המשטרה: עלייה של 54% במספר תיקי אלימות תלמידים והורים כלפי מורים 1676
נציגי מדור הנוער במשטרה מסרו אתמול (ב') בדיון שקיימה ועדת החינוך של הכנסת כי מספר התיקים שפתחה המשטרה בעניין אלימות נגד מורים בשנת הלימודים הקודמת היה גדול ב-‏54% ממספרם בשנה שלפניה.

בשנה"ל תשס"ג נפתחו 57 תיקים על אלימות נגד מורים, ו-‏41 מהם הגיעו לבית המשפט - לעומת 37 תיקים שנפתחו בשנה"ל תשס"ב, ש-‏26 מהם הגיעו לבית המשפט.

כל המשתתפים בדיון הסכימו שמקרי האלימות שהגיעו לטיפול המשטרה הם רק "הקצה של הקצה של הקרחון", כפי שאמרה המשנה למזכ"ל הסתדרות המורים עפרה דונסקי. סמנכ"ל משרד החינוך מנחם כהן שעומד בראש הוועדה למניעת אלימות כלפי מורים אמר בדיון: "מורים מתביישים לדווח על אלימות נגדם, ורק מעטים מתלוננים במשטרה ... המורים רואים באלימות נגדם כישלון שלהם כמחנכים, ויש כאלה שאף אומרים לעצמם 'אולי זה מגיע לי' ... במקרים רבים המורים והמנהלים מעדיפים לא לחשוף את התופעה".

נציגי ארגוני המורים וח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל), שיזמה את הדיון, טענו שחוק זכויות התלמיד ומגילת זכויות התלמיד שהופצה באחרונה בין התלמידים פגעו במעמדם של המורים וגרמו לעלייה באלימות כלפיהם.

לפי נתונים שעולים מסקר שערכה חברת "גיאוקרטוגרפיה" בעבור ארגון המורים העל־יסודיים, 7% מהמורים בתיכונים דיווחו על אלימות פיזית כלפיהם מצד תלמידים בשנתיים האחרונות ו-‏8% חוו אלימות פיזית מצד הורים. מהסקר עולים גם נתונים קשים על איומים כלפי מורים ופגיעה ברכושם.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מנפלאות הסטטיסטיקה 179266
לא שאני רומז שהבעיה בה עוסקת הידיעה אינה קיימת אך יש לי נטייה להתייחס בחשדנות כלפי נתונים סטטיסטיים שמנפק הממסד ובמיוחד המשטרה.

בשנת 98' הוחלט על מדיניות חדשנית בנוגע לעבירת סמים.
עד לאותו שינוי היה נפתח לאדם תיק פלילי אחד לגבי עבירה על פקודת הסמים.
גם אם באותו מקרה היה מדובר במספר פעמים של שימוש בסם הרי שכל העבירות היו נכללות באותו תיק פלילי.
המדיניות החדשה קבעה כי יש צורך לפתוח תיק פלילי לגבי כל אחת מהעבירות. לדוגמא, אם מדובר באדם אשר צרך סם בשתי מסיבות שונות ובבוקר שלאחר אחת מהן גם עישן צינגלה הרי שמדובר בשלושה תיקים פליליים שיפתחו כנגדו.

אף כי השינוי היה פקידותי במהותו ולא שינה מאום בנפח הפעילות החקירתית הרי שבאותה שנה בכל הזדמנות אפשרית התגאו דוברי משטרה למיניהם כי מדובר בהצלחה מרשימה של המשטרה להעלות את נפח הטיפול בסמים במאות אחוזים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים