ערפאת במצב בריאותי ירוד; אושפז בפריז 2135
יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת אושפז אתמול (ו') בבית חולים בפריז לאחר שמצבו הבריאותי התדרדר השבוע.

נציגת אש"ף בצרפת לילה שאהיד אמרה כי אבחון מדויק של מחלתו של ערפאת יתקבל רק בעוד כמה ימים: "ערפאת סבל מבעיות במעיים בשלושת השבועות האחרונים, אך ברור שמדובר במשהו חמור יותר".

ערפאת יצא אתמול לראשונה מזה שנתיים וחצי מהמוקטעה ברמאללה ועלה למסוק של צבא ירדן שהטיסו לעמאן, משם הוטס לפריז ואושפז בבית הולים הצבאי "פרסי". בכירים ברשות כמו גם תושבים פלסטינים ליוו את ערפאת בדרכו למסוק וקראו: "ברוח ובדם נפדה אותך ערפאת" וגם "מיליוני שאהידים צועדים לירושלים". והוא השיב להם: "אינשאללה, עוד אחזור", ונופף לשלום.

ערפאת החליט שלא להעביר את סמכויותיו השלטוניות לאיש, למרות ששמו של אבו־מאזן עלה בהקשר זה.

יציאתו של ערפאת לטיפול בפריז התאפשרה לאחר שהפלסטינים קיבלו הבטחה מישראל שיותר לו לשוב לשטחים כשמצבו ישתפר. עם זאת, אמר אתמול מקור בטחוני ישראלי לסוכנות "רויטרס" שההערכה בישראל היא שמצבו של ערפאת הוא בלתי הפיך ועל כן בפועל אפשרות שובו כלל לא תעלה.

לאחר היוודע דבר טיסתו של ערפאת לפריז פנו אזרחים צרפתים שבני משפחותיהם נפגעו בפיגועים בישראל לרשויות המשפט במדינה בדרישה לחקור אותו בעת שהותו במדינה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ערפאת נאצר ומשה דיין 257735
כשמת נאצר בקשו מדיין את תגובתו. הוא אמר: "בבניין הארץ נתנחם". במשפט ההומוריסטי הזה התכוון, ככל הנראה דיין לומר שלנו כישראלים אין הרבה מה להצטער על מות שליט מצרים ההוא.
אבל ההיסטוריה הוכיחה שדווקא יורשו הצליח להזיק לנו הרבה יותר, והוא זה שהצליח לפגוע באנו בצורה האנושה ביותר בתולדותנו כשפתח במלחמת יום הכיפורים.
בעבר היו רעיונות לפגוע או לסלק את ערפאת (זה הרעיון היחיד ששר הביטחון הנוכחי הביא אתו לפוליטיקה, חוץ מתקיעת אפו באחורים של אדונו). אני כתבתי אז שהסתלקותו של ערפאת לא בהכרח מבשרת טובות עבורנו. נראה שעכשיו הוא מסתלק ללא התערבותנו. האם זה טוב לנו ? בכלל לא בטוח. ימים יגידו.
ערפאת נאצר ומשה דיין 257741
אתה טועה לגבי ''הפגיעה האנושה ביותר''. יורשו של נאצר פגע בנו יותר ע''י החתימה על הסכמי קמפ דייויד מאשר ע''י הפתיחה במלחמת יום כיפור.
ההידרדרות במעמדה של ישראל כמדינה ריבונית התחילה כבר אז.
ערפאת נאצר ומשה דיין 257914
הסכמי קמפ דויד היו, לדעתי, במידה מאד רבה תוצאה של מלחמת יום הכיפורים.
תוצאה של התערבות הנרי קיסינג'ר במלחמת יום כיפור והצלת הארמייה 257916
תוצאה של התערבות הנרי קיסינג'ר במלחמת יום כיפור והצלת הארמייה השלישית, ואחר קידום הסדר חלקי - המבוא לקינג דיויד.

אבל קיסינג'ר גם דאג לנו לרכבת אוירית אחרי שפישלנו בימים הראשונים למערכה. אז מה לנו כי נלין אם היד המצילה היא גם זאת שדורשת תמורה מדינית?

ובכן, האשם הוא בבטחה השחצנית חסרת הבסיס של גולדה והגנראלים ובמחדל צבאי וקונספטואלי קשה פרי לא יוצלחות.
תוצאה של התערבות הנרי קיסינג'ר במלחמת יום כיפור והצלת הארמייה 257935
אגב, תשמח בוודאי לדעת שפרופ' שלמה אהרונסון מהאוניברסיטה העברית חקר טקסטים שיצאו רק לאחרונה מהארכיב, והגיע למסקנה כי גולדה אינה יכולה להיות מואשמת במחדל מלחמת יום הכיפורים, וכי בתנאים שהיו קיימים, לא היה סביר לצפות לפריצת מלחמה.

(נא לא להתווכח איתי. לא קראתי את המחקר, ואין לי מושג על מה הוא מתבסס. רק חשבתי שיעניין אותך ליצור קשר עם אהרונסון ולשמוע את דבריו בעצמך).
אנחנו חוששים 257748
שיהיה לנו קשה למצוא לו תחליף.
העובד היעיל והמסור ביותר שלנו, ששירת אותנו למעלה מארבעים שנה.
כל פעם שהיינו צריכים אותו, הוא היה, בלי לשאול שאלות.
ביחוד נזכור לו את פועלו בארבע השנים האחרונות לחיזוק שליטתינו בחברה הישראלית, שליטה ושליתה, שכבר נראה כאילו אבד עליה הכלח. בזכותו ביצענו קמבק מזהיר שאפילו צביקה פיק מקנא.

יאסי, כל החבר'ה באגף חושבים עליך ומאחלים לך החלמה מהירה.
בלעדיך אנחנו בעצם כלום.
חידה 257871
באיזה גיל ובאילו נסיבות צריך ערפאת למות על מנת שישראל לא תואשם במותו?

לי אישית אין תשובה מניחה את הדעת.

(וכידוע אצל ערבים ואירופאים קונספירציות הן ברירת המחדל לאופן הבנת המציאות.)
חידה 257899
ואצל הימין הקיצוני גם
חידה 257961
צודק מאה אחוז.

יש לך רעיון לתשובה לחידה?
מידת הסבירות 257906
בכל זאת, ב-‏30 השנה האחרונות לא חיסלו אותו, אף שהיו הזדמנויות רבות לכך. אז לחסל אותו דווקא כזקן תשוש בגיל 75?
מידת הסבירות 257967
זה לא עונה על השאלה. הנה, אתה בעצמך מציע קונספירציה למה.
דבריך נשמעים כמו בלבול במושגים. 258014
התנקשות מצד מדינה במנהיג אויב - אין לכך שום שייכות לתאוריית קונספירציה.

האם הניסיון המוסתר של המוסד להתנקש בחאליד משעל היא קונספירציה? והלוא הרצח תוכנן להראות כמחלה.

האם ניסיון ארה"ב במלחמת המפרץ השנייה להרוג בהפצצה ממוקדת את סאדם חוסיין היא קונספירציה?

ישראל ביצעה במהלך 40 השנה האחרונות ניסיונות חיסול של מנהיגים ערבים, כולל מנהיג אלג'ירי גולה בפאריס. בחלק הודתה, כגון חיסול אבו-ג'יהד בטוניס. בחלק לא הודתה.

מדובר במה שמכונה בשפה דיפלומטית Raison d'etat שיקול של טובת וביטחון המדינה.

מאידך, תאוריות קונספירצייה הינן בדרך כלל לא אודות חיסול מנהיגי אויב בפקודת המדינה וראשיה, אלה חיסול גורמים מנהיגותיים ואחרים או פעולות ניזקיות כלפי אנשים וגורמים בתוך המדינה מצד גורמים אפלוליים וניסתרים.
דרמת מלחמת מוחות סביב חיי אבו עמאר בבי"ח צבאי בצרפת? 257896
האם מחלת עראפת יוצרה במכון הביולוגי בנס ציונה?

מן הידועות שסרטן ניתן לייצר באמצעות קרינת X (רנטגן) וקרינה אחרת ממוקדת, וכך גם לגבי לויקמיה.

ישראל יצרה אמצעי לוחמה ביולוגית מהמתקדמים בעולם, וגם פיתחה אמצעי התנקשות ממוקדת "שקופים".

מוכר המקרה של התנקשות המוסד בחאליד משעל בירדן, כאשר רק הנסיוב הנגדי שפותח אף הוא במכון הביולוגי, אפשר להציל את האיש ממוות מיוסר ממקור תחלואה לא ברור.

שניים ממנהיגי האיזור כבר מתו בסרטן - חפאז אסאד, וחוסיין.

סיבות לחיסול אסאד לא חסרו, וגם מחסלים פוטנציאליים, כגון עיתונאי מראיין של "ברלינסקה" הדני או אף דיפלומט גרמני (שקודם לכן קיבלו עט קטנטונת מאיש המוסד בדיסלדורף או ברומא), אף אלה לא חסרו.

נו טוף, אבל למה חוסיין? נו, חשבו שעבדאללה שהתחנך בפנימייה באנגלייה ומוצאו הינו אירופאי למחצה, יהיה שליט לא פופולרי ואיש חלש.

מהומות בירדן, קריסת השילטון המרכזי, והרי לנו תחילתה של מדינה פלשתינאית בירדן שאוכלוסייתה ממילא מורכבת מ-‏70% פלשתינאים. יש לזכור שחוסיין ניער את חצנו מהנושא הפלשתינאי וסילק את אנשי האדמיניסטרצייה שלו מיו"ש, בעקבות הכשלת הסכם לונדון ב-‏1988 על ידי יצחק שמיר (בכייה לדורות, ששמיר דומני היה הראשון שהצטער עליה).
וכך, מהפכה בירדן, והפיכתה למוקד הישות הפלשתינאית, והסכסוך הופך לפתיר באורח פלא, לא כן?

אלא שאלייה וקוץ בה, וכותב שורות אלה שם ליבו לכך שטוני בלייר, ראש ממשלת אנגליה, וגם הממשל האמריקני פירסמו מייד לאחר עלייתו של עבדאללה לשילטון תצהיר ברור להפליא וחד כתער כי זהו אינטרס אמריקני (ובריטי) ראשון במעלה כי עבדאללה ישאר על כסאו. ומה דעתכם, הדברים הללו כוונו לאזני הקנצלר שרדר או לאוזני אריק שרון? מה, חשבתם שעשו את את האמריקנים והבריטים באצבע?

וכך, עראפת הובהל מייד לבית חולים של הצבא הצרפתי, תוך הצהרה שקופה למדי שיבדקו אצלו "הרעלה". האם המומחים הללו במכון הביולוגי מחייכים כרגע מתחת למשקפיהם ואומרים, נראה אותם מול המוח היהודי? אלא שגם לצרפת יש מומחי רפואה יהודים וכמה מהם אף זכו בפרס נובל. מלחמת מוחות? האם לישראל במובן הבסיסי חרף הצהרותיה היתה סיבה לבצע "חיסול רפואי ממוקד" בעראפת (כפי שרמז איזה חבר כנסת ערבי אתמול)?

אבו עמאר אירח כמעט ללא הבחנה על פיתה וחומוס כל מבקר ישראלי שהיה מוכן להתארח אצלו ולאמר כמה מילים בשבחו של הראיס. אפילו לא ניזקקו כאן לניספח לעניני סחר בשגרירות השוודית או לאיזה אוונגליסט נוצרי מאורגון, ארה"ב. יכלו ישר לשלוח את "שייקה המסריח" מהחבר'ה.

אז מה יש לנו כאן?

ראשית, התנתקות. שנית, עראפת הולך ובמקומו בא דחלאן או משהו כזה. מה רע? למעשה מדובר במחשבתם הניסתרת של ישראלים רבים מאד, ניתן להניח, שסברו משהו בדומה לזאת.

קישורים:

עראפת מת - יחי הפרטנר (מאמר ב"מחלקה ראשונה")
שני דפוסי תגובת-יסוד בציבור הישראלי למחלת עראפת: דחיקת הקץ בימין; מול איזונים הבזקיים של הטיות-מידע בשדרות האליטה
דרמת מלחמת מוחות סביב חיי אבו עמאר בבי"ח צבאי בצרפת? 257936
(ואני רק אציין שלדעת הכותב הנכבד שמעלי, רק רופאים יהודים יוכלו להתמודד עם המוח היהודי החריף שעושה לנו פטנטים ותאוריות קונספירציה).
רק רופא גוי 257951
ידוע הוא שרופא יהודי שיך לאחראים על קירבונם של יוצרים אלה ופגיעה בהם בכל דרך, שהרי נוכחותם מציבה כביכול איום כלפי ההערכה העצמית ומעמדם הנישא של קודקודי האוליגרכייה. ומסמנת בברור את אי יוצלחותם הקיומית והפרזיטיות הרעיונית של רוב רובם של אנשי האוליגרכיה והאינטלקטואלים שלהם בתקשורת, באקדמייה ובמערכי התרבות.
דרמת מלחמת מוחות סביב חיי אבו עמאר בבי"ח צבאי בצרפת? 258016
כתבתי זאת באירונייה ומקצת הומור
דרמת מלחמת מוחות סביב חיי אבו עמאר בבי"ח צבאי בצרפת? 258138
אדוני, כשאתה כותב משהו בהומור כדאי שתחדד את זה, או במילה צינית ברורה או ע''י אמוטיקון אינטרנט מקובל. אחרת קשה מאוד להבין.
ורופא ערבי? 258768
איך הוא מתמודד עם הנבלה הזה?
5 רופאים תוניסאים +1 כורדי+ אינסוף רופאים פלסטיניים לא הצליחו לברר מה יש למנוול.
יומיים בפאריז והוא מתלוצץ עם רופאיו .על מה הוא מתלוצץ?
על זה שהוא עושה צרכים במיטה?
דרמת מלחמת מוחות סביב חיי אבו עמאר בבי"ח צבאי בצרפת? 257962
הבדיקות שללו בינתיים את האפשרות של סרטן דם, שנראתה הכי סבירה.
הרמן מלוויל והמצב הנוכחי 257984
כל מה שחשוב עכשיו לקפטן (אחאב) שרון הוא שהוא הצליח לצוד את המובי דיק שלו.
הרמן מלוויל והמצב הנוכחי 258017
ובכל זאת, אני תופס את עצמי כאדם נטול אובססיות.
סליחה, התכוונתי לאריק :-) 258028
אין לו קמיה 258674
"רופאיו הצרפתים של יושב ראש הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, פסלו הערב (יום ג') את האפשרות כי הוא חולה בסרטן הדם - לוקמיה. הרופאים אף מסרו כי מצבו של ערפאת, המאושפז בבית החולים הצבאי "פרסי" בפאריז, משתפר."

אין לו קמיה 258727
גם אם ערפאת ימות יש כבר מסוכן ממנו:
ממש יאסר בן ציון ערפאת 258870
אבוי לנו. 258776
את מי נאשים אם עראפת ימות? את הכיבוש ההולך ונמשך בשטחים? את מדיניות ממשלת ישראל? את המישחקים המיותרים עם החמאס? מה יגידו אהוד יערי, רוני דניאל ורון בן-ישי?
אבוי לנו. 258830
תמיד אפשר יהיה להאשים את פושעי אוסלו, חבורת הסמולנים וביילין, פרס, שריד ושולמית אלוני בראשם.
אבוי לנו. 258990
את מי תאשימו כאשר שטחי יש"ע יהיו בידי הפלסטינים והמלחמה תימשך ותגבר? את הכיבוש ההולך ונמשך בפלסטין מאז 1948? את מדיניות ממשלת ישראל (תמיד אפשרי, כל עוד ראש הממשלה הוא שמאלה מעזמי בשארה)? את המשחקים המיותרים עם החמאס במקום להשמידו מתחת האדמה? מה יגידו זהבה גלאון, יוסי שריד וארז לנדוור?
258782
עראפאת הוא הנציג של רצונות הפלשתינים, להשיב את מעמדם וזכויותיהם, בארץ ישראל מלפני הקמת המדינה. עראפאת הוא גם הביטוי האוטנטי של אירגוני המרצחים הפלשתינים. כל זמן שעראפת הוא הנשיא של הרשות הפלשתינית, לישראל קל יחסית להסביר את פעולותיה בשטחים ומאבקה בטירור.
עם החלפתו של עראפאת נציגנו בעולם יצטרכו להתמודד עם אבו מאזן, סאיב עריקאת או חנאן אשראוי, כל אלה מדברים אנגלית צחה, מבינים ויודעים מה רוצים במדינות המערב לשמוע. למרות שנציגי הפלשתינים רוצים בדיוק כמו עראפת לגרש אותנו מארצנו, המאבק ההסברתי של ישראל יהיה הרבה יותר קשה.
שפל קומה 259190
מדיווחים מבית החולים בפריז עולה שמצבו של ערפאת התדרדר במשך הלילה וכי הוא נמצא במצב של תרדמת ("קומה"). הנהגת אש"ף ופתח מתכנסות במוקטעה ברמאללה לדיון דחוף.

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
שפל קומה 259244
זה נראה כאילו מצבו הולך להיות ממש יציב.
לא ?
שפל קומה 259251
כן, ישראל דורשת שעראפת יישר קו. (בא.ק.ג.)
שפל קומה 259267
הייתי אומר שבשלב זה מצבו משביע רצון, לאחר התאוששות מדאיגה בימים האחרונים.
שפל קומה 259268
משיהו שם לב שבמקביל לעראפאת גם השרת של האייל נכנס לקומה?
שפל קומה 259284
נקווה שהוא לא ימשיך במקביל לערפאת, אחרת אנחנו בבעיות.
שפל קומה 259333
האמת שדוקא דיברתי לאחרונה עם אייל אחר (לא אסגיר את שמו, אך ארמוז כי הוא קשור בעונה מסוימת) על האפשרות לפרוץ לשרת האייל ולהוריד אותו למשך תקופת המבחנים (סוף ינואר עד אמצע פברואר). טל, אל תגיד שלא הוזהרת :)
שפל קומה 259362
השרת של האייל אולי לא עומד בעומס לפעמים, אבל בעניין האבטחה עושה רושם שעשו עליו עבודה יסודית.
שפל קומה 259376
נראה אותו מול עדר סטודנטים מתוסכלים שמנסים להימנע ממצב בו הם צריכים להשלים 2000 תגובות.
שפל קומה 259395
כדאי שתתחיל לפנות את הזמן לתגובות האלו. אל תגיד שלא הוזהרת.
שפל קומה 259400
לא הוזהרתי! (ז"א, לפני שהתמכרתי...)
שפל קומה 259435
כן, אבל זה משותף לכל קוראי האייל.

יש גם העובדים בעבודות יומיות שהשפעת האייל על הצלחתם בחיים מרחיקת לכת לא פחות מעל הסטודנטים שבקהל.

ויש כאלו שהם גם וגם...
שפל קומה 259438
אבל אצלם התקופתיות משחקת תפקיד קטן יותר.

אתה דאגת שעונת המבחנים הבאה תהיה קלה במיוחד, לא אצל כולנו זה ככה :)
שפל קומה 259381
האייל עומד בעומס מצויין. העיכובים הקטנים והוצאתו של מנוע החיפוש לפנסיה מוקדמת אינם אלא מדיניות מכוונת שמטרתה לעודד רכישת מינוי על אייל-פרו.

לי יש כזה, והוא עובד יופי. מנוע החיפוש, למשל, מחזיר תשובה תוך פחות מננו-שניה, ואני מת גם על האפשרות החדשה של "הגב תגובה אוטומטית" שחוסכת לי המון זמן. גם "הסר את התגובה מיד לאחר הצגתה" נחמד ומונע בושות. בקיצור: שאפו, טל.
עידכון סוכנות רויטרס מלפני שעה 259286
"מקור פלשתיני: יו``ר הרשות הפלשתינית חייך אל נשיא צרפת, ז`אק שיראק, כשביקר אותו, והחזיק את ידו"
סתם, רציתי שתתרגשו ביחד איתי.
עידכון סוכנות רויטרס מלפני שעה 259288
ועדכון ברדיו מלפני עשר דקות- "לפי רשתות טלויזיה אמריקניות, ערפאת אינו עוד בין החיים"‏1
1התלבטו קשות איך לקרוא לזה -מת/נפטר/ הלך לעולמו/ נאסף אל אבותיו/התפגר- והגיעו לניסוח המעניין הזה?
ברוך דיין אמת 259298
זה בדיוק הזמן לחזור לאחד הניטפיקים שכה חביב על כמה איילים: אופן הדיווח על מוות. אפשר להתחיל מ http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtTower.jht... .
העידן של אחרי ערפאת 259313
אני חושב שתמונה בודדת שראיתי כרגע בטלוויזיה יכולה להדגים את הצפוי לנו בעתיד במלחמתנו באויב הפלשתיני.
יושב לו נציג האויב אדם בשם עימד שקור שמוצג כיועצו של ערפאת באולפן הטלוויזיה שלנו, ומקבל אצלנו במה להפיץ את דברי התעמולה של האויב.
ומה הוא אומר ? הוא ממשיך בשיטת הכחש שלוותה לאחרונה כל העת את הרצחנות הפלשתינית:
אין אירגוני טרור. יש טרוריסטים פה ושם. החמס אירגון טרור ? מה פתאום. ישר רק טרוריסטים פה ושם שצצו בגלל פעולותיה של ישראל . . .
העידן של אחרי ערפאת 259354
אבל אתה מוכרח להודות שיש לו עברית רהוטה ואופן דיבור מעודן. שוב אתה נטפל. אולי עם ''הסתלקותו של ערפאת מהזירה'', כמו שאהוד יערי עשוי לומר, יבוא עידן חדש על היחסים בנינו לבין הפלסטינאים, אולי לא עידן שכולו טוב, לזה איני מפלל, אך עידן של הידברות שהיושרה האינטלקטואלית והסובלנות במרכזה.
העידן של אחרי ערפאת 259364
לעברית הרהוטה שבפי הדובר שמתי לב, ואף התכוונתי לשלב את הפרט הזה בתגובתי, אך בגלל שמיהרתי ומפאת קוצר הזמן הדבר נשמט.
כל הדוברים של האויב שאנו כל כך אוהבים לתת להם פה באמצעי התקשורת האלקטרוניים שלנו, ג'יבריל רג'וב זיאד אבו זיאד ואחרים, העברית שלהם טובה, אך האיש הזה אני חושב הוא הטוב שבהם מבחינה זו ומבחינת ההופעה באופן כללי.
וזה הופך את הבעייה שלנו, בעיית תעמולת האויב, שאותה ניסיתי להעלות ליותר חמורה.
לכן חשוב מאד לעשות את ההפרדה בין תוכן דברי הדוברים האלה ובין צורת הצגתם. והתוכן במקרה שלנו הוא שהחמס אינו אירגון טרור, אלא שיש טרוריסטים פה ושם שישראל (עוד מעט הם יגידו שהטרוריסטים הם פורבוקציה של ישראל) אשמה בקיומם. הדברים אלה נאמרים כל כך בנועם שאתה מוצא לנכון לציין זאת לחיוב, ואחר כך מדבר על יושרה אינטלקטואלית, ובעיני זה סימן לשלב ראשון בהקלטות שקרים אצל השומעים.
זה נראה מאד רע. אני חושש לבאות.
העידן של אחרי ערפאת 259387
האם אתה באמת חושש שמישהו מהציבור הישראלי (מינוס השמאל הקיצוני, שגם ככה חושב כמו אותו דובר) ישמע את הדברים וישתכנע? הרי מתן הבמה הזאת, יותר משהוא מזיק לנו, מציג את הפלסטינים באור מגוחך, ודווקא מחזק את עמדות הימין ש"אין עם מי לדבר".
העידן של אחרי ערפאת 259392
אין כל ספק שאנחנו (כולל אני) נוטים לייחס לעצמנו תכונות של אי יכולת להיות מושפע מדברים חיצוניים בלתי ענייניים, הרבה יותר ממה שזה באמת.
אני לא חושב שאותו "אייל אחר" הוא מה שאתה קורא "קיצוני" ובכל זאת הופעתו של אותו אדם עושה אותו אופטימי לגבי ה"יושרה האינטלקטואלית" של יחסינו העתידיים עם הפלשתינים, למרות שמבחינה עובדתית ומה שהאיש באמת ביקש להעביר זה היה צריך לפעול עליו בדיוק הפוך.
הבריטים מעולם לא נתנו לגבלס דריסת רגל באמצעי התקשורת שלהם. לא יעלה על הדעת שהאמריקאים יאפשרו לבן לאדן להופיע אצלם. זה פשוט לא ייתכן.
רק אצלנו זה ייתכן, ואני חוזר: זה בפרוש לא לטובתנו.
העידן של אחרי ערפאת 259406
ישנה גם אפשרות (לא בכלל מופרכת) שכשהתועמלן הנ''ל מדבר אל הציבור הישראלי, דבריו משפיעים עליו עצמו.
יציבות 259997
בית החולים לא מפרסם כבר הודעות על מצבו של ערפאת. אין להם מה לפרסם כי אין שינויים.
כפי שזה נראה עכשיו ההודעה הבאה תהיה כדלקמן: הלילה חלה הרעה ממש קטנה, כמעט שום דבר, במצבו של ערפאת וכרגע מצבו מוגדר כמת.
יציבות 260257
והיום:

"ההודעה מבית החולים בצהריים קבעה: 'ערפאת שקע בתרדמת עמוקה יותר. משמעות הדבר, היא צעד משמעותי - להתפתחות שעדיין לא ניתן לקבוע אותה"'.

לפחות יש להם הומור משובח, לצפרדעים האלה.

(כל כך קשה להגיד "מיסייה ערפאת עדיין מת"?)
יציבות 260301
נראה לי שתפקידה של ההודעה האחרונה של בית החולים דומה לתפקידו של הזנב אצל הפיל:
למה יש לפיל זנב ?
כדי שהוא לא ייגמר בבת אחת.
מוות בהמשכים 260311
והפעם יש לכל מי שתמיד רצה אך לא יצא לו, הזדמנות לומר סופסוף:
dead-deader-deadest
הדרגה השלישית תוכרז הערב, כנראה. (כבר כשראיס התחיל למות, לפני שבוע, אמר גיא בכור ברדיו, שכנראה יחזיקו את המת-החי במצבו זה עד לילת-אל-קאדר).
מוות בהמשכים 260371
אם הצרפתים באמת רוצים לצאת בסדר עם כולם, הם בסה"כ צריכים לומר משהו כמו:
"מצבו של מסייה ערפאת כמצבם של הסכמי אוסלו"
וכך איש באמונתו יחיה וכולם יהיו מרוצים ממצבו.

ואם בעקבות מותו תסתיים מלחמת אוסלו, זה יהיה ממש קתרזיס מהדהד.
סתם, נזכרתי 260021
"משעה שעברה בעולם כסופה הידיעה כי הגנרליסימו לקה בשטף דם במוחו ומצבו אנוש נעשה ביתנו ביתו השני של אדון רכלבסקי. הוא קבע את מושבו ליד מקלט הרדיו שלנו שהיה מצוייד, שלא כרדיו שלהם, באנטנה חיצונית ארוכת טווח, כיוונו אל מוסקבה והקשיב בדריכות לקולות הסלביים הרחוקים, שפילסו להם את דרכם אלינו מבעד לענני השלג הכבדים ולסופות הברקים.
מפעם לפעם היה הרדיו המוסקבאי קוטע את שירתה של מקהלת הצבא ואת קריאת המברקים שבאו מכל קצווי הרפובליקות ומן המפלגות האחיות בעולם ובהם התקוה והאמונה כי שמשו של יוסף ויסריונוביץ לא תשקע לעולמים, וקריין בעל קול מתכתי אטום היה קורא את הביוליטין הרפואי מטעם מיניסטר הבריאות.
מצב רוחו של שכננו שאזנו היתה משקעת עוד ועוד את ריפוד הרמקול פנימה למרכבה רוגזה של אמא שחששה שמא ישבוק חיים ה"פיליפס" שלנו בטרם טיפול ההכרעה במוסקבה, היה נע כמטוטלת על פי הודעות הרופאים הסובייטיים.
הידיעה כי לחץ דמו של סטלין ירד הדאיגה את אביו של חיים, ורק לאחר ששודרה הודעה מאוחרת יותר ונאמר בה כי מהירות הדופק עלתה וכי חלה הפרעה קשה בפעולת ליבו של החולה, יצא מביתנו באישון לילה והלך לישון, מצטער על שהחם הגרוזיני איבד את הכרתו ואינו חש, ולו משהו מן הייסורים שהוא ראוי להם...
בבקרו של היום הששי, בטרם הלכו אבא ואדון רכלבסקי לבית הכנסת, שב שכננו ונכנס חרש אל ביתנו השרוי בתרדמת השחר והדליק את הרדיו. ממוסקבה הרחוקה נשמעה מנגינה נוגה והירואית. הוא הקשיב בכיווץ גבינים, ניסה לעמוד על פשר הקולות, ולפתע התחיל מקפץ במקומו, מוחא כף ושר "קרב יום, קרב יום, אשר הוא לא יום ולא לילה". אמא שהתעוררה בבהלה, יצאה עטופה בחלוק מחדר השינה ואמרה שעוד לא עבר שבוע משושן פורים ומה פתאום הוא כבר חוגג את ליל הסדר.
"הכלב התפגר! הכלב התפגר!" צחק ובכה שכננו חליפות. אמא תהתה אם אין זו שמחה קודם זמנה, אבל רכלבסקי הרגיעה ואמר כי מוסקבה לא היתה מעיזה להשמיע את "ארואיקה" של בטהובן אילול שבת נוגש, שבתה מדהבה.
בשש בדיוק גוועה המנגינה וקול בוכים נשמע על גלי האתר...
בצאתם, לאחר ששמעו את ההודעה הרשמית על מותו של חברו לנשק של לנין ויורשו, אמר רכלבסקי כי מן הדין היה לערוך הבוקר למתפללי בית הכנסת קידוש.
"לעילוי נשמתו" גיחך אבא ושניהם פרצו בצחוק.
... ביום שני, בשעות הבוקר, בא רכלבסקי אל ביתנו להשתתף בטקס ההלוויה."

(חיים באר, "נוצות", עמ' 167-169.)
ממה מת ערפאת ? (הדובר האלגנטי ממשיך לתעתע) 260739
עם מותו (הסופי) של ערפאת נזכרתי בהופעתו השנייה בערוץ אחד של אותו דובר של האויב עימאד שקור שאותו הזכרתי ב תגובה 259213.
הנושא הפעם הוא מחלתו של ערפאת (הבוקר אפשר לנסח זאת רשמית: סיבת מותו). האיש נשאל על כך שוב ושוב ומזכירים לו שנמסר ממה לא סבל ערפאת: הרעלה וסרטן הדם, אבל לא נמסר ממה כן סבל.
והדובר מסביר לנו שערפאת היה בידי הרופאים הטובים ביותר, ורומז כאילו הם עצמם לא יודעים.
אבל בית החולים מעולם לא פרסם הודעה לפיה אינו יודע את מהות מחלתו של ערפאת, וסביר מאד שהוא אכן כן יודע.
הייתה שמועה לפיה מחלתו של ערפאת שממנה מת היא איידס. לנוכח ההתחמקויות וההסתרות, תוכן השמועה הזאת דווקא נראה די הגיוני.
ממה מת ערפאת ? (הדובר האלגנטי ממשיך לתעתע) 260747
אתה יכול להיות בטוח שמסוהא הוא לא נדבק.
אאז''נ, אחד הדוברים הצרפתיים דיבר על כשל המערכת החיסונית.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים