''מאחז אקולוגי'' שהוקם בנגב התפנה בצו בית-משפט 3618
אתמול (ב') התפנו מהר אלדד שבנגב כ-‏70 חברי גרעין "הראל", אשר הקימו במקום ביולי האחרון "מאחז אקולוגי". חברי הגרעין התפנו מרצון, כחודש לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע כי מדובר בפלישה בלתי חוקית לקרקעות המדינה.

בהודעה שפרסם הגרעין שלשום נמסר: "עלינו לקרקע לאחר שבע שנים של המתנה בבאר שבע, כאות מחאה על שלא הצליחו ליישב אותנו ועל שהוליכו אותנו שולל". מנגד, במועצה האזורית רמת נגב אמרו כי לחברי הגרעין הוצעו בשלוש השנים האחרונות כמה פתרונות התיישבות, אך הם התעקשו להתיישב דווקא בהר אלדד, הרגיש מבחינה אקולוגית.

המאחז שבנו חברי הגרעין על ההר המבודד כלל 35 כיפות גאודזיות לבנות וכן כמה אוהלים. בדו"ח שחיברו ד"ר אלי גרונר וד"ר נעה אבריאל־אבני, שני מדענים ממרכז מדע רמון החוקרים את האזור, נכתב כי "יישוב חדש באזור זה יפגע ברצף המדברי ויעודד כניסה של מינים מתפרצים ים תיכוניים על חשבון המגוון הביולוגי של מיני המדבר. לאור זאת אנחנו ממליצים שלא להקים ישוב חדש בהר אלדד".

כנגד חברי הגרעין נטען גם כי הם קשורים בארגון "מרכז האור", המכונה לעתים "כת", בראשות עמית ואביב הגואל. על רקע זה התנגדו לפני כשבועיים תושבי היישוב אשלים לפתרון שהציעה המועצה האזורית, לפיו חברי הגרעין ייושבו זמנית באשלים.

מהמועצה האזורית רמת נגב נמסר: "אנו מברכים על פינוי ההר מיושביו. כעת עומדת בפנינו המשימה לשקם את הנזק הרב שנגרם לטבע באזור, המוגדר בעל רגישות סביבתית ונופית גבוהה. רמת הנגב תמשיך לקדם התיישבות בשטחה בהתאם לחוק". מדוברות גרעין "הראל" נמסר: "החטיבה להתיישבות ושר השיכון השר אורי אריאל, בשיתוף שר החקלאות ומשרד הביטחון, הציעו שלוש חלופות להתיישבות בשטח המועצה. שלושתן נדחו על ידי ראש המועצה מתוך אמירה שהם לא מעוניינים בנו בתחומי המועצה. המועצה הכפישה בכל צורה אפשרית את שמנו ללא כל הוכחות וללא אמת".
קישורים
חברי המאחז האקולוגי "הראל" פונו מהר אלדד שבנגב - הארץ
האנשים מאחורי "עיר האלוהים" - כתבה של ערוץ 2
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הם פשוט היו בכת הלא נכונה 624498
מה הקטע אם הכיפות הגיאודזיות? 624526
הם הלכו על C60 או על B80?
624533
אחת הדילמות הקלאסיות של זמננו: האנשים שדואגים לסביבה ולטבע אוהבים את הטבע, ואנשים שאוהבים את הטבע רוצים לגור בתוכו. אנשים שגרים בתוך הטבע פוגעים בו ובסביבה.
624538
אכן, ומסתבר שדווקא העירוניים ירוקים יותר מן המוקפים בירוק.
פזורה פיתוח 624610
הפגיעה בנוף איומה. מה הם חושבים לעצמם- שהם בדואים?
פזורה פיתוח 624754
My thoughts exactly.
ככה מתיישבים 624783
הנה כמה יישובים חדשים בנגב שמוקמים למרות התנגדות הירוקים.

אחד מהם הוא כסיף, שאליו ילכו החרדים שלא הצליחו לרכוש קרקעות במחיר מציאה בחריש.

השנים הוא חירן שבו אוכלוסיה חילונית ודתית לאומית.

(אחד ההבדלים הוא שבמאחז היה מעורב אולי מרכז האור וכאן מעורבת תנועת אור)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים