בניזרי: אשמור על זכות השתיקה בחקירה 1867
ח"כ והשר לשעבר שלמה בניזרי נחקר היום (ג') במשך כחמש שעות במשרדי היחידה לחקירות הונאה בבת־ים.

בניזרי חשוד שבעת שהיה שר העבודה והרווחה העביר לידידו משה סלע, בעל חברת כוח אדם שמיבאת עובדים זרים, מידע על מכסות העובדים. בתמורה למידע חשוד בניזרי שקיבל טובות הנאה.

חקירת פרשת בניזרי החלה בנובמבר 2001. מנכ"ל שירות התעסוקה לשעבר יעקב בוכריס הגיש תצהיר לבג"ץ בו טען שפוטר לאחר שניסה למנוע הטיית מכרז לאספקת 4,000 עובדים זרים לחקלאות. בוכריס טען שבניזרי, שהיה אז שר העבודה והרווחה, פעל כדי שחברה שלא זכתה במכרז תקבל את החוזה למרות זאת.

במסגרת החקירה נגד השר לשעבר בניזרי, נחקר גם הרב ראובן אלבז, אביה של מיכל מלכה, שהייתה ראש לשכתו של בניזרי באותה תקופה ונחקרה אף היא בפרשה. הרב אלבז חשוד בתיווך לשוחד. הוא שוחרר למעצר בית למשך שבעה ימים.

לפני כניסתו לחקירה הבוקר אמר בניזרי כי מעתה ישמור על זכות השתיקה, למרות שבמשך כשנתיים וחצי שיתף פעולה עם חוקריו. לדבריו, הוא איבד את אמונו במשטרה מפני שהמשטרה כבר פירסמה את כוונתה להגיש נגדו כתב אישום בפרשה וכל מה שהוא אומר בחקירה מודלף לתקשורת.

המשטרה ערכה הערב עימות בין סלע, שהפך לעד מדינה, לבין בניזרי. אולם בניזרי שתק לכל אורך החקירה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שאלת תם 208084
כשנאמר על מישהו שהוא "שתק בחקירה", האם זה אומר שהוא לא מוציא הגה מפיו במשך כל החקירה, משיב על כל דבר ב"אני שומר על זכות השתיקה", או שהוא מדבר איתם אבל לא עונה לשאלות שלהם אלא מקשקש על הא ועל דא?
שאלת תם 208117
מה זה משנה?
הרחבת הידע הכללי. דבר בריא באופן כללי 208133
הרחבת הידע הכללי. דבר בריא באופן כללי 491385
מביני ענין לא יפטפטו על הא ודא, אלא יחזרו כתוכי מעצבן על מנטרות נוסח ''לא רוצה לדבר איתך'' ''לא זוכר'' פרקי תהילים זו דרך טובה למי שיודע.
שאלת תם 208185
זה אומר שהוא זכאי. וכשאני אומר זכאי אני מתכוון למובן הפוליטי של המילה (מסתבר שיש כזה).
אגב זאת תמציתה של פוליטיקת הקונטרה - כפי שערבים רבים ייתאבלו והתאבלו על יאסין רק כדי להתריס מול הציונים (קומוניסטים למשל), כך מזרחיים ומסורתיים רבים צעקו הוא זכאי רק כדי להתריס מול ... השלימו את החסר.
עלבון לפבלוב 208123
מה קורה כאן?
מזרחי ש"סניק שותק בחקירה חשוד בשחיתות.

לקרוע אותו ועכשיו
עלבון לפבלוב 208142
זהו, לפטר אותו מהממשלה, ויפה(1) שעה אחת קודם.

___
(1) אשת האריה.
עלבון לפבלוב 208144
זה בסדר, אתה השבת את כבודו של הכלבן.
משפט הוגן 208167
קודם כל אני רוצה לומר מספר מילים קודם כל אני לא שופט אף אחד לפני שהוא נשפט אני לא אומר שאדם אשם אני חושב
שלגנוב זה דבר חמור ביותר כמו גם שוחד אבל לעשות משפט
דרך העיתון לדעתי זה לא ראוי אסור ופסול וכן צריך להביא את שלמה בניזרי לבית משפט אם כל הראיות ושם לעשות משפט אם הוא זכאי זכאי אבל אם הוא אשם אני באמת מקוה שהוא יכנס לשנים ארוכות לכלא בלי יותר מדי רחמים.
משפט הוגן 208203
לא אמרו שהוא אשם-רק דיווחו שיש חקירה. אם כי ייתכן שבסב-טקסט היייתה איזושהי קריצה לכיוון-בסרט הזה כבר היינו (''עוד פעם מנהיג פוליטי של ש''ס נחקר ושומר על שתיקה...)
דרעי שמר על שתיקה? 208205
ייתכן מאוד שכן, אבל בתור האזרח הפשוט שלא מעורה, אמנם ''עוד פעם מנהיג פוליטי של ש''ס נחקר'' קפץ לי, אבל לעומתו זאת ''שתק בחקירה'' לא מזכיר לי את ש''ס אלא את הבנים של שרון דווקא.
דרעי שמר על שתיקה? 208221
גם דרעי שתק בחקירה (תוך שהוא עורך ברחבי העולם מסע גיוס ראיות, ועריכתן בתצהירים עבור עדיו) עד שניפק בשלב מאוחר את ''גרסת ורדרבר''.
דרעי שמר על שתיקה? 208266
נו טוב, גם אותם האליטה רודפת...
שאלה לאיילי המשפט ולאיילי מדעי החברה 208238
מה דעתכם על חוק המאפשר לשר/ח"כ לנצל את זכות השתיקה רק לאחר התפטרותו? זה מוסרי, זה חוקי, זה יעבוד? (לא שאני מרגיש נוח לקבוע בחוק דברים שאמורים להיות נורמות מובנות מאליהן, אבל את הגשר הזה כבר שרפנו מזמן, כמדומני).
שאלה לאיילי המשפט ולאיילי מדעי החברה 210818
זה מוסרי? לי אין בעיה עם המוסריות שבעניין.
זה חוקי? אתה מתכוון אם החוק הזה לא פוגע באיזו זכות יסוד פסיאודו-חוקתית של הש"צ? צריך משפטן בשביל לענות על הקושיה, אבל דעת ההדיוט שלי היא שאין כאן בעיה אמיתית כי לפי הצעתך הוא יכולה‏1 להתפטר. אני מניח שהפגיעה בחופש העיסוק במקרה כזה נסבלת.
זה יעבוד? לא בטוח. האם ראש צוות החקירה יוכל להכריז שהאדון X אינה משתף פעולה בחקירה ולגרום להתפטרותו? במלים אחרות, האם "זכות השתיקה" היא משהו לא עמום במקצת?
______________
1- זוהי דרכי החדשה להיות PC.
שאלה לאיילי המשפט ולאיילי מדעי החברה 210820
אני חושב שאם אדם אומר בחקירה ''לא בא לי לענות לך'' אפשר לעמידו לדין על הפרעה לעבודת המשטרה או משהו כזה, והקלטת החקירה תשמש עדות חותכת (והאדונים האיילים היפני והזקן ידעו יותר). כיום הוא פשוט יכול לומר שהוא לא רוצה להפליל את עצמו. זה מה שעבר לי בראש בכל אופן.
יום קשה 514269
היום גזר בית המשפט העליון על השר לשעבר שלמה בניזרי 4 שנות מאסר בפועל בעוון קבלת שוחד, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט.
בתיזמון מופלא, נגזרו היום 5 שנים וחמישה חודשי מאסר בפועל על שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון בעוון גניבה וקבלת דבר במירמה.
המכה שספג בניזרי כפולה - בנוסף לישיבה בכלא, הוא יתקשה לשכנע בקשר בין מוצאו לבין גזר הדין, מנהג ש"סי וותיק, שלמיטב זכרוני, הולך ומתמעט בשנים האחרונות.
יום קשה 514271
אולי עוד נכונו לך הפתעות. בניזרי יכול לומר שהגיע לו חדשיים וקיבל 4 שנים; להירשזון הגיע 10 שנים וקיבל 5. מי שמרגיש נרדף, תמיד ימצא את הרודף אפילו אם זה צל.
יום קשה 514272
בינתיים ההומואים יוצאים אשמים. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3736246,00.h...
יום קשה 514300
ומי אשם במצעד הגאווה? הערבים - http://news.walla.co.il/?w=/1/1507201 .
יום קשה 514446
תראה מה זה עולם. פעם היו מאשימים את היהודים בהכל ומענישים אותם על הכל. היום מאשימים את ההומוסקסואלים ומענישים את הערבים.
יום קשה 514432
בניזרי לא צריך לומר כלום, יש את "יום ליום":
יום קשה 514436
החברה' אינם מאכזבים.
יום קשה 514779
מאדוף קיבל 150 שנים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים