יזם הולנדי מתכנן להקים מושבת קבע במאדים ב-‏2023 3573
חברה הולנדית בשם Mars One החלה לאחרונה לבחון מועמדים עבור משימה שאפתנית: הקמת מושבת קבע על מאדים בשנת 2023. החברה מתכננת לגייס את הסכום הדרוש לפרויקט – כ-‏6 מיליארד דולר – באמצעות תוכנית ריאליטי שתעקוב אחרי מיון המועמדים, הכשרתם והגעתם למאדים. בשל אילוצים טכנולוגיים ולוגיסטיים, הטיסות המתוכננות הן לכיוון אחד בלבד, ומשתתפי הפרויקט יצטרכו לבלות את שארית חייהם על מאדים.

לדברי בס לנסדורפ, מהנדס ויזם הולנדי העומד בראש הפרויקט, "כל הטכנולוגיה הדרושה כבר קיימת או כמעט קיימת". לפי תוכניתו, אותה הציג בכנס TEDx בדלפט, סדרה של טיסות לא מאוישות למאדים יכינו את הקרקע לקליטת ארבעת האסטרונאוטים הראשונים ב-‏2023, ואסטרונאוטים נוספים יתווספו מדי כשנתיים. לדברי החברה, עד כה נרשמו לפרויקט כ-‏10,000 מועמדים, רובם גברים בני 18 עד 62. לנסדורפ עצמו לא מתכנן להגר למאדים; זאת, לדבריו, גם בשל אופיו חסר־הסבלנות שכלל אינו מתאים לקבוצה קטנה, וגם בגלל שחברתו לא תסכים להצטרף למסע.

תוכניתו של לנסדורפ אינה היחידה: דניס טיטו, המולטי־מיליונר שהיה לתייר החלל הראשון, הכריז לפני כחודשיים על תוכנית לשליחת שני אסטרונאוטים למסע הלוך ושוב למאדים בשנת 2018. גם אלון מאסק, מייסד חברת SpaceX, הציע תוכנית לשליחת 80,000 איש למאדים תמורת תשלום של חצי מיליון דולר לאדם.
קישורים
אלפי בני אדם נרשמו למסע בכיוון אחד למאדים - "הארץ"
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

614929
לי זה נראה יותר כמו הדבר הזה מאשר תוכנית רצינית. על משימות מאוישות למאדים שישלחו "עוד מעט" אנחנו שומעים כבר עשרות שנים, והטכנולוגיה הרלוונטית לא התקדמה כל כך, הייתי אומר אפילו שהאנושות איבדה כמה דברים...
ויקיפדיה 614931
קשה לי להאמין שאדם שאין לו ויקיפדיה יצליח לגייס 6 מיליארד דולר כדי להטיס אנשים למאדים. קשה לי להאמין שאדם שניהל חברה של שמונה אנשים בשיאה יכול לקחת על עצמו הובלה של פרויקט כזה בלי להתאמן עוד קצת קודם.

אני מקווה שמישהו אחר ייכנס לכסא העצום הזה, אם לא יותר זה לפחות יראה לנו כמה ביקוש יש מצד הקהל וכמה התנדבות יש, מה שיכול לקדם פרויקטים רציניים בעתיד (אם יצליחו לעקוף את תדמית ה"עוד מרס 1").
ויקיפדיה 614933
למי כן יש ויקיפדיה? אולי התכוונת לערך בוויקיפדיה?

בכל מקרה, אם כבר מדברים על דיוק בניסוח: http://www.haaretz.co.il/1.1925243

לאחר התייעצות עם אנשי מתמטיקה וכלכלה הוחלט לקבוע כי המספרים הגדולים הרשמיים הם מיליון, מילירד (בכתיב חסר, מותר גם לכתוב "מיליארד"), טריליון (1 ואחריו 12 אפסים), קודריליון ( 15 אפסים), קוינטיליון ( 18 אפסים). השיטה הישראלית למספרים גדולים היא אם כן שילוב של השיטה האירופאית - השימוש במיליארד והשיטה האמריקאית של טריליון ומעלה.
ויקיפדיה 614944
לי זה רק מוכיח שוב, כמה ההולנדים ייצאו מגדרם כדי לשהות במקום שיש בו אקלים אחר.
ויקיפדיה 614958
או במקום שאין חשש שיוצף במים במיליארדיום הקרוב.
לפחות הם יוכלו לקרוא למושבה ניו-אמסטרדם ולקוות שהפעם זה יחזיק מעמד יותר זמן.
ויקיפדיה 615002
הארלם של מעלה.
ויקיפדיה 615007
לפחות אם ישחקו שם שש-בש כל ניצחון יהיה במארס.
נראה לי תרגיל עוקץ 615053
גם אם הוא יגייס עשירית מהסכום המבוקש ויגיע לכשלון בסופו של דבר, חלק מהכסף יועבר לחשבונות חסויים שרק לו תהיה גישה אליהם. אפילו בתור מנהל הפרוייקט בעשר השנים הבאות הוא יקבל משכורת שמנה.

לגבי הישימות של הפרוייקט.
=========================

הקושי להביא אנשים למרס אינו נראה לי הקושי העיקרי. הקושי העיקרי הוא לקיים אותם שם מבחינה תזונתית ובריאותית. אם הכוונה שתהיה אספקת מזון מהארץ, זה אפשרי מבחינה טכנולוגית אבל ספק אם זה כדאי מבחינה כלכלית בגלל מחירי ההובלה. אפשר לחשוב על מזון מובל מהארץ למאדים אם מחירי ההובלה ירדו באופן דרסטי, כרגע זה מה שמנסים לעשות ללא הצלחות מדהימות.

לחלופין (להובלה). לא היגיעו עד היום אפילו להתחלת נסיונות של *גידול מזון* על המאדים, כך שאי אפשר לתכנן משהו כזה בשנים הקרובות (לתכנן זאת בתקציב של מיליארדים עם סיכויי הצלחה מעורפלים).

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים