ממשלת סינגפור החלה ליידע נשים אודות בעליהן החולים באיידס 2525
משרד הבריאות הסינגפורי החל לשלוח לנשותיהם של נשאי איידס הודעות בדבר המצב הרפואי של בעליהן, על מנת להילחם בהתפשטות המחלה במדינה. שתיים מתוך 41 הנשים אליהן נשלחו מכתבים אלה התגלו כנשאיות איידס בעצמן.

שר הבריאות הסינגפורי אמר כי "בעבר, נשים לא היו מודעות למחלתם של בני זוגן והיו בסכנת הידבקות; מאז יולי הודענו לנשים שבעליהן לא דיווחו להן כי הם נדבקו במחלה. נישואים ונאמנות מצד האשה אינם מספיקים להגן עליה מפני הידבקות באיידס. רובן נדבקו למרות שהיו נאמנות לבעליהן".

למרות ששיעור האיידס בסינגפור הוא נמוך למדי, ממשלת סינגפור משקיעה מאמצים רבים במניעת התפשטות המחלה. ההודעות לנשות הנשאים התאפשרו לאחר שהממשלה טירפדה חוק לפיו על הנשא להסכים לפני שהמדינה יכולה ליידע את בת זוגו בדבר מחלתו, ומשרד הבריאות הסינגפורי החל להפיץ במקומות בילוי של הומוסקסואלים ערכות לגילוי עצמי של המחלה. בעבר נידונו במדינה צעדים נוספים, ביניהם חובת בדיקה של המחלה לזוגות צעירים, והגדרת הפצת המחלה – גם שלא ביודעין – כעברה פלילית.
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ולהפך? 351848
אני מניח שגם לבעלים מודיעים אם נשותיהם מתגלות כנשאיות?
ולהפך? 351889
אמנם מן הצדק שהדבר יעבוד בשני הכיוונים, אבל הסיכוי של אישה להידבק ממגע עם נשא גבוה משמעותית מהסיכוי של גבר להידבק ממגע עם נשאית. מצד שני אם מדובר בזוג שמקיים יחסים בתכיפות סבירה, אני מניח שרבים הסיכויים לכל כיוון.
ולהפך? 352093
איפה אפשר למצוא סטטיסטיקה מהימנה בנוגע לסיכוי ההידבקות לכל אחד מהמעורבים בסוגים שונים של מגע מיני?
ולהפך? 352148
לגבי ישראל - במשרד הבריאות, למשל כאן:
ולהפך? 352237
קצת קשה לבצע אקסטרופלציה מהמידע הזה לסיכויי הדבקה למגע בודד (למרות היחס בין ההדבקות ההטרו בין גברים ונשים, זה לא מספיק בגלל שלא יודעים כמה מגעים התקיימו בממוצע). אני לא יודע אם המידע הזה קיים בכלל, שכן אין אפשרות אמיתית לבצע ניסוי מבוקר אלא צריך לחפש דרך סטטיסטיקות.
ולהפך? 352615
The best option would be Google.com you can ask the question and you will get multiple answers.
תדמם לי פה 352276
יש סיכוי לפתח בדיקת אידס מידית? או שידוע שזה בלתי אפשרי?
תדמם לי פה 352616
In the States we have the option to go to the pharmacy and buy a kit which will dispense accurate results if used correctly.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים