שרון אישר המלצות ועדת גדיש: בעלות פרטית על קרקעות מדינה 2337
ראש־הממשלה אריאל שרון אישר היום (ב'), לאחר פגישה עם השרים נתניהו ואולמרט, את המלצות ועדת גדיש לרפורמה במנהל מקרקעי ישראל. ההמלצות תובאנה בקרוב לאישור הממשלה.

לב ההמלצות: האפשרות לבעלות פרטית על אדמות שהן כיום אדמות מדינה. על־פי המלצה זו, מי שכיום חוכר את אדמותיו או דירתו ממנהל מקרקעי ישראל יוכל להעביר את הקרקע או הדירה לבעלותו המלאה.

הועדה המליצה גם על האצת הליכי ההיוון כדי שיותר חוכרי קרקעות ודירות יוכלו לרכוש את מלוא הבעלות, ועל שינוי המבנה הארגוני של המנהל.
קישורים
YNet
הארץ
NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

תגידי לי למה לא 301034
למה לא בעצם? כי הקרקעות שייכות גם ליהדות העולם שתרמה כספים כדי לרוכשן? בגלל המשך החשש מהשתלטות ערבית במימון של מדינות הנפט על קרקעות המדינה?
תגידי לי למה לא 301074
למה לא בעצם? כי איך שהוא אני חש חוסר אמון כאשר אריק שרון מעורב במכירת הנכסים שלי. משום מה יש לי תחושה (לא כל כל ברור לי מאיפה היא נובעת) שהעמלה שאצטרך לשלם לו תהיה מעבר לשכר טרחה הוגן.
תגידי לי למה לא 301130
השאלה מה משלם שכר טרחה הוגן. אם, בתוספת למכירה, הוא יואיל להיעתר להזמנתך לסעודה עם הנסיך צ'רלס, למשל, זה לא יכסה את העניין?
תגידי לי למה לא 301131
סעודה עם הנסיך צ'רלס זהו אוקסימורון. הבחילה האוחזת בך למראה הנסיך (ואשתו) מונעת ממך לסעוד.
תגידי לי למה לא 301139
זה נשמע מאוד חסכוני.
''עברתם כל גבול'' 301141
אני רק שאלה 301188
לא כדאי שקוראי NRG יארגנו מגבית להגנה משפטית על האתר?
אני רק שאלה 301191
למעריב יש את הגב הכלכלי של חברת ''הכשרת היישוב'' של נמרודי, כמו גם, אא''ט, ביטוח לתשלום הוצאות תביעות דיבה.
סליחה? מישהו שם לב מה קורה פה? 301168
כאדם המגדיר עצמו סוציאליסט נאור ובה בעת ציוני אני מזועזע מהנסיון (וההצלחה) לשנות חוק יסוד במדינת ישראל שמאפשר למדינה לא רק הגנה מקניית אדמות ע"י גורמים אנטי ישראליים, אלא גם הזכות לעצור אנשים מלעשות שימוש לא נאות בקרקע שלהם, לדוגמא: לפתוח מחסן לסילוק פסולת ותוצרי לוואי כימיים\רדיואקטיוויים בגינה שלו בשכונה שלך!!! באותה מידה יכול החבר לבנות באצע השכונה ה"כפרית - קהילתית שלכם" בית דירות של עשרים קומות או אולי מגרש קארטינג בתשלום.......ושלא נדבר על האופציה הריאלית שגורמים אנטי ישראליים אכן יממשו את "זכותם" העתידה להגיע בקרוב לרכוש אדמות ישראליות......די להפרטה!!
סליחה? מישהו שם לב מה קורה פה? 301170
למה המדינה ויתרה על הזכות "לעצור אנשים מלעשות שימוש לא נאות בקרקע שלהם"? אם אגדל פרגי אופיום בחצר האחורית שלי, ואדמתי היא פרטית, אני מוגן? להווי ידוע לך שקרקע פרטית קיימת גם היום בישראל והשמיים לא נפלו.
301223
מה קורה היום בקרקע מינהל, כאשר תקופת החכירה (49 או 99 שנים) מסתיימת?
חוכרים שוב עכש''י 301224
חוכרים שוב עכש''י 301229
וכמה משלמים? עקרונית המינהל יכול הרי להחליט שעל הקרקע הזו בדיוק מתכוונים להקים אתר לשיגור לווינים, ואדוני מתבקש לאסוף את מטלטליו והנדל"ן שלו ולהתפנות מהמקום.
חוכרים שוב עכש''י 301232
עקרונית המדינה יכולה גם להחליט שאנשים צריכים לעזוב את הבית שלהם עד תשעה באב.

אני צריך להיזכר, אבל נדמה לי שהתשלום הזה הוא מה שקוראים ''היוון'', והוא לכל תקופת החכירה. מדובר בכמה אחוזים משווי הקרקע. חצי דונם במרכז הארץ זה כמה עשרות אלפי שקלים אאל''ט. אפשר גם לא להוון עד שמוכרים, אבל אז, בנוסף להיוון צריך לשלם קנס כלשהו.
חוכרים שוב עכש''י 301246
נדמה לי שאתה קצת מבלבל: כאשר אתה מוכר בית העומד על אדמת מינהל, בין אם אתה משלם דמי חכירה תקופתיים במהלך כל תקופת החכירה, ובין אם אתה משלם בהווה (= מהוון) גם את חובך העתידי, אתה זקוק לאישור המינהל. ע"מ לקבל את האישור הזה, אתה נדרש לשלם למינהל "דמי הסכמה" (אם כי ייתכן שדמי ההסכמה האמורים בוטלו, אני לא ממש זוכר).
חוכרים שוב עכש''י 301417
זהו, שאם היוונת, אתה פטור מדמי הסכמה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים