אסד ולאחוד: צבא סוריה ייסוג לבקעת הלבנון עד סוף החודש; חיילי צבא סוריה החלו להתארגן לנסיגה מביירות 2280
נשיאי סוריה ולבנון, בשאר אל־אסד ואמיל לאחוד הודיעו היום (ב') בתום פגישתם בדמשק כי 14 אלף חיילי צבא סוריה הפרוסים בלבנון ייסוגו לבקעת הלבנון עד סוף החודש.

עדי ראייה בעיירות מדאיריג', סופאר ועליי שממזרח לביירות דיווחו על התארגנות לנסיגה בבסיסי הצבא הסורי. החיילים במקום פירקו ציוד תקשורת והעמיסו את ציודם האישי וציוד צבאי קל על משאיות צבאיות.

בנאום בפרלמנט הסורי שלשום הכריז אסד כי הכוחות הסורים יתפרסו מחדש בבקעת הלבנון, כפי שקובע הסכם טאיף שנחתם ב-‏1989. לפי ההסכם היה על הכוחות הסוריים לסגת לבקעת הלבנון בתוך שנתיים - ולאחר מכן לצאת לחלוטין מלבנון.

מהממשל האמריקאי נמסר בתגובה כי "הודעת הנשיא אסד אינה מספיקה", ובתגובה הבהירה השרה הסורית בות'יינה שעבאן שהחיילים הסורים ייסוגו לתחום סוריה.

בביירות הפגינו היום כ-‏5,000 בני אדם נגד הנוכחות הסורית בלבנון. המפגינים נופפו בדגלי לבנון וקראו "סוריה, החוצה". חלקם נשאו תמונות של רפיק חרירי, ראש הממשלה לשעבר שנרצח לפני שלושה שבועות.

מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה כינס אתמול את ראשי המפלגות המתנגדות לנסיגה הסורית. המתכנסים הצהירו כי הם מתנגדים לנסיגה סורית מיידית מכל שטח לבנון, כפי שדורשת החלטה 1559 של מועצת הביטחון של האו"ם.
קישורים
Ynet
הארץ
רפיק חרירי - הידיעה על ההתנקשות בחייו, באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • האייל האלמוני
  שניהם באסד וכל אחד לאחוד • רודי וגנר
  מעניין אם נזכה לראות rewind • idan • 8 תגובות בפתיל
  כן ולא • ערן בילינסקי

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים