צה''ל מאשר: מזל''ט של חיזבאללה חג בשמי הצפון 2143
צה"ל מאשר הערב (א') שארגון חיזבאללה הצליח להחדיר מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) לשמי ישראל.

בצהריים דיווחה תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל־מנאר", שב-‏10:30 חג מזל"ט בשם "מירסאד 1", (משקיף או צופה בעברית), מעל שמי צפון הארץ: "בתגובה לחריגות האויב בשמי לבנון, מודיעה ההתנגדות האיסלאמית על כך שמזל"ט שלה חג מעל שמי צפון פלסטין לסדרת משימות מבצעיות, והמזל"ט שב לבסיסו בשלום ... ההישג האיכותי החדש בא במסגרת התגובה הטבעית לחדירות האוויריות של ישראל... נשלח את מטוסינו מהיום ככל שנרצה בכך".

בחיזבאללה טוענים כי המזל"ט סייר מעל יישובי הצפון, הגיע עד לנהריה וחזר לבסיסו בשלום. עם זאת, סוכנות "רויטרס" דיווחה שהמזל"ט התרסק בים בדרכו חזרה ללבנון ליד העיירה נקורה, שם משו דייגים את שרידיו והעבירו אותם לאנשי חיזבאללה.

בצה"ל חוקרים כיצד חדר מזל"ט לשטח האווירי של ישראל מבלי שמערכות התצפיות והמכ"ם של צה"ל יבחינו בכך. מקור בטחוני בכיר אמר: "אירוע זה מתחבר לנו היטב לדבריו של נסראללה השבוע שעבר לפיהם השתמש החיזבאללה באמצעי שלא השתמש בהם עד כה כנגד ישראל".

מדובר צה"ל נמסר: "זוהי דוגמה נוספת להימנעותה המתמשכת של ממשלת לבנון לקיים התחייבויותיה האזוריות והבינלאומיות, ולהחיל ריבונותה על הנעשה בשטחה ומשטחה, דבר העלול לפגוע בה ובתושביה ... מדינת ישראל רואה בחומרה כל חדירה לשטחה הריבוני, באוויר, בים וביבשה, ותפעל כדי לשמר את ההגנה על תושביה".

בימים האחרונים חדרו מספר פעמים מטוסים ישראליים לשמי לבנון, והדבר דווח בתקשורת הערבית. החיזבאללה עוקב אחר החדירות הישראליות ומפרסם בסוף כל חודש סיכום של מספר החדירות לשמי לבנון, למים הטריטוריאליים שלה ולאדמתה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הסורים השתמשו בעבר ב מזל''ט כזה 259860
כמדומני שבשנות ה80 היה מקרה דומה, בו הסורים השתמשו במזל"ט סילוני לגיחות צילום (DR3). חה"א עמד מתוסכל ימים רבים נוכח חוסר היכולת להפילו באמצעי נ"מ, עד שהוא יורט לבסוף ע"י F-16 שפיטרל במקרה באזור.
הסורים השתמשו בעבר ב מזל''ט כזה 259866
ה-DR-3 למיטב ידיעתי לא יורט. אבל שמעתי שבמהלך הנסיון להפיל אותו על ידי מארב נ"מ טיל צ'פראל הפיל טיל הוק.
הסורים השתמשו בעבר ב מזל''ט כזה 259991
בראשית שנות השבעים, או בסוף שנות הששים (איפה שהוא בין השנים 69-72) חדר מיג 21 סורי לשמי מדינת ישראל, חלף מעל חיפה ושב בשלום לבסיסו.
בשנות ה80' טסו מטוסים סורים מסוג מיג 25 (או אולי מיג 27, אני לא זוכר בדיוק) מעבר לטווח היירוט של כוחותינו, בסיורי צילום באופן שיגרתי.
כמו בסרטים המצוירים, בהם החתול עומד 5 ס"מ מעבר לטווח השרשרת של הכלב, עד שמישהו מזיז את היתד אליה מעוגנת השרשרת, כך בצה"ל הכניסו שיפור בטיל ההוק אשר האריך את טווח הפגיעה שלו, וגרם לסורים הפתעה בלתי נעימה.
סתם שאלת בור 259888
מה ההצדקה באמת כיום לצה"ל לחדור ללבנון?
סתם שאלת בור 259889
ההצדקה היא שיש עדיין חיזבאללה בדרום לבנון. זה עדיין אינו שטח ריבוני לבנוני במלוא מובן המילה. צריכים דרכים שונות ויעילות להפעיל עליהם לחץ.

כמובן שיכול להיות שאתה מעדיף הפעלת לחץ אלימה יותר, בסגנון ''ענבי זעם''.
האיום החיזבאללי 259990
ההצדקה היא שאירן וסוריה חימשו את חיזבאללה באלפי רקטות (11,000 - 13,000) המכוונות למרכזי האוכלוסיה בצפון ישראל (יתכן שעד חדרה). בנוסף, כל כמה זמן יוזם האירגון הרג ישראלים ואף מצהיר על כוונתו להשמיד את כל מדינת ישראל.חלק מן הבעיות עם החיזבאללה הן מיעוט מחוייבותו לאוכלוסיה בה הוא יושב (במיוחד לנוצרים), נכונותה (במיוחד של זו השיעית), ככל אוכלוסיה ערבית כמעט, לשאת חורבן וקורבנות רבים. כמובן שגם שולחי האירגון מוכנים להכות בישראל עד הלבנוני האחרון.

מצב זה גם מאפשר לאירן וסוריה להמשיך למשל לפוצץ אוטובוסים בישראל, תוך קיום הרתעה מפני תגובת ישראל באמצעות הרקטות הנ"ל.כדי לטפל ולהפחית איומים אלו ישראל נעזרת במודיעין אוירי, מעל המדינה הנייטרלית ביותר בעולם, זו שאפילו בעינייניה שלה אינה מתערבת.הקהילה הבינ"ל אדישה כמעט לחלוטין לאיום ופגיעה הנמשכים מאזור זה בישראל, לאחר שזו נסוגה משם עד המילימטר האחרון - אלא כאשר ישראל מנסה להגיב על מעשי ההרג של האירגון.
האיום החיזבאללי 261596
בהמשך ל"מצב זה גם מאפשר לאירן וסוריה להמשיך למשל לפוצץ אוטובוסים בישראל":
"נראה שאיראן, סוריה וחיזבאללה מתנגדים באופן נחרץ לכל פיוס - ולו זמני –
עם ישראל. על רקע זה, כבר החל לחץ מטהראן ומביירות על פעילי הטרור
בשטחים לחדש את גל הפיגועים נגד ישראל."

ומה שניתן היה לחזות מאז תפס אבו-מאזן את השלטון:
"בשלב ראשון, תנסה איראן לסכל את מאמצי אבו מאזן ותומכיו להגיע
ל"הודנה" (הפסקת אש) מחודשת. ואולם, במערכת הביטחון אומרים כי
האיראנים רואים באבו מאזן איום - ולא יהססו לפגוע בו ובמקורבו
הבכיר, מוחמד דחלאן, אם אלה ימשיכו במאמציהם."

עוד נקודה מעניינת, אם כי לא נורא חשובה היא שכפי שמוזכר בהמשך הכתבה, הסכנה היא בעיקר שאירן וסוריה יעשו זאת באמצעות אנשי הפתח, הנחשבים לחלק מן השלטון המרכזי בו הם ינסו לפגוע. לחמאס ישנה הרבה פחות לגיטימציה בציבור הפלשתיני לפגיעה סמלית כזו בלאומיות הפלשתינית.

לא קשור, אך בינתיים בתאילנד, ההשפעה הערבית, הנתפסת כמבטאת איזשהו איסלאם אותנטי (כנראה בבתוספת כסף ממדינות הנפט ואנשים ששולחות מצרים, ירדן ואחרות), הולכת ומתגברת על האוכלוסיה המוסלמית שם:
"...ואז הפרידו את החיילים המוסלמים מחבריהם ושלחו אותם לחופשי; החיילים
הבודהיסטים נרצחו ללא רחמים."

"בשבועיים האחרונים, בין היתר, נמצאו שני תושבים בודהיסטים ערופי ראש."

וכדי לסיים במשהו נחמד, הנה http://www.filemagazine.com/thecollection/archives/2... ולשכלתנים שביננו, שהתמונה אולי לא עשתה להם את זה, אפשר לנסות את המבחן הבא: http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/body/interact... .
האיום החיזבאללי 446685
עדכון באשר ל"לחמאס ישנה הרבה פחות לגיטימציה בציבור הפלשתיני לפגיעה סמלית כזו בלאומיות הפלשתינית.": זה כבר לא נכון. מאז הוא כבר לא סמל, ובנוסף, גם אשלייה זו של אפשרות קיומה של לאומיות ערבית, כלומר הרחבת מעגל ההזדהות החיובית אל מעבר לרמת השבט, שלא מתוך כפייה אלימה - גז זה מכבר. אבו-מאזן יכול להיות מחוסל עתה ע"י כל גורם פלשתיני.
להביא שלום לגליל 261695
דווקא נחמד 259992
מה הם מחפשים בהתנחלות נהריה עם המזלט שלהם ? האם חדרו מי ביוב לגעתון ? הרי אם ברצונם לפגוע הם יכולים לירות קטיושה ישר ללב נהריה, ובשביל למצוא את לב נהריה די במפה בלבד.
שימשיכו לשלוח מזלטים. שאנחנו ננסה להפילם ולפעמים לא נצליח (הייתי ממליץ אפילו לפעמים בכוונה לא להצליח), והצלחתם תימדד באם כן או לא הצליחו להחזיר את המזלט בשלום ולא כמה קורבנות הסבו לנו, כמו באיזה סיפור או סרט מדע בדיוני שמספר על מלחמות שבהם כל ההצלחות והכשלונות נמצאות במחשב בלבד.
ואז הטיפוס הזה עם הקוקו הנחמד שמבצבץ מכובעו, כשיתחיל לעסוק באיזון משוואות במקום ברצח, דווקא יוכל להיראות כאדם נחמד בעליל. . .
התכוונתי לפוני ולא לקוקו אבל לא חשוב 259994
דווקא נחמד 259995
דב, תמהני עליך.
והכבוד, מה יהיה עם הכבוד האבוד שלנו?
דווקא נחמד 259998
אל תדאג. מחרתיים ישברו את מחסום הקול בבקעה וישברו את כל השמשות בשק''ם של החיזבאללה.
נתגבר 259999
נתגבר 260001
אני מאד מקווה.
הנסיון מלמד ששיקולי כבוד (מבוטאים לפעמים גם כ''אובדן כושר ההתרעה'') גורמים לנו לפעמים לעשות שטויות.
מישהו צריך להתלהם 260156
נניח שהחיזבאללה יתחיל להניע טיסנים בגובה 7 מטרים מעל האדמה(שזיהוים קשה), חמושים בטלפון סלולרי(בשביל התמונות והניווט) ו400 גרם חומר נפץ, האם גם אז נתגבר?

ונניח שהחיזבללה יתחיל לירות קטיושות לשטחים פתוחים במוצהר(3 ק"מ מכל מקום יישוב) הבלגה או התקפה חזיתית על ראש הנחש?
ונניח שהם יטו את מימי הווזאני? 260167
ונניח שהם בכל-זאת יירו קטיושה לשטח ישראל?
ונניח שהם יירו פגז נ"מ במסלול שטוח ויהרגו נער משלומי?

אם על כל אלה ישראל הבליגה, מה הבעיה במזל"ט?
ונניח שהם יטו את מימי הווזאני? 260188
יש הבדל... דב(אאל''ט) ורבים אחרים יטענו שעל פגז נ''מ וקטיושות יש להגיב ובמלוא החומרה. מה ישראל עשתה ותעשה זה נתון לשיקולם של אחרים, מה ישראל ''צריכה'' לעשות זה נתון לויכוח.

והמשאבה שהטתה את מיי הווזאני נהרסה באיזה שיטפון אאז''נ.
מישהו צריך להתלהם 260176
עד כמה שהבנתי מדובר במזלט לצרכי מודיעין, ולפי מה שעוד הבנתי אפילו לא בזה. אני מסיק זאת מכך שהחיזבאלה פירסם צילומים שבהם רואים את המזלט טס, צילומים שצולמו מהקרקע. אני מניח שלו היו להם צלומים שהמזלט עצמו צילם הם היו מפרסמים אותם. לכן מדובר במזלט לצרכי תעמולה בלבד, ללא שום ערך אחר.
ההגיון אומר שניתן להסב מזלט גם לפגיעה ואולי לפגיעה מדוייקת, אבל כפי שכתבתי בתגובה קודמת, בתנאים הקיימים, כשכל כבישי הצפון בטווח ירי ישיר מכליהם, ובידיהם טילים שיכלים לפגוע בחדרה, אין לחיזבאלה שום צורך בכך:
איש אחד קנה אבקה נגד פשפשים, וכשהגיע לביתו ועיין בהוראות השימוש ראה שיש צורך לתפוס את הפשפש לפסק את רגליו ולזרוע מעט אבקה ביניהן. כשראה זאת תפס את הקופסה רץ למוכר וטען באוזניו: אם אני כבר תופס את הפשפש אני הרי יכול למחצו באצבעותי.
על כך השיב המוכר: נכון. אפשר גם כך. . .
מה יש לחיזבאללה לחפש בנהריה? 260062
ופרשנות אלטרנטיבית 260168
המזל''ט מספק בידי אנשים מסוימים בראשות החיזבאללה אפשרות חדשה - אפשרות לא להגיב בירי על חדירות מטוסי חיל האוויר למרחב האווירי של לבנון. עד עכשיו, היה בידי החיזבאללה אמצעי ''לגיטימי'' אחד להגיב על החדירות - ירי נ''מ. היו בחיזבאללה מי שניצלו זאת כדי להורות על ירי נמוך במטרה לפגוע בישובים ישראלים מה שעלול לעורר הסלמה. כעת יכולים מתנגדיהם להשתמש באמצעי תגובה מונע-הסלמה - טיסות המזל''טים לתוך ישראל במקום ירי נ''מ.
ופרשנות אלטרנטיבית 260169
אתה מניח שיש להם יותר ממזל''ט אחד, ושהוא שרד את הטיסה הזו (קראתי איפשהוא שהוא התרסק בלבנון) ושהוא יהיה כשיר, וש.... וש... וש....
ופרשנות אלטרנטיבית 260281
גם מסע של אלף מילין מתחיל במזל''ט אחד. ההפך, עכשיו אותו גורם שרוצה להשתמש במזל''ט כדי להימנע מירי מסלים, יוכל לדרוש להפנות את המרץ והתקציבים להמשך פיתוח היכולת המזל''טית.
One down, seven more to go 260435
ע''פ פירסומים שמקורם באיראן יש (היו) לחיזבאללה שמונה מזל''טים שנמסרו להם ע''י ''משמרות המהפכה''.
ופרשנות אלטרנטיבית 260200
אהבתי את הפרשנות שלך.
לרדת מהעץ באמצעות טיסן.

אגב, מאז שלניוטון נפל תפוח על הראש, אין צורך לירות פגזי נ''מ נמוך במטרה לפגוע בישובים ישראלים. גם אם יורים גבוה, זה בסוף נופל.
אם יורים גבוה זה נופל בשטח לבנון 260201
אם יורים גבוה זה נופל בשטח לבנון 260204
השימוש ה"קרקעי" שעושה החיזבאללה בתותחי נ"מ שונה מהשימוש ה"קרקעי" שצה"ל עשה (עושה?) בתותחי ה"וולקן", דהיינו, החיזבאללה *אינו* יורה בכינון ישיר.
עכשיו נניח (רק לשם דוגמא) שתותח הנ"מ החיזבאלוני מוצב במרחק 3.5 ק"מ מהגבול בתוך שטח לבנון. אם תותח כזה יורה לעבר מטוס (אמיתי או מדומה) הטס רק 1.5 ק"מ בתוך שטחה של לבנון (כלומר 2 ק"מ מדרום לתותח), הפגזים ישעשו מסלול בליסטי של טיפוס לשיא גובהם במסלול (שהיטלו ה)אפקי של 2 ק"מ דרומה, ונפילה חזרה לנקודת האפס במסלול אפקי של 2 ק"מ נוספים דרומה, כלומר ½ ק"מ בתוך שטח ישראל, מספיק בשביל ליפול בשלומי.
אם יורים גבוה זה נופל בשטח לבנון 260205
ועכשיו נניח שבמקום לירות, החיזבאללה משגר מזל''ט.
אם יורים גבוה זה נופל בשטח לבנון 260207
אין בעיה, רק שיודיעו מראש, כדי שאספיק לסדר את התסרוקת.
אם יורים גבוה זה נופל בשטח לבנון 260211
החיזבאללה יודע טוב מאוד שאין אפשרות טכנית לפגוע בעזרת תותחי נ''מ, במטוס שטס ברום גבוה (כמו יעף צילום). הטיסה היא רק תירוץ כדי לירות לעבר יישובי הגליל. עובדה שהם לא מנסים לפגוע עם טילי כתף (וידוע שיש להם סטרלות וסטינגרים).
אם יורים גבוה זה נופל בשטח לבנון 260214
ברור לחלוטין. אבל דווקא בגלל שמדובר בתרוץ, החיזבאללה יורים גבוה ולא נמוך.
ופרשנות אלטרנטיבית 260202
בספרו של ז'ול ורן, "ירושת המיליונים" (זהירות - ספוילר!) מתואר אחד הר שולצה, שב"קריית הפלדה" שלו אי שם בארה"ב בונה את התותח האולטימטיבי, שמסוגל לירות למרחק של לא פחות מ*ארבעים קילומטר* (!), ומכוון הישר אל העיר האוטופית המתחרה, שהוקמה גם היא בארה"ב על ידי אחד מבני הגזע הצרפתי הנחות. הר שולצה המרושע משגר אל העיר פגז שמטרתו לירוק דם ואש ותמרות עשן ולהשמידה, אלא שהתותח שלו מתגלה כיעיל מדי, ובמקום שהפגז ייפול מטה, הוא הופך ללווין של כדור הארץ.

סתם הזכרת לי.
ופרשנות אלטרנטיבית 260239
תגיד, יש קשר לאריק שרין?
גם איתו היה איזה עניין עם 40 קילומטר ועודף יעילות?
שנים לא זכרתי איך קוראים לספר הזה! 261069
תודה! תודה! תודה! תודה!
החזרת אותי למחוזות ילדות בשורת טקסט אחת (גם אם מורכבת).
מחמיא 260707
ביום שני חגגתי יום הולדת, וכל כותרות העתונים קראו: "מזל"ט"!
נטישת המלחמה? 260947
כהמשך למעבר למזל"טים במקום נ"מ, מצוטט אתמול נסראללה כמי שאומר "אף אחד לא יוכל למנוע מהפלסטינים להגיע למטרות, שלא שהושגו באמצעות הג'יאהד". כלומר, הפלסטינים יכולים להשיג מטרות גם ללא ג'יהאד.
נטישת המלחמה? 261144
אלא אם כן הפסיק לא במקום: "אף אחד לא יוכל למנוע מהפלסטינים להגיע למטרות שלא שהושגו, באמצעות הג'יאהד"
נטישת המלחמה? 261604
הקטיושות של אמש תומכות בהשערה הזאת.
להרוג יתוש עם טיל 266748
כמענה לחדירת המזל"ט פרש צה"ל סוללת פטריוט בבסיס במפרץ חיפה. הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
להרוג יתוש עם טיל 266752
ולדעתי הכוונה היא יותר להשתמש במכ''ם הסוללה לשם הגברת יכולת הגילוי, ופחות לירות כדי להפיל מזל''טים בעזרת הטילים, מה גם שאם השברים של טיל פטריוט יפלו על נהריה, הנזק עלול להיות גדול הרבה יותר מהתועלת, שלא לדבר על ההשקעה של כמליון דולר בכל טיל.
להרוג יתוש עם טיל 266782
בצה''ל כבר יש יחידת כלבנים, ויש (או לפחות היתה) סיירת גמלים. כעת עובדים בצה''ל על הקמת סוללת דובים למגר את נגע הזבובים.
להרוג יתוש עם טיל 266802
סוללת זנבי פרות היא הרבה יותר יעילה. מעניין מי קיבל שוחד להביא דובים.
להרוג יתוש עם טיל 266806
כן, אבל זנבות פרות האמריקאים לא מוכרים, כך שלא ניתן להשתמש בכספי הסיוע כדי לקנות אותם, ויש צורך להשתמש בשקלים יקרים לשם כך.‏1 לעומת זאת, דובים האמריקאים מספקים (נכון שהייעוד המקורי שלהם הוא לרדיית דבש, אבל בצה"ל כבר הכינו את נוהל ההסבה של הדובים), כך שניתן לרכוש אותם בכספי הסיוע.
חוץ מזה, מפרות לא תקבל שרות דב.
__
1 ואז יאלצו לקצץ במקומות חיוניים לבטחון המדינה בהם חייבים לשלם בשקלים, כמו למשל במיצהל.
להרוג יתוש עם טיל 266815
שרות דב אנחנו כבר מקבלים בחינם מהצ'יף. תודה.
להרוג יתוש עם טיל 267016
ממני תקבלו שרות דב בחצי מחיר
מה זה היה בדיוק ? 291951
לא חשוב, אבל הנה עוד אחד. . .(1)

(1) לפי בדיחה פופולרית.
מה זה היה בדיוק ? 291956
נו, ראית אותו?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים