הצהרות סותרות של החמאס על נכונות למדינה פלסטינית בגבולות 1967 עם הפסקת אש לטווח ארוך 2171
שייח חסן יוסף חליל, מראשי חמאס בגדה ששוחרר לפני שבועיים מהכלא בישראל, אמר אמש (ו') לסוכנות הידיעות AP שהחמאס: "מוכן למדינה פלסטינית בגבולות 1967 עם הפסקת אש לטווח ארוך".

יוסף אמרי כי "הפסקת אש ארוכת טווח היא מבחינתנו כששני הצדדים חיים זה לצד זה בביטחון ובשלום. החמאס מקבל את זה שהצד השני יחיה בביטחון ובשלום".

יוסף הסביר גם שלמרות שהחמאס מחרים את הבחירות לתפקיד יו"ר הרשות, הרי שהארגון יהיה חלק מהמשחק הפוליטי הפלסטיני: "חמאס רוצה להצטרף להנהגה הפוליטית הפלסטינית, ויש פגישות בעניין". יוסף הוסיף ואמר כי: "השתתפות חמאס במשוואה הפוליטית פירושה שחמאס תישא ותיתן עם הצד השני".

שלשום אמר מנהיג החמאס ברצועת עזה מחמוד א־זהאר לאחר פגישה עם המועמד לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן): "אם הישראלים יפסיקו את התוקפנות שלהם נגד עמנו, אני חושב שבמהלך המגעים אנחנו יכולים להגיע להסכם בנוגע להפסקת אש".

דובר החמאס בלבנון אוסאמה חמדאן הכחיש אמש שהארגון שינה את מדיניותו. "אני יכול לומר שלא היו כל שינויים בעמדת התנועה ומדיניותה כלפי הכיבוש ... ליוסף יש את הסמכות לדבר בשם הארגון אולם קשה לי להאמין שהוא אמר את הדברים האלה".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לזכרו 266409
אני רוצה להזכיר שגם אחמד יאסין דיבר דברי שלום ופיוס עם צאתו מן הכלא הישראלי.
אבל כמה דברים השתנו מאז - סאדאם, ערפאת, אירן וסוריה שטירפדו ניסיונות קודמים להשגת שקט, נתונים במצב שונה כיום.
מצד שני, סוריה הגבירה מאוד את ניסיונות הפיגוע שלה בישראל מאז עליית עבאס. ויש גם את המנטליות הערבית...
נחיה (בשאיפה) ונראה.
טווח ארוך? 267558
הכוונה לירי תלול מסלול?
והפליטים 267565
ובינתיים, מחמוד עבאס עושה צעד ראשון (לפרשנותי לפחות) במסע הארוך של אזרוח רוב הפליטים הפלסטינים במקום מושבם ובשיחות עם נשיא לבנון אמיל לאחוד הוא מקבל עבור הפלסטינים את הזכות לעבוד במקצועות נוספים ולהכניס חומרי בניין למחנות הםליטים כדי לשפץ את בתיהם.

הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
והפליטים 277710
אולי מישהוא יודע:
1) האם הסיבה שהפליטים הפל' לא רשאים לעבוד בכל המקצועות זה מכיוון שהם אינם אזרחים?
2) האם בכל מדינות ערב הם לא אזרחים (מה עם ירדן? הם רוב שם, לא?)
והפליטים 277727
אני לא סגור על הפרטים הספציפיים. בכל מקרה, עד כמה שאני ידוע, פליטי 48' הם אזרחים בירדן. אני לא בטוח לגבי פליטים מ-‏67'. גם המונח "רוב" בנוגע לפלסטינים בירדן הוא לא מדויק מספיק. אני לא יודע מה החלוקה שם בין פלסטינים שהם פליטים ובני פליטים לבין כאלו שישבו שם תמיד, ואינם ממוצא בדואי כמו משפחת המלוכה, ועדיין נחשבים "פלסטינים".
וברחוב הפלסטיני 267579
נתוני סקר שערך המכון המזרח ירושלמי לתקשורת:
52% מהפלסטינים מתנגדים להתקפות על מטרות ישראליות (כולל, למשל, חיילים בשטחים) במצב הנוכחי, וסבורים שהם מנוגדים לאינטרס הפלסטיני, לעומת 27% בלבד ביוני.

הארץ (יש נתונים נוספים): http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים