בג''ץ: הבחירות לכנסת יתקיימו בשנת 2006 2010
בג"ץ פסק היום (ג') בהרכב של שבעה שופטים בראשות נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק כי הבחירות הבאות לכנסת ה-‏17 יתקיימו בנובמבר 2006, שנה לפני המועד המתוכנן.

הפסיקה באה לאחר עתירה של סיעות חד"ש־תע"ל, בל"ד, מרצ וח"כ דליה איציק, נגד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, שקבעה שהבחירות יערכו רק בשנת 2007. היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז המליץ בחוות הדעת שהגיש לבג"ץ להקדים את הבחירות.

שופטי בג"ץ פסקו כי על מועד הבחירות לכנסת הקרובה חלים סעיפים 8 ו-‏9 בחוק יסוד: הכנסת ולא סעיף 36. סעיף 9 לחוק היסוד קובע כי: "הבחירות לכנסת יהיו ביום ג' השלישי לחודש חשוון של השנה שבה תמה כהונתה של הכנסת היוצאת, אולם אם הייתה השנה שלפניה שנה מעוברת, יהיו הבחירות ביום ג' הראשון לאותו חודש". סעיף 8 קובע כי "תקופת כהונתה של הכנסת תהיה ארבע שנים מיום היבחרה". סעיף 36 לעומת זאת מתייחס אך ורק למקרה בו הצביעה הכנסת על חוק לפיזורה, כפי שנעשה בבחירות האחרונות, ולשונו: "החליטה הכנסת להתפזר, תהיה תקופת כהונתה של הכנסת שלאחריה עד לחודש חשוון הקרוב שלאחר גמר ארבע שנים מיום הבחירה".

הפרשנות המשפטית לקיצור כהונת הכנסת התבססה על חוות דעתו של היועץ המשפטי לשעבר של הכנסת צבי ענבר, ועל חוות הדעת של ד"ר סוזי נבות מהמכללה למנהל, כפי שנחשף לראשונה ב"גלי צה"ל".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
חוק יסוד: הכנסת - באתר הכנסת
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שאלה לדוב 231026
מה זה אומר ( אפרופו התיזה שלך לגבי שופטים) ש*דורנר* היתה בעד בחירות ב2007, מזוז היה בעד 2006, ובג"ץ פסק למעשה נגד דורנר?
שאלה לדוב 231032
זה אומר שדורנר רוצה ממשלת שרון-עבודה-שינוי (כי חשובה לה האג'נדה האנטי-דתית), ואילו ברק רוצה ממשלת שמאל (כי חשובה לו האג'נדה השמאלנית).

מה, לא?
לא.
שאלה לדוב 231099
זה אומר שמזוז צבר נקודות זכות בבג''ץ (מעניין איך זה ישפיע על הדיון היום) על חשבון ''אחת משלנו''. בג''ץ לא רק קבע שמשתי הפרשנויות - של דורנר ושל מזוז - של מזוז עדיפה, אלא מצא לנכון להתערב בהחלטתה של דורנר, כלומר פסל את פרשנותה.
זה באמת משנה הרבה, 2006 או 2007? 231143
כי ממילא, הן יתקיימו ב2005.
מי מעוניין בהתערבות, או בסקר איילי?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים