![]() |
האם דיוק היסטורי על המסך מצדיק חוסר שוויון בייצוג החברתי? | 4018 | ![]() |
||||||
![]() |
|
![]() |
![]() |
האם דיוק היסטורי על המסך מצדיק חוסר שוויון בייצוג החברתי? | 4018 | ![]() |
||||||
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לי היה נדמה שאשכנזי מדליק סיגריה בגפרורים מקופסא שלא יוצרה באותם ימים אבל זה היה מבט חטוף כך שאני לא בטוח. גם הכינוי ''נשמה'' נשמע לאזני מודרני מדי, אבל יש טענה שפשוט לא הסתובבתי בחוגים המתאימים באותם זמנים. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אין לתאר את אוסף הטעויות והסילופים מוטי האג'נדה בסדרה, ששרדתי רק את שני הפרקים הראשונים שלה. כל מי שהיה חי בארץ אז יודע זאת. כבר כתב מישהו: יותר משהסדרה מלמדת על מלחמת יום כיפור, היא מלמדת על תסריטאים בתל אביב 2020. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
נראה שחלק מהדמויות מתאמצות להיות קריקטורה של מרוקאי/קיבוצניק/חנון מ 8200. מעין דמויות מסרט בורקס. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
זה לא צריך להיות חדש בשבילך - ע"ע הערת הרגל היחידה בתגובה שלי. ברשימת הפסלים והאנרטאות שנהרסו1 בשנה האחרונה אפשר למצוא פסלים שהוקמו במאה ה-20 וה-21, ודי קשה למצוא פסלים שהוקמו במאה ה-19. (אגב, "מחיקת" פסלים וסמלים מהבמה הציבורית זאת לא המצאה חדשה) |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אתן לבארי וייס לדבר במקומי על כל הטירוף הזה. בד"כ אזהרות מפני מדרונות חלקלקים לא עושים עלי יותר מדי רושם, אבל דומני שכאן קשה להתעלם מהם. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אופס, זה אמנם לקוח מהבלוג שלה אבל הכותב הוא Samuel Goldman. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אין איזה הבדל קטנצ'יק בין מי שחיבר את הכרזת העצמאות בשם החירות לבין מי שהכריו מלחמה על מדינתו בשם העבדות? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני צריך לחשוב שוב על הנושא, בעיקר אחרי ההערה של ארז בדבר מועד הקמת הפסלים וסיבתה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מכל מקום, נראה שמישהו מאבד את הצפון (pun intended). | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
יש בטור הדעה הזה כמה עניינים מנוגדים ודומה כי הכותבת אינה מבחינה בהם וביניהם. קודם כול, גם אם היו שם אלף דמויות נשים - להגיד שזה מייצג את החוויה הנשית זו רדוקציה של החוויה הזו ונפילה לאחד הטיעונים הנוחים של הפמיניזם: כשנוח אישה זו נקבה, כשנוח אישה זה מגדר, כשנוח כל אדם ייחודי עולם ומלואו, כשנוח האחד מייצג את הכלל. הרי באותה מידה ניתן היה לטעון שבין חמש דמויות הנשים אין ולו אחת ממוצא מקסיקני. ואז היינו רבים על הטייה גזעית. והרי יכולה הייתה להיות אישה המאמצת נקודת מבט גברית - האם זו חוויה נשית? אבל יותר חשוב. הכותבת אינה מבדילה בין "אפשר היה להפוך את אחד מעורכי הדין לאשה" ו"לתת יותר נפח לסיפורה של השוטרת הסמויה" - כאילו מדובר סתם בשתי הצעות שוות. אבל לא, שכן הפיכת עורך דין לאישה שלא הייתה שם היא עיוות היסטורי, ויותר נפח לדמות זו או אחרת זו בחירה של היוצר והוא בוחר בכל מקרה, אין מנוס, תמיד ישנה בחירה. את זה ניתן היה לעשות גם בלי לעוות את העובדות - אם כי ניתן היה לטעון שמתן נפח רב יותר, נניח למזכירה שם, עלול לייצר עיוות כי פשוט התפקיד שלה היה שולי מאוד בשטח. בכל זאת, יש הבדל בין נטילת חופש יצירה מבחינת "מה היה שם" לבין "איך זה נמסר." פה בדיוק יכול עניין השיוויון בייצוג להיכנס בצורה המוצלחת ביותר אבל גם התובענית ביותר כי אז נוצר "אפקט דומינו" של אירועים ופרספקטיבות. סתם להשליך אל הקדרה דמות של אישה בגדר מס שפתיים זה הכי קל. אגב, "משפט השבעה" בעיניי הוא סרט די בינוני ותמיד הייתה לי תחושה שלא ברור מה בדיוק קורה שם מבחינת הפוליטיקה שמאחורי הקלעים. הממד היחיד שמרשים בסרט לדעתי הוא השופט הפלגמט והמאבק התמידי להזכיר לו מי עורך דין של מי. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני חושבת שבשעת נעילה היה צריך גם שיהיו כמה ילידים אמריקאיים, וגם אבוריג'ינים - אז מה אם אין שום קשר בינהם לבין מה שקרה... וגם, חשבתי שהיה שווה לעשות פלוגה של לוחמים צ'צ'ניים - גם הם צריכים ייצוג על המסך, אפילו שמה הקשר בכלל בכללי, אין מספיק ייצוג לויקינגים רוסים, וללוחמים מונגוליים בטלויזיה הישראלית ולמה אין חירשים עיוורים אילמים במירוץ למיליון |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
השאלה היא למה אין פיסחים במרוץ למיליון. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
באותה מידה ניתן לתהות האם למשל הסדרה "שורשים" צריכה להציג שחקנים לבנים בתור עבדים במדינות דרום ארה"ב של המאה ה-19 או לחילופין, בסרט "רזיסטנס", צריך לתת אפשרות שווה לשחקנים אסיאתיים ושחורים לשחק בתור קציני אס-אס, לשם "שויון בייצוג החברתי" | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | ![]() |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |