יפית גרינברג מתכננת לרכוש 30% מערוץ 10 3624
ערוץ 10 היה עד לאחרונה בבעלות משותפת של יוסי מימן (46%), ארנון מילצ'ן (24%) ורון לאודר (30%). הערוץ מפסיד עד כה מיליוני שקלים בשנה, ובשנים האחרונות רק לאודר מזרים לו כסף. כעת נודע כי לאודר וגרינברג, הידועה כג. יפית, סיכמו על מכירת מניותיו של לאודר לגרינברג תמורת דולר אחד. לגרינברג חברת פרסום, והיא מופיעה בעצמה כמפרסמת של מוצרים רבים.

לקראת קבלת רישיון לשנה הבאה נדרש הערוץ להיות בשליטת רוב של ישראלים, ומילצ'ן מסרב לשתף פעולה עם בקשת האישור. קניית הבעלות על־ידי גרינברג תפתור את הבעיה הזו.

גלובס מדווח כי במעמד החתימה על ההסכם הזרימה גרינברג כמה מיליוני שקלים לערוץ. אולם להערכת העיתונים הכלכליים אין באפשרותה לכסות מכיסה את ההפסדים של הערוץ, כפי שעשה לאודר; יהיה עליה להצליח להבריא אותו, להביא משקיעים חדשים שיזרימו לו כסף, או לסגור אותו. אמיר טייג טוען ב-TheMarker כי אין כל רציונל כלכלי בבעלות על הערוץ; לאודר ואחרים עשו זאת עד כה רק למען האגו, או כדי לקבל במה ציבורית, וכך יהיה גם עם המשקיעים העתידיים שתצליח גרינברג לגייס, אם תצליח.

גרינברג מצוטטת בכלכליסט: "המחשבה על סגירת ערוץ מסחרי... [כולל] פיטורי עובדים וכרסום בדמוקרטיה, הוא בלתי נתפס בעיני... יש בי נכונות אמיתית לעזור לתעשיית הטלוויזיה בישראל, שבמשך שנים רבות הייתה טובה אלי, ואני רוצה להיות טובה בחזרה ולנסות להעניק מניסיוני לטובת התעשייה".

בדיווח מהשעות האחרונות טוען "גלובס" מפי מקורבים למילצ'ן כי הוא יכשיל את המכירה אם לאודר לא יחזיר לו את סכום השקעתו בערוץ, על פי סיכום מראש ביניהם.

קישורים
גלובס
כלכליסט
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

624975
האם היא תשכור קריינים מכוערים (כדי לחסוך בהוצאות) ?
624977
קרייניות מכוערות? האם הקריינית המ(.)כוערת היחידה בטלוויזיה תפרוש?
625009
אני לא חושב שהיא נראית פחות טוב מהאייל הממומצע (או האדם הממוצע). וגם אילו היתה, זה ממש חוסר טעם להטפל דוקא לזה.

---
ולעצמי אני אומר, מזל שאין פה אווטאר עם התמונה שלי.
מראה 625011
היא נראית הרבה פחות טוב מהקריינית הממוצעת בטלוויזיה ופחות טוב מהקריין הממוצע. זה לא נכתב כדי להיטפל אליה.
624991
זה רק אני, או שבעלי המניות מחזיקים יותר ממאה אחוזים בערוץ ?
625000
טוב, בחינת הבגרות במתמטיקה היא מכשול מתסכל ובלתי נחוץ.
אופס. תוקן, תודה. 625082
ג. יפית בדקה השוותה ומצאה "עיסקת הקניה של ערוץ 10 לא כדאית" 625125
היום, 26.11.13 התגלתה מחלוקת קשה במשא והמתן בין ג.יפית (גרינברג יפית) לבין רון לאודר לקניית חלקו של לאודר בערוץ 10 על ידי ג.יפית.

לא ברור מה בדיוק התפוצץ במשא והמתן. עם זאת, באחד הפירסומים נאמר שג.יפית דורשת שלאודר ישלם מכיסו חלק מהחוב הרובץ על ערוץ 10 בעוד הוא דורש שהחוב הזה ישולם מכיסה של ג. יפית. סכום החוב היחסי הנ"ל הוא בסדר גודל של 10 מליון (שקלים או דולרים ... לא זוכר).
ג. יפית בדקה השוותה ומצאה "עיסקת הקניה של ערוץ 10 לא כדאית" 625150
כבר כתבו פרשנים שזה גדול עליה.
ג. יפית בדקה השוותה ומצאה "עיסקת הקניה של ערוץ 10 לא כדאית" 625153
זה לא כל כך משנה שזה גדול עליה.
הדיון והאזכור התקשורתי לא מזיקים לה.
ג. יפית בדקה השוותה ומצאה "עיסקת הקניה של ערוץ 10 לא כדאית" 625191
אולי לא מאוד מזיקים, אבל אני מנחש שאולי טיפלה כן מזיקים, ובטח לא מועילים. למפרסמים היא אולי נראית עכשיו פחות רצינית וממוקדת; לצרכנים היא מצטיירת פחות עממית.
634175
עוד חוזר הניגון

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים