הממשלה אישרה חלוקת כדורים נגד קרינה לתושבים המתגוררים ליד כורים גרעיניים 2002
הממשלה אישרה היום (א') את בקשת משרד הביטחון לחלק כדורים למזעור נזקי קרינה מסוג "לוגול" לתושבים המתגוררים ליד כורים גרעיניים.

במהלך החודשיים הקרובים יעברו אנשי פיקוד העורף מבית לבית בין כמאה־אלף התושבים בדימונה, יבנה, ירוחם וערד, ויחלקו להם את הכדורים, שנמצאים כרגע במחסני פיקוד העורף. התושבים אמורים ליטול את הכדורים רק במקרה של דליפה מהכורים.

שר הביטחון שאול מופז הבהיר כי :"ההחלטה אינה משקפת בשום אופן חשש ממצבם הבטיחותי של הכורים בישראל. הסיכויים לפגיעה או לתקלה בהם נמוכים ביותר".

ההחלטה להציע את חלוקת הכדורים התקבלה בפיקוד העורף לאחר שלפני חודשיים התקיים תרגיל שבו דימו מצב הדורש חלוקה מיידית של הכדורים. אנשי פיקוד העורף לא היו שבעי רצון מהתוצאות ולכן הוחלט לחלק כבר עתה את הכדורים לאוכלוסייה, כפי שנעשה במקומות אחרים בעולם.
קישורים
Ynet
הארץ
מערכת הביטחון החליטה לחלק לציבור כמוסות נגד קרינה - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

טפשי 228957
כדורי יוד יעילים רק נגד הצטברות יוד רדיואקטיבי בבלוטת התריס. זה כמו לחלק כדורי הרגעה. במקרה של תאונה צריך לברוח כמה שיותר מהר וכמה שיותר רחוק.
you've been mitzed 228965
באינדוקציה.

תגובה 84810
you've been mitzed 228967
כל הכבוד. אני כבר שכחתי מדיון 1115. הידיעה עודכנה בקישור מתאים לאותו עדכון.
גם לבדואים 228992
"בועדה לאנרגיה אטומית מבהירים הערב (א') כי חלוקת כדורי הקרינה תכלול את כל הישובים הבדואים באזור דימונה. ההבהרה באה בתגובה למחאות תושבי הדרום הבדואים כאילו "נשארו מחוץ" לרשימת מקבלי הכדורים - למרות קרבתם לכור."

אין סיבה לפאניקה 229030
למרות המספר הגדול של כורים גרעיניים, לצרכי שלום ולצרכי מלחמה, חלקם נמצאים בארצות בריה''מ לשעבר ובצוללותיה, שם התחזוקה לא ידועה בטיבה המעולה, היה בהיסטוריה רק אסון גרעיני גדול אחד, שהתרחש בכור שנבנה מלכתחילה בסטנדרטים רשלניים להחריד. בארה''ב יצאו בזול אפילו באירוע המפורסם בשנות השבעים בת'רי מייל שבו צוות הכור עשה את כל השגיאות האפשריות, וכיפת הכור הותכה.
יש סיבה לפאניקה 229080
לפי פרסומים שהיו במשך השנים הספק הכור בדימונה הוגבר מעבר להספק הרגיל שאלו תוכנן. קצב עבודה מהיר יותר גורם ליותר בלאי (במיוחד אם משתמשים בשיטות האילתור הישראליות הידועות). החומרים מהם בנוי הכור סופגים ניוטרונים וחלקם משתנים עקב כך. עיפות חומר מוגברת היא הסכנה.
הכור בדימונה יוצר סופר-גיבורים מצריים 255244
מאמר מעניין על קומיקס סופר גיבורים חדש ממצרים, בה הדמות הראשית היא אישה בשם ג'לילה, שאת כוחותיה קיבלה מפיצוץ בכור הגרעיני בדימונה.

הקומיקס מתרחש בעתיד הלא מאוד רחוק, אחרי שנסתיימה "מלחמת 55 השנים", ובירושלים גרים בשלום והרמוניה יהודים ערבים ונוצרים, עליהם מגינה ג'לילה מפני איומי "הצבא של ציוס".

וואו, אני מרגישה עכשיו קצת כמו א. אשד. אבל נראה לי שהמאמר הזה יכול להיות קרש קפיצה לכמה דיונים מענינים, חוץ מזה שהוא מעניין בפני עצמו.
כדורים נגד קרינה 229274
כדורים נגד קרינה ?
לי זה נשמע כמו אבקת חשמל או כוסות רוח למת.
כדורים נגד קרינה 229276
ראה הסבר קצר בדיון 1115.
כּורים סניליים ודליפת-שתן רדיואקטיבי 231603
בימים טרופים אלה של אבטלה עצומה ומתעצמת, של קטל-מוטורי גובר בכבישים, של בט"ש (בטחון שוטף) אכזב כנחלי-מדבר בעיצומו של קיץ, ושל שריפות שרביות המכרסמות בשארית חורשותינו - התבשרנו שתי בשורות, שלא ברור אם הן אמורות להרנין את רוחנו המיוזעת והתשושה או להעכירה מִשְׁנֶה-עכירות:

האחת – על בואו לישראל של ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, והשנייה – על-כך שלפני כשבוע אישרה ממשלת ישראל חלוקת כדורים נגד קרינה לתושבי דימונה ויבנה הסמוכים לממ"ג ולקמ"ג (חרוזים של טורי שיר?).

זה מכבר מקננת בקרב רבים מידידיי התחושה שהסכנה הגדולה ביותר לקיומה של מדינת-ישראל, ולייתר דיוק – של בני האדם, בעלי החיים והצמחים החיים בה, אורבת דווקא באותם שני מקומות עלומים למדיי, הקרויים, בלשון נקייה, האחד - "המרכז למחקר גרעיני שורק" (בשין שמאלית) , והשני - "הקריה למחקר גרעיני - נגב" (מסתבר, לאכזבתנו, שאלה אינם חרוזי שיר...).

כמעט כל סופר מתחיל יודע שאין דבר מזוייף יותר בתיאור של מציאות,גם אם זו מְצִיאוּת לִיטֶרָרִית, מאשר שימוש ב"לשון נקייה", וכדי ליצור אמינות - חובה לקרוא לילד בשמו ולתאר אותו
בלא כָחָל ובלא שָרָק,
בלא פּוּך ובלא אוֹדֶם,
בלא אִיפּוּר ובלא פִרְכוּס;
אז בואו נקרא לפחות לאחד משני הילדים הללו בשמו:
"המרכז לייצור נשק אטומי", ולמען גויי הארצות:
Los Alamos of Dimona ובר"ת: LAD
והרי לפניכם גם הילד בשמו וגם קונוטציה חיובית...

כשהתרחש אסון צ'רנוביל, זיהם הפלט הרדיואקטיבי איזור בגודל של כ- 25,000 קמ"ר, שהוא גדול ב- % 15 בקירוב משטחה של מדינת ישראל . . .

סיימתי את המשפט הקודם בשלוש נקודות שכל אחת מהן אמורה לסמל שנייה אחת, מפני שזהו, בערך פרק הזמן שיעמוד לרשות קברניטי המדיניות הגרעינית שלנו לְטַכס עֵצָה כיצד ולאן לפנות את תושבי המדינה במקרה של אירוע צ'רנובילי בדימונה, בטרם יהפכו לצילום רנטגן .

ולסיום, בשל קוצר הזמן העתידי וקוצר היריעה העכשווי, אני מתכבד להציע כאן הצעה קונסטרוקטיבית מאין כמותה: שאת ועדת החקירה העתידית לעניין האסון הגרעיני הלוקאלי הצפוי, במידה זו או אחרת של סבירות, תקים הממשלה כבר עתה ותשגר אותה הרחק מכאן ללא דיחוי, כדי שהיא תוכל לחזור בבוא העת בריאה ושלמה, לאחר שהזיהום הרדיואקטיבי יירד לרמה התקנית (מסתבר שיש חיה כזאת, לאור הנסיון שנצבר בהירושימה) כפי שנקבעה ע"י הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ולחקור את סיבות, מַהַלָך ותוצאות האסון, ואפילו לחפש אשמים בבּוּדְקֶה של השין גימל, שבאופן מפתיעה נשארה שְלֵמָה...

נ.ב. ברגע האחרון נודע לי שהכדורים נגד קרינה יעילים יותר ככל שרב יותר המרחק ממרכז האירוע הגרעיני; אשר על-כן, כדי לעשות משהו שעשוי להיות יעיל במידה מסוימת, רצוי לחלק אותם, ראשית ואחרית חוכמה, דווקא לתושבי מטולה והסביבה. לא כן?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים