100 שנות תעופה: נכשל שיחזור טיסת האחים רייט 1735
מאה שנים אחרי טיסתם הראשונה של האחים רייט, נכשל ביום ד' ניסיון שיחזור הטיסה.

ניסיון השיחזור נערך במסגרת חגיגות ה-‏100 בקיטי הוק שבצפון קרוליינה. במוקד החגיגות אמור היה לעמוד השיחזור - עותק מדוייק של המטוס המקורי הובא לאותה רצועת חוף במחוז קיל דוויל הילס, ששימשה ב-‏17 בדצמבר 1903 את וילבור ואורוויל רייט לניסויי הטיסה שלהם.

הטיסה, שנקבעה לשעה המדוייקת בה המריאו האחים רייט, נדחתה במספר שעות בשל היעדר רוחות. כשניסו הטייסים בסופו של דבר להמריא, סירב המטוס לציית והתגלגל אל תוך שלולית של בוץ.

לעומת זאת, באותו בוקר ב-MIT נתגלה דגם בקנה מידה מלא של מטוסם של האחים רייט על ראש הכיפה הגדולה של אחד הבניינים. התעלול בוצע ככל הנראה על ידי שישה סטודנטים. אף אחד מהמעורבים אינו לומד אווירונאוטיקה.

קישורים
Ynet
ראשית התעופה - Ynet
CNN
תעלול - MIT News
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

האם גוסטאב וויטהאד היה הראשון? 185482
פעילים מהעיר ברידג'פורט, קונטיקט, טוענים שוויטהאד הצליח לבנות כלי טיס ולהטיסו בשנת 1901, שנתיים לפני האחים רייט.

הבעיה היא שאין עדויות מצולמות או כתבות ממקור ראשון שמתעדות את הטיסה. הכל נסמך על עדויות ראיה שניתנו בדיעבד, חלקן ארבעים שנה אחרי הטיסה.

טענה אחרת נגד וויטהאד היא שהוא לא ממש "טס". האחים רייט בנו אוירון שהיה בשליטה מלאה של הטייס, והצליחו להטיס אותו לכיוון אחד, ואז לסובב את כלי הטיס ולחזור להתחלה, בניגוד לכלי הטיס של וויטהאד.

185539
שמעתי אתמול את הידיעה על האירוע הזה ברדיו. מגישת התכנית הייתה ממש נפעמת מכך שבעידן המודרני שלנו, עם כל האמצעים החדשים לא הצליחו לשחזר משהו שהאחים רייט הצליחו לבצעו אז. מבלי להתייחס לחכמה ולצורך בנסיון שחזור כזה, נראה לי שהמגישה הנ"ל לא הבינה כלל את מהות הניסוי.

אילו כישורים צריך כדי להתקבל כמגיש תכניות ברדיו ?

מעניין. נזכרתי בתגובה 24273 .

הייתכן שבעיות ההבנה של העיתונאים קשורות אך בעולם התעופה ?
185546
בשביל להיות מגיש תכניות ברדיו, מה לעשות, צריך הרבה כישורים שאף אחד מהם לא קשור להבנת מנועים של מטוסים.
כנ"ל לגבי עיתונאים.
אבל מה? את כל הפעמים בהם מצליחים להעביר טקסט מורכב במאתיים מילה, אף אחד לא סופר. וזה מבלי להתייחס בכלל לעובדה שטקסטים מקוצצים, עוברים עריכה ואי אילו גלגולים נוספים מהרגע שבו הם נכתבים ועד לרגע שבו הם יורדים לדפוס.
לקטול זה תמיד פשוט יותר. להקפיד על מתן הסברים נכונים ברורים ופשוטים ככל האפשר לאדם שעומד מולך ומנסה להבין איך להעביר את המידע הלאה, קצת יותר מסובך.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים