המוסד יחקור את ''תיק גינוסר'' 1261
ראש הממשלה הורה לראש המוסד לרכז את חקירת "תיק גינוסר", שנחשף על ידי עזרד לב, שותפו לעסקים של יוסי גינוסר.

על פי הפרסום ב"מעריב", פתחו ערפאת ומוחמד ראשיד, שר הכלכלה ברשות הפלסטינית, חשבון בבנק השווייצי "לומבארד אודייה". הכספים בחשבון הוגדרו כ"כספי העם הפלסטיני". על פי הדיווח, גינוסר ולב העבירו כ- 300 מיליון דולר מכספי החשבון ליעדים בלתי ידועים בשנה הראשונה של אינתיפאדת אל־אקצה. גינוסר קיבל כנראה עמלות גדולות ותיגמל את ראשיד באמצעות חברות קש שהקים.

בראיון ב"יומן", הכחיש הערב (ו') גינוסר את ההאשמות נגדו, כאילו 65 מיליון דולר שנמשכו מהחשבון שימשו למימון פעולות טרור.

יוסי גינוסר היה איש קהיליית הביטחון במשך שנים רבות ושמו נקשר בשתי פרשיות מפורסמות: פרשת קו 300 ופרשת עיזאת נאפסו. לאחר פרישתו משירות המדינה, שימש שליחם של מספר ראשי ממשלות אצל הפלסטינים, ונודע בקשריו עם ההנהגה הפלסטינית. בשל כך, דרש בעבר היועץ המשפטי לממשלה כי גינוסר יחתום על הסדר ניגוד עניינים אולם גינוסר סירב.
קישורים
מעריב
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לא מפתיע 111481
אני חושב שיש סיבה לכך שהאנשים לא ממהרים להגיב לידיעה הזאת, והסיבה היא שאין כאן שום דבר מפתיע. ידענו שהרשות הפלשתינית מושחתת והכספים שאמורים לעזור לאנשים הפשוטים והעניים נגנבים ע''י ההנהגה והמקורבים. הסכמי האוסלו הם עכשיו די ''פאסה'' ואין צורך לעשות רושם של שיתוף פעולה פורה. גם כשעוד היתה אמונה בשלום התפרסמו ידיעות דומות, וזכורה לי במיוחד הידיעה על חשבונו האישי של ערפאת בסניף בנק לאומי בתל אביב. אז עכשיו מתברר שגם מהצד שלנו היו גנבים - לא מפתיע, וגם מיהו גינוסר ידוע כבר מזמן.
לא מפתיע 111521
אתה צודק, זה לא מפתיע, זה /הזוי/ לגמרי! כמו תסריט של תסריטאי ששתה יותר מדי. שוב מתברר שהמציאות עולה על כל דמיון.

אולי חוסר התגובות לידיעה הוא מתוך תדהמה- מה אפשר להגיד על דבר סהרורי כל כך?
לא מפתיע 111523
תגובה 99925
ומה עם ברק ויתום? 111583
אהוד ברק ודני יתום מסרו בזמנו תצהיר לבית המשפט כי אין ניגוד עניינים בין עיסוקיו של יוסי גינוסר וקשריו עם הפלסטינים. ח"כ צבי הנדל פנה ליועמ"ש שיורה למשטרה לחקור האם ברק ויתום הגישו תצהיר כוזב.

הצופה:
אהבתי את הביטוי 114241
יוסי גינוסר הוא איש עסקים ידוע ולדעתי לא כדאי להשמיץ את שמו סתם כך ולי נירא שגם השותף שלו לא מי יודע מה תמים
למה המוסד? אין משטרה? 114331
למה משטרה? יש חשדות לפלילים? 114413
למה משטרה? יש חשדות לפלילים? 114479
א. יש.
ב. בינתיים פתחה המשטרה בחקירה, על פי הוראתו של היועץ המשפטי לממשלה, ובהדרכתה של פרקליטת המדינה. כל המאמין שהחקירה תהיה חקירת-אמת, עושה זאת על אחריותו בלבד.
למה משטרה? יש חשדות לפלילים? 114481
א. כך שערתי.
ב. יופי.
תיק סגור 179168
הפרקליטות החליטה לסגור את תיק גינוסר. נציגי המשטרה הביעו את עמדתם בפני בכירי משרד המשפטים כי רוב החשדות, שאותם הורה היועמ"ש לבדוק, לא יובילו לאישומים. קציני היחידה הארצית לחקירות הונאה אמרו כי המעשים של גינוסר נראים אמנם מושחתים, אך יהיה בלתי אפשרי להגדיר אותם כפליליים.

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/357106.html

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים