קבוצת ברונפמן רכשה את גרעין השליטה בדיסקונט 2242
אתמול (ג') נחתמה עסקת רכישת גרעין השליטה בבנק דיסקונט על ידי קבוצת ברונפמן.

הקבוצה, בראשות מתיו ברונפמן, רכשה מהמדינה 26% ממניות הבנק תמורת 1.3 מליארד ש"ח. 1.04 מליארד ש"ח מתוך המחיר שנקבע ישולמו במזומן היום. 260 מיליון ש"ח נוספים ישולמו בעוד 3 שנים וינתנו כהלוואה ממשרד האוצר לקבוצה. בנוסף, קיבלו הרוכשים אופציה לרכישת 25% נוספים בבנק בתוך 3 שנים, כאשר מחיר המימוש יהיה זהה למחיר ששילמו הרוכשים כעת.

ברונפמן אמר היום בטקס החתימה: "העסקה הזו היא הבעת אמון בכלכלה הישראלית ובמדיניות האוצר של נתניהו. אנחנו מאמינים שנשיג תשואה טובה על ההשקעה וגם נשמש דוגמה למשקיעים אחרים שישקיעו בארץ. ביוני 2003 היתה לי ההזדמנות להשקיע בריבוע הכחול. הצלחתה של השקעה זו היתה אחד הדברים שדרבנו אותי לבחון את רכישת דיסקונט."

גם המשבר עם עובדי הבנק הסתיים אתמול, לאחר שוועד העובדים חתם על הסכם עם נכסים מ. י. ומשרד האוצר. לפי ההסכם יקבלו העובדים מענק בסך כולל של 250 מיליון ש"ח (6-8 משכורות לעובד). כמו כן, הוסכם כי חוקת העבודה הקיימת בבנק, הכוללת את זכויות העובדים, תישאר בתוקף למשך חמש השנים הקרובות.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

חברים, קנו מניות של בנק דיסקונט... 279160
חברים, קנו מניות של בנק דיסקונט... 279323
כבר קנינו בשנות ה80...
עוד צעד בדרך לשום מקום 279766
צעד זה כמו רבים לפניו של מכירת גופים לגורמים פרטיים, ''תורמת'' למדינתנו ומובילה אותה אל היעד הנכסף אל שום מקום.
הנצחת המעמדות ומתן חיזוק לקבוצות כוח לא תוביל אותנו לביטחון כלכלי אלה לאסון מדיני חברתי,צריך להתעורר ולהבין שהמדיניות המתאימה ביותר היא הגנה על הכלכלה מגופים פרטיים שאוגרים שליטה וכוח במוקדים כו חשובים כמו המערכת הבנקאית במדינתנו.
עוד צעד בדרך לשום מקום 279774
לא הבנתי. הגנה על הכלכלה - איך? על ידי העברת השליטה לגופים "ציבוריים" (הפוליטיקאים?) שבניגוד לגופים הפרטיים, אכפת להם מאוד מהציבור?
עוד צעד בדרך לשום מקום 280022
לא. אבל מה דעתך על העברת השליטה לבעלי הבנק האמיתיים - הציבור עצמו (ראה תגובה 279826)?
מכירת חיסול 279826
יותר משאני מודאג מעצם רעיון ההפרטה, אני מודאג מהדרך בה היא בוצעה, כאשר המו"מ מתנהל מול גוף אחד בדיוק, והמחיר הנמוך של העיסקה - פחות מ-‏1% משוויו של הבנק עבור גרעין שליטה, כאשר המדינה אף מלווה לקונה חלק מהכסף.

הטיעון של האוצר בעד ההפרטה על אף המחיר הנמוך הוא הטענה כי קבוצת ברונפמן תנהל את הבנק יותר ביעילות. אבל זוהי טענה מפחידה למדי. האם למדינה זכות להעביר רכוש מאדם X ל-Y בשם הטענה כי איש Y הוא מוכשר יותר? במידה מסוימת, הממשלה הזאת חושבת שכן, לפי הדרך בה פתרה את משבר קרנות הפנסיה (הלאמת רכוש ששייך לאיגוד מקצועי).

למה אני כה מודאג? כי גם אני וגם שאר המתדיינים באתר, בהנחה שהם אזרחי ישראל, היינו הבעלים של הבנק, והאוצר ניצל את שליטתו ברכוש ששייך לכל על מנת לתת את הבנק במחיר מציאה. יותר ראוי היה שהפרטת דיסקונט הייתה נעשית באופן שקוף יותר ומבוזר יותר, באותו אופן שמתוכננת הפרטת בנק לאומי. הבנק שייך לאזרחים? אדרבא. תחזירו את הבנק להם, ותנו להם את הבחירה בין שמירה על המנייה, חלוקת מתנת חתונה לברונפמנים, או הצעתה למכירה.

בדרך בה בוצעה, הפרטה זו נראית לי נגועה בשחיתות.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים