בית משפט אישר לנערה בריטית חולת סרטן להקפיא את גופתה 3757
בית משפט בלונדון נעתר לבקשתה של נערה בריטית בת 14 שנטתה למות, ואישר לשמר את גופתה בהליך שנקרא קריוניקה. זהו הליך השנוי במחלוקת מדעית, שתומכיו טוענים כי יאפשר למוקפאים לקום לתחייה בבוא היום באמצעות טכנולוגיות עתידיות מתקדמות.

הנערה, ששמה נודע רק בראשי התיבות JS, חלתה בסרטן נדיר וסופני. במכתב שחיברה לפני מותה היא ביקשה מהשופט: "אני חושבת ששימור קריוגני ייתן לי סיכוי להחלים ולהתעורר, אולי אפילו עוד מאות שנים. אני לא רוצה להיקבר מתחת לאדמה." הנערה נפטרה ב-‏17 באוקטובר, אולם הפרשה הותרה לפרסום רק ביום ו' האחרון, חודש לאחר מכן.

המקרה התגלגל לפתחו של בית המשפט משום שהנערה היא קטינה, ולפיכך אינה רשאית לפסוק בעניין דרך הטיפול בגופתה שלה, וכן בשל חילוקי דיעות בין הוריה בנוגע לפרשה. הורי הנערה הם פרודים, והיא התגוררה עם אמה במהלך רוב חייה; היא לא התראתה עם אביה מאז 2008. האב, חולה סרטן אף הוא, הסכים להיעתר לבקשת בתו רק אם יותר לו ולבני משפחתו להתבונן בגופתה לאחר שתמות, אם אמה של הנערה תתחייב לא ליצור אתו קשר לאחת מות בתם, ואם הוא לא יידרש להשתתף בהוצאות ההקפאה. הנערה עצמה הביעה התנגדות לתנאי הראשון של האב.

את עלויות ההקפאה מימנו סבה וסבתה של הנערה מצד האם, והם הסתכמו בכ-$46,000. הגופה הקפואה הועברה לאתר אחסון במישיגן, ארצות־הברית, אחד משלושה אתרים דומים הקיימים כיום בעולם. בתהליך עזר ארגון בריטי ללא מטרות רווח בשם Cryonics UK.

על פי מאמר בכתב העת "הג'ורנל לאתיקה רפואית", נכון לשנת 2015, כ-‏250 בני אדם הוקפאו בהקפאה קריונית בארצות־הברית, וכ-‏1,500 נוספים ערכו את הסידורים הנדרשים כדי להיות מוקפאים לאחר מותם.
קישורים
שופט בריטי אישר לחולת סרטן בת 14 להקפיא את גופתה למקרה שתימצא תרופה - הארץ
פסיקת בית המשפט (אנגלית)
קריוניקה - ויקיפדיה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  בסרטים זה נראה טוב. • קוזמו
  ללא כותרת • _ • 24 תגובות בפתיל
  אם כך, אולי כדאי להשתמש בתהליך ההקפאה לטיפול בהיפותרמיה? • עמית • 6 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים