ועדה הוקמה לבדיקת גורל הנווט רון ארד 1023
הרמטכ"ל שאול מופז, החליט היום (ה') על הקמת ועדה חיצונית בראשות השופט בדימוס, אליהו וינוגרד. תפקיד הועדה לקבוע האם הנווט רון ארד עדיין בחיים, זאת על סמך המידע שהתקבל בעניין עד כה ובהסתמך על העובדה שמזה זמן רב לא התקבלו כל עדויות חדשות בנושא.

ארד נעדר מאז 16 באוקטובר 1986, היום בו הופל מטוסו על אדמת לבנון. אות החיים האחרון ממנו התקבל לפני כ-‏15 שנה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

טוב שנזכרו בו. 71913
מה עשו עד עכשיו?
למה צריך ועדה? 71922
על גורל שלושת החטופים האחרונים החליט הרב הצבאי הראשי אחרי התיעצות עם גדולי התורה.
אפשר לחזור על אותו התהליך, או לחילופין להסתמך הפעם על דעתם של קוראים בקלפים/קפה/כוכבים כדי לקבוע את גורלו של רון ארד.

אולי בעצם השאלה צריכה להיות, למה במקרה של שלושת החטופים לא הקימו ועדה דומה.
אה! והם יחליטו שהוא חי או מת? 72081
נו באמת.. הועדה קמה כדי להחליט אם להוריד את הידים לגמרי מהעניין או לא. הרי ידוע המאמצים לחיפוש אחרי אדם מת והחזרת גופתו הרבה יותר קטנים מהמאמצים להחזיר אדם חי! אין לי טינה על זה שיורידו את הסבירות לזה שהוא חי ועל פי זה יורידו את רמת החיפושים, לצערי זה שיקול קר אך לגיטימי.., אבל להסתיר את זה תחת ההחלטה שהוא חי או מת על פי מסמכים? ללא הוכחה חד משמעית?
קראתי את זה פעם בעיתון 72085
הזמן: תחילת שנות ה 90
האנשים: מוסוואי(לא בטוח שאני זוכר את שמו המדויק, האם זה המנכ"ל הנוכחי?) יו"ר החיזבאללה, אהוד ברק רמטכ"ל ויצחק שמיר רה"מ.
המקום: דרום לבנון, כביש איזורי בין כמה כפרים.

ע"פ מידע מודיעיני ישראל ידעה שמוסוואי נמצא בדרכו לכינוס אי שם בדרום לבנון, השיירה והמכונית הספציפית אותרה בדרכה ליעד. היה צריך לקבל החלטה תוך זמן קצר, האם שולחים מסוק ומורידים את המנכ"ל.
הרמטכ"ל התקשר לרה"מ וזה נתן את ברכתו.

הפעולה הצליחה, יחד עם היו"ר/מנכ"ל ישבו במכונית גם אישתו ובנו שנהרגו גם הם.

תוך מספר ימים אירגון קיקיוני בלבנון פרסם בהודעה שרון ארד הוצא להורג.
קראתי את זה פעם בעיתון 72094
תגיד, באותו עיתון בו קראת פעם, גם היה כתוב האם החיזבאללה היא חברה בע"מ או עמותה רשומה?
קראתי את זה פעם בעיתון 72218
השאלה לא רלוונטית כי האפשרות הראשונה שהצעת איננה בכלל לעניינו. החיזבאללה (על זרועותיה השונות) איננה חברה מסחרית. אבל בהחלט האפשרות השניה קורצת לסקרנותי. מהם הכללים להיות רשום כחברה אצל רשם החברות? (בישראל לפחות)
האם ישנו פנקס נפרד לחברות ולעמותות? מה ההבדל בין השניים?

באשר למגזר הממשלתי בישראל, העיקר שיש עוד ועדה שכמה פקידים ופנסיונרים בכירי דרג מהממשל יכולים לחגוג את קיומה במשכורותיהם.
167858
לפי דיווח של יואב לימור בערוץ 1 הערב, הוועדה קבעה שאין לשלול את הנחת-העבודה לפיה ארד חי, והמליצה על נקיטת פעולות לבירור גורלו.
167862
האם נמצא קברו של ארד? 218160
העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא בלונדון מדווח, על פי גורמים לבנונים, שאנשי החיזבאללה הצליחו למצוא את המקום בו נקבר ארד לאחר חודשיים של חיפושים, במבואות העיירה נבי שית שבבקעת הלבנון. עצם מעצמותיו של ארד הועברה לישראל לבדיקה על ידי המתווך הגרמני ארנסט אורלאו ועד סוף השבוע צריכה להתקבל תשובתה של ישראל לגבי השאלה אם אכן מדובר בגופתו של ארד.

ולגרגיר המלח המתבקש: "מקורות מדיניים מייחסים את ריבוי הידיעות בנושא לעובדה כי השבוע יתקיימו בחירות בלבנון. החיזבאללה מבקש להצטייר כמי שפועל לשחרור אסירים ערביים ופלשתינאים הכלואים בישראל, ובמיוחד הלבנוני סמיר קונטאר, שרצח בני משפחת הרן ושוטר בפיגוע בנהריה. כמו כן, נועדו הידיעות להכין את הקרקע לקראת האפשרות של מימוש השלב השני בעסקת חילופי השבויים. לפי ההסכם, על החיזבאללה להעביר מידע ממשי על גורלו של ארד ובתמורה ישוחררו קונטאר ואסירים נוספים."

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
"רון ארד מת בשבי בשנת 1996" 256415
"מי שעמד בראש המודיעין הגרמני, ברנד שמידטבאואר, אמר בראיון שמשודר הערב (יום ב') ברשת הטלוויזיה הגרמנית WDR: "הנווט השבוי רון ארד מת בשבי כבר בשנת 1996". מדבריו הביא ה"ג'רוזלם פוסט"."

ארבעת הדיפלומטים האיראניים 386327
מפקד הפלנגות בזמן מלחמת לבנון סמיר ג'עג'ע חושף כי ארבעת הדיפלומטים האיראניים שנעלמו בלבנון בזמן המלחמה נהרגו בידי הפלנגות. איראן קשרה במשך שנים רבות את עניין המו"מ על מידע לגבי גורלו של רון ארד במידע על גורלם של אותם ארבעה דיפלומטים. הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?co...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים