אסד: אם יושג שלום, אסכים לנורמליזציה 1709
נשיא סוריה בשאר אסד אמר בראיון כי "אם יושג שלום מלא עם ישראל, אסכים לנורמליזציה ביחסים – בדיוק כפי שיש בין סוריה לארצות הברית". הדברים נאמרו בראיון שערך עימו ה"ניו־יורק טיימס", ושמתפרסם היום (ב').

בראיון שהעניק לעיתון בדמשק אמר הנשיא הסורי כי מספר חודשים לפני מות אביו חאפז אסד הגיע תהליך השלום עם ישראל למצב שבו "על 80% כבר הוסכם", כשעיקר העסקה כוללת את החזרת רמת הגולן לסוריה תמורת ערבויות ביטחון מתאימות לישראל.

באשר לפרטי חידוש המשא ומתן עם ישראל אמר אסד כי אין לו תנאים מוקדמים, אולם בהתחשב בהתקדמות שנעשתה בשיחות עם ממשלת ברק בתחילת 2000 בנושא הגבולות והנסיגה הישראלית מרמת הגולן, "יהיה זה ביזבוז זמן להתחיל מאפס".

אסד גם הדגיש כי ארצו תומכת פוליטית בלבד בארגון החיזבאללה הנאבק בישראל, ואינה מסייעת לו בכספים או בתשתיות.

דבריו של אסד באים לאחר ש"חוק האחריות הסורית", המטיל סנקציות על דמשק, מגביל חברות אמריקאיות מלסחור בנפט ובנשק עם סוריה, מגביל את תנועת הדיפלומטים הסורים בארה"ב, וגם מציע להפחית את דרג היחסים עם סוריה, אושר בקונגרס ובסנאט האמריקאים ומחכה לאישורו של הנשיא ג'ורג' בוש.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
ניו־יורק טיימס (עשוי לחייב רישום)
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ומה עם עדכון חדשות לידיעה על הרפורמה בחינוך? 182913
ומה עם עדכון חדשות לידיעה על הרפורמה בחינוך? 182915
http://www.haayal.co.il/help.php3 , שאלה 20, 21.
80% 182940
ה20% הנותרים הם קו החוף של הכינרת כדי שהוא יוכל לשאוב את כולה....
נורמליזציה 182986
ה''נורמליזציה'' בין סוריה לארה''ב כוללת סנקציות כלכליות, תמיכה לוגיסטית ושילוח של לוחמי גרילה כנגד כוחות אמריקאים ואיומים מצד האחרונים בנוגע להפצצת מטרות סוריות.

אם הוא מאחל לנו כזו נורמליזציה אני חושב שלא כדאי למהר ולפרק את חטיבה שבע.
עוד סיבוב ועוד סיבוב 183024
"מעריב" מדווח כי מדינת ישראל סירבה לשתי הצעות שהוגשו לה לאחרונה לחידוש המו"מ עם סוריה.

ההצעה הראשונה, לפני כמה שבועות, היתה שישראל תפסיק את הטיסות מעל דרום לבנון ותחדל מכל פעילות צבאית בגבול הצפון. בתמורה, יפסיק חיזבאללה את ההתקפות על מטרות ישראליות בצפון. סוריה תערוב להתנהגות חיזבאללה ותדאג לשמור על השקט באזור. בשלב השני יחודש המו"מ בין ישראל לסוריה, כדי להגיע להסדר שלום כולל.

ההצעה השניה, לפני פרוץ המלחמה בעיראק, היתה במסגרת מפגשים בין איתן בנצור, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ לבין מאהר אסד, אחיו של נשיא סוריה. במהלך המפגשים הבהיר אסד שהוא מדבר בשמו של אחיו. בנצור, היום איש עסקים פרטי, לא ייצג רשמית את ישראל, אך דיווח לירושלים. ראש הממשלה עודכן על התפחות המגעים, שכללו הצעה לחידוש המו"מ בין המדינות, אך דחה את ההצעה אחרי דיון בנושא שכלל ניתוח של ההצעה ונסיבותיה.

"מעריב": http://images.maariv.co.il/channels/1/ART/599/882.ht...
עוד סיבוב ועוד סיבוב 183227
אאז"נ, בספרו של אוריה שביט, "שחר של יום ישן," מתואר מאהר אסד כמורחק מן השלטון בסוריה, ולכן תמוה בעיני שהוא מייצג את אחיו. האם מישהו חוץ ממאהר טען שהוא מייצג את השלטון הסורי?
לא לדבר עם דיקטטורים 183030
כל המדינות הדמוקרטיות ובמיוחד ישראל צריכות לקבוע כלל ברזל שאומר שלא מדברים עם דיקטטורים בשום מצב, ולא מכירים בריבונות שלהם על הארץ בה הם שולטים.

דינו של כל דיקטטור צריך להיות אחד- מוות.
לא לדבר עם דיקטטורים 183052
הודעות ב-SMS זה בסדר?
''אם נשים בכלא את כל מי שמבקר אותנו, לא יהיו לנו מספיק בתי כלא'' 183182
כותרות נוטות להיות ממצות, כך גם עדכוני חדשות. החלטתי להביא את דברי אסד על הנורמליזציה כלשונם, מהראיון:

Question: My last question is on the subject that we started with because as you pointed out, Israel seems to be the heart of the problem between the United States and Syria and you said that you can imagine if there was a withdrawal and settlement of the Palestinian question then there will be peace and the normalization as the Arab League described it. What is your vision of that normalization? Can you imagine a day when there is free trade between Israel and Syria and when Israelis and Syrians travel back and forth to each other's countries and you are not at war?

Answer: Let me go right to the point. This word has no limit. Normalization means like the relations between Syria and the United States. One day is good. The other day is bad. It is like the relations between Syria and France; and like the relations between Syria and other countries with whom it is not at war. In the 1980s we had some problems with the UK and we cut our relations. So when you talk about normalization, it is very wide. You may have warm or cold relations.

אגב, קטע אחר מהראיון, שקצת שעשע אותי:

Question: Why are your eight most prominent critics in jail?

Answer: Who evaluated them as most prominent?

Question: They were certainly outspoken at the time before they were arrested.

Answer: No. If you go down to the street now, you will probably see more prominent speakers than they. People in the street criticize everything. If we put in prison anyone who criticizes us, I don't think we would have enough prisons. Everybody criticizes in Syria. As I told you a little while ago, anything that would harm our security or national identity is against our law and that will be punished. When you speak in a sectarian or religious way that creates problems among sects or when you try to harm or violate our national unity. Some of those whom you are referring to did not criticize the government at all. They are in prison because they were evading their taxes.

''אם נשים בכלא את כל מי שמבקר אותנו, לא יהיו לנו מספיק בתי כלא'' 183186
מזכיר מאוד חלק מהפתילים באייל
ביש גדא 183304
איזה חוסר מזל. בדיוק כשמחצין אסד סוף סוף את כמיהתו לשלום, מנסה הנהגת הגי'האד האיסלמי הסמוכה על שולחנו לטרפד לו את המהלך ‏1. בטח הוא מה זה יכנס בהם עכשיו!

שאל אותם השר,תגידו איך אוכל? איך עלילת הדם בדמשק תבוטל? 183323
צבי בראל על "מבחן השפה של נשיא סוריה"-
חתם 184482
נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש חתם על "חוק האחריות הסורית". החוק תובע מסוריה להפסיק את תמיכתה בטרור, לסגת משטחי לבנון, לחדול ממאמציה לנסות להשיג ולייצר נשק להשמדה המונית וטילים ארוכי טווח וכן למנוע מעבר מחבלים ונשק לעיראק משטחה. סוריה מואשמת כי היא מספקת מקום מקלט לארגוני טרור, כגון החמאס והג'יהאד האיסלאמי, וכן בניסיון לייצר נשק ביולוגי וכימי. הצעת החוק מחייבת את הנשיא, במקביל להטלת הסנקציות, להפעיל לפחות שניים מתוך רשימת עונשים: איסור על אנשי עסקים לבצע השקעות בסוריה, הגבלת תנועה של דיפלומטים סורים בשטח ארה"ב, איסור על יצוא מוצרים אמריקאים, מלבד אוכל ותרופות לסוריה, איסור על חברות תעופה סוריות לנוע בשמי ארה"ב, הפחתת הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות ואף הקפאה של נכסי סוריה בשטח ארה"ב.

מיישמים 197102
"ממשל בוש החליט הערב (יום ה') להתחיל ליישם את חוק האחריות הסורית, שמאפשר לנקוט סנקציות כלכליות נגדה. זאת כיוון שסוריה לא ביצעה את הנדרש ממנה בהפסקת פעילות החיזבאללה וארגוני הטרור הפלסטינים הפועלים משטחה."

מיישמים 197129
אני מניח שזה עשוי לזרז מו''מ או שמועות של מו''מ פעם נוספת ביו סוריה לישראל.
מיישמים 199087
אכן כן. סגן נשיא סוריה הנצחי עבד אל-חלים חדאם העביר לישראל מסר לישראל, באמצעות טורקיה, שתוכנו הוא שסוריה "מוכנה לחידוש השיחות מהנקודה בה הן הופסקו".

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
אסד נוסע לטייל 188736
בשאר אסד יצא לביקור ראשון של נשיא סורי בטורקיה.

מחאה? 199088
ממר"י מפרסמים (אין לי קישור לידיעה, אולי למישהו יש?) כי בתחילת פברואר 2004 חתמו כ-‏700 משכילים סורים על עצומה אותה הם מתכוונים להגיש לשלטונות סוריה ב-‏8.3.2004 - יום השנה לעליית מפלגת הבעת' הסורית לשלטון. מארגני העצומה מתכוונים לאסוף באמצעות האינטרנט מיליון חתימות. העצומה קוראת בין היתר לביטול חוקי החירום השוררים בסוריה מזה 40 שנה, לשחרור האסירים הפוליטיים ולמתן היתר לגולים מאונס לשוב לסוריה. בעוד התקשורת הסורית הרשמית מתעלמת מלדווח על העצומה, הביעו כותבים סורים בכלי תקשורת ערבים זרים את תמיכתם בתוכנה.
לא הוגן! 199166
השמאלנים האלה מנצלים את העובדה שהמשק הסורי לא יוכל להכשיר 700 תאי כלא בתוך חודש.

אבל יהיה מעניין לראות.
מחאה סורית 199198
הכתבה המקושרת מהני"ט מספרת על שיחרורו של פאריס מוראד. מוראד הושלך לכלא לפני שלושים שנה בגלל פעילות פוליטית חתרנית. בכלא הוא עבר עינויים וחי בתנאים קשים ןמחפירים שגרמו לו לנכות. יחד איתו שוחררו במפתיע עוד 129 אסירים פוליטים מבתי הכלא של מדינת המשטרה הזאת.

עו"ד חיטאם אל-מלאח החתים 700 אנשי רוח על עצומה הקוראת לביטול משטר החירום שהוטל בסוריה בשנת 1963 "הזמן אוזל, כל העולם משתנה. ארה"ב לוחצת. האירגון האירופאי המשותף לוחץ", הוא אומר.


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים