שנותרו. אם מחירי השיחות לחו"ל ירדו ביותר משמונים אחוז (!) לאחר כניסת התחרות, חישבו מה יקרה למחירי החשמל ברגע שתופיע תחרות. ומה אם "מקורות"? הרי גם הם הראו יכולת לשבות, ולכן גם בידיהם אסור להפקיד שירותים לאומיים בצורה מונופוליסטית. אם ל-"מקורות" תהיה תחרות, לא אתפלא אם מפלס מי הכנרת יעלה פתאום... (זה באמת ייתכן, אם המתחרים ימכרו מים מותפלים ו-"מקורות", שתאבד לקוחות, תשאב פחות מהשלולית הלאומית).



אפקט משעשע אחד היה לשביתה האמורה: במקום צפצוף צורם בזמן הקרנת השקופית, עברו אנשי הרשות לשדר את "קול ישראל" (רשת ב', נדמה לי). כנראה שטכנאי הקול (שלהם יש כמובן ועד עובדים משלהם) לא שבתו. ופתאום, בלי שהרגשנו, יש פרסומות - מהרדיו, מהרדיו - בערוץ הראשון.

פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "תקשורת"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

יש הגיון מסוים 1548
נכון, שביתה היום ברשות השידור לא תזיז ליותר מדי אנשים בציבור. זה לא עושה אותה למגוחכת - רק "מוריד" אותה מרמת שביתה-ממררת-את-חיינו (כמו השביתות הקלאסיות והאהובות, ביטוח לאומי, אחיות, מורים) לשביתה "נורמלית" נגד המעסיק, שלא מתיימרת לפגוע באף אחד חוץ מהמעסיק. במקרה של רשות השידור, מותר עדיין להניח שההנהלה (אם נגדם מופנות טענות השובתים - לא ראיתי ב"הארץ" היום מידע על השביתה) רוצה שיהיה שידור.
למרבה הטרגיות מאוד ייתכן שגם לרבים בהנהלה לא עד כדי כך אכפת. המינוי של אורי פורת היה הברקה של ביבי: להרוג את ערוץ 1 ברכות.
יש הגיון מסוים 1549
סיבת השביתה, מסתבר, היתה ''כלבוטק''. עובדי הרשות מחו על כך שהופקה בידי גורם פרטי, ולא ע''י צלמים, במאים וכו' של ממלכתם הקטנה.
None Sence 1554
שמעתי יום למחרת השביתה ביומן הבוקר של גל"צ, את בני ליס, שייצג את השובתים. הנימוקים שלו היו כל-כך חסרי-טעם ("רפי גינת קיבל תוכנית כי הוא חבר של אורי פורת"), שנוצר אצלי הרושם שזו פשוט
התבכיינות לשמה.

אותו סיפור היה עם יאיר לפיד והתוכנית שלו ביום שישי. עובדי ערוץ 1 לא מבינים שיש אנשים שלא רוצים שהם ינהלו להם את ההפקה, ובמקרה יוצא שהאנשים האלה הם הכוכבים עם התוכניות הטובות. המממ... אולי זה אומר משהו על האיכות של צוות ההפקה של ערוץ 1.

ומהצד השני, יאיר שטרן ואורי פורת שקלו לעשות "דווקא" ולשדר את כלבוטק בכוח, למחרת. נראה לי שערוץ 1 הוא הערוץ היחיד שלא יודע בבוקר מה יהיה לוח השידורים שלו בערב.

הם כל-כך לא מקצועיים שם, בערוץ 1. פשוט ערוץ מחורבן.
מתוך סקרנות 1557
אני כמו רבים אחרים ממכרי כן המתנו לתוכנית של רפי גינת.

ואפילו אבד לי קצת קור הרוח כאשר ראיתי את השביתה.

השאלה שלי היא טיפה שונה.

האם אני בתור לקוח של הערוץ הראשון שמחויב על פי חוק לשלם את האגרה ראשי לתבוע החזר על השביתה שהייתה?

מבחינתי שיבטלו את חובת התשלום ואני אסתדר בלי הערוץ הראשון ומספר ערוצי רדיו.

יש כבלים כמו שנאמר שלמרות המחיר היקר בהם אני עדיין מעדיף אותם ויש מספר גדול של תחנות רדיו שלא מקבלות את תקציבן מהמדינה.

מספיק אם חיוב האזרח במס שאין בו דבר.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים