צפון קוריאה הסכימה להתפרק מנשק גרעיני 2812
צפון קוריאה הסכימה היום (ג') לסגור תוך 60 יום את מתקן הגרעין המרכזי שלה, ובהמשך לחסל גם את יתר תשתיות הגרעין שבשטחה. בתמורה, היא תזכה לסיוע כלכלי ויופסק הבידוד המדיני בו היא שרויה.

ההסכם הושג לאחר שלוש שנים של שיחות בין צפון קוריאה לבין ארה"ב, סין, יפן, דרום קוריאה ורוסיה, וכחצי שנה לאחר שצפון קוריאה ערכה ניסוי גרעיני, שבגינו הטילה עליה מועצת הביטחון סנקציות כלכליות.

על־פי ההסכם, צפון קוריאה תאטום תוך 60 יום את הכור הגרעיני המרכזי שלה שביונגביון, ותאפשר לפקחים בין־לאומיים לבקר במקום ולוודא כי אכן עשתה זאת. במועד מאוחר יותר היא תהרוס את הכור באופן מלא, ותסגור את שאר מתקני הגרעין שברשותה. בתמורה, היא תקבל מארה"ב 50 אלף טון של דלק וגז, ולאחר שהכור ייסגר סופית, תקבל 950,000 טון נוספים. כמו כן, ארה"ב תמחק את צפון קוריאה מרשימת המדינות התומכות בטרור, תסיר את הגבלות הסחר שהטילה עליה, ותחדש את היחסים הדיפלומטיים איתה; טרם נקבע תאריך לביצוע צעדים אלה. ההבנות שהושגו קוראות גם לחידוש היחסים בין צפון קוריאה ויפן.

כריסטופר היל, ראש צוות המשא־ומתן האמריקאי, אמר כי מדובר ב"צעד ברור קדימה", אך הדגיש כי זהו רק ראשיתו של התהליך. שר החוץ היפני, טארו אסו, אמר כי אין ערובה לכך שההסכם, גם אם ייחתם, יקויים. שמעון פרס אמר כי ההבנות שהושגו מוכיחות כי לסנקציות בין־לאומיות יש השפעה, אך הוסיף: "אני לא בטוח שצעדים אלה ישפיעו על איראן או יעזרו במקרה של איראן, אבל חשוב שהקהילה הבינלאומית תציג חזית אחידה מול האיראנים בעניין הסנקציות הכלכליות, וזה גם מוכיח שיש אופציות אחרות, ולא רק החלופה הצבאית".
קישורים
הארץ
Ynet
צפון קוריאה: יש בידינו נשק גרעיני "להגנה עצמית" - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הללויה! 432825
הגיע הזמן לחסל את הנשק הגרעיני!
בנתיים זה נראה הפוך 432835
פוטין משחרר הצהרות על מירוץ חימוש חדש של טילים בליסטיים ומזהיר מפני אוטונומיה לקוסובו,זו אולי לא חזרה לימי המלחמה הקרה,אבל מדאיג...נראה שהרצון להשיג צעצוע גרעיני לכל פועל הולך ומתפשט,אני חושב שאפילו ביפאן התחילו לדון לאחרונה בפיתוח נשק גרעיני,דבר שהיה טאבו מוחלט בעבר.שלא לדבר על כל מדינה שלישית באסיה..

אני חושב שפירוז גרעיני הוא דבר שלא נזכה לו בימינו,אם כבר מלחמה גרעינית...
בנתיים זה נראה הפוך 432858
השאלה היא אם ב''לכל פועל'' הכוונה לפועל יוצא או פועל עומד. אני מקווה שיתחילו, לפחות, עם אלה האחרונים.
הכל מתפרק, המרכז לא עומד בלחץ 432866
ציר אחד ממשולש הרשע עומד להתפרק, הציר השני - סוריה - כנראה (אינשאללה) בדרך, וגם מצבו של הציר השלישי - אירן - לא מי יודע כמה, אך "אנו אומרים שירה"?

(ייטס)
הכל מתפרק, המרכז לא עומד בלחץ 432871
זה לא נראה כמו התפרקות כללית. ימים יגידו מה באמת שווה ההסכם הזה.
הכל מתפרק, המרכז לא עומד בלחץ 432893
לצערי ציר הרשע מורכב היום מארבעה קדקדים -פעם, כשבוש הגדיר אותו- היו חמישה. הוא שכח למקם את עצמו באחד הקודקודים.
הכל מתפרק, המרכז לא עומד בלחץ 433565
איפה הפרופורציה?
תגובה פרופורציונלית 433585
משפט אחרון בתגובה 424972.
לא קיבלו התנצלות, אז ביצעו ניסוי גרעיני 512117
"נשיא ארה"ב טען כי הקהילה הבינלאומית צריכה להגיב על ניסוי הגרעין בצפון קוריאה. שגריר רוסיה באו"ם הודיע כי מועצת הביטחון תקיים היום דיון חירום בנושא. האם יסכימו רוסיה וסין, בעלות זכות הוטו, לתמוך בהחרפת הסנקציות על פיונגיאנג?"

לא קיבלו התנצלות, אז ביצעו ניסוי גרעיני 512118
גם זאת דרך להתפרק מנשק גרעיני.
פשוט לפוצץ אותו.
חמוד או מצמרר? 565335
לכאורה, מה יכול להיות יותר חמוד מחמישה ילדים חייכנים מנגנים בגיטרות? אבל יש משהו מצמרר בסרטון הזה, והידיעה שהוא מצפון קוריאה רק מעצימה את החלחלה (מי יודע איך אימנו אותם לנגן ככה? כמה ילדים לא שרדו את התהליך, ומה קרה להם?).
חמוד או מצמרר? 565336
הם בעליל לא נראים מאושרים.

________
מצד שני, למה שיראו מאושרים? הם מופיעים! אני אף פעם לא הייתי מאושרת כשניגנתי מול אנשים בילדותי או בבגרותי. יש בזה משהו מלא מתח. הפחד שתפשל מול כולם.
ואלה, בטח אם אחד יפשל, כולם יקבלו מלקות סרגל על כפות הידיים, במקרה הטוב.
חמוד או מצמרר? 565338
לי הבת האמצעית, לפחות, נראתה מרוצה ביותר. וגם האחרים לא נראו אומללים. זה גם לא נראה לי כה בטוח שהם הגיעו להישג כזה בהכרח באמצעות שיטת הפחדה וענישה. בסופו של דבר, איש מאיתנו לא בדיוק יודע מה קורה במדינה הבעייתית הזאת.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים