מגמה: יותר שירותים באינטרנט דורשים הוכחת גיל 4094
מאמר ב"ניו יורק טיימס" (תרגום ב-TheMarker) טוען כי מתגברת מגמה של אתרי אינטרנט לדרוש ממשתמשים הוכחה שהם מבוגרים כתנאי לקבלת שירות. זאת בתגובה ללחצים מצד הורים, רגולטורים ואקטיביסטים, ועליית המודעות לנזקים שנגרמים לילדים. גוגל הודיעה כי תעשה זאת לפני הקרנת סרטים המוגדרים למבוגרים, בכל העולם, בתגובה לדרישות רגולטוריות בחלק מהמדינות. פייסבוק בוחנת צעדים דומים. טוויטר, לעומת זאת, מתנגדת לכך וטוענת כי היא רואה ערך באנונימיות ובאי־בקשת מידע רב ממשתמשים.

השיטות הנפוצות להוכחת גיל הן העלאת פרטי כרטיס אשראי או תעודה מזהה. נבחנת גם האפשרות לצילום פנים, שיאפשר לתוכנות לומדות לוודא גיל.

מרבית האקטיביסטים מסכימים שיש סיבות טובות להגביל גישה לילדים, אך מצביעים על סכנות בהוכחת הגיל, ויש הטוענים כי הסכנות עולות על הנזק שנמנע מילדים. הסכנה העיקרית היא מידע אישי נוסף שיעלה לאינטרנט ויהיה יעד להאקרים וממשלות, למשל להידוק הפיקוח על מתנגדי משטר.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הגבלת גיל 744544
אני גם בעד לבחון הגבלת רכישה מעל גיל מסוים באינטרנט.
LLLLLL 744570
היו ימים שבהם כדי להוכיח שאתה מבוגר היה עליך לדעת מי היו התובעים הכלליים של ארה"ב לדורותיהם.
LSLLLL! 744571
או ללחוץ CTRL+ALT+X כמובן
LSLLLL! 744572
כמדומני שהיד השמאלית מיומנת דיה כדי לשלוח את האגודל והאצבע בפקודה אחת מרגע קבלת ההתרעה וזאת כדי לעבור חלון במיידי.
סגירת חלון ב 2 מהלכים נשמעת לי משהו שמצריך ריכוז בחיים באופן הכללי.
CTRL+B 744573
למה לסגור כשיש מקש בוס?
CTRL+B 744574
Boss key.טוב לדעת.
אישורים במקום פרטים 744576
מה שרוצים כאן זה אישור שאני בן לפחות 13. אבל לצורך זה רוצים ממני בפועל הרבה פרטים אחרים. מקרה דומה זה התו הירוק: צריכים לדעת אם יש או אין לי תו ירוק, אבל לצורך זה אני צריך לספק פרטים אחרים (מי אני). ובכלל: איך יודעים לבדוק בחו״ל את התו הירוק הישראלי?

כיוון לפתרון לבעיות האלו הוא רעיון של <wkipedia Self-sovereign identity>: אני מחזיק ב„ארנק״ (הדיגיטלי. יש לו פורמט מוסכם) אישורים חתומים על כל מיני פריטי מידע. מדינת ישראל חתמה לי על הזהות שלי. הרשות המקומית אישרה שאני תושב שלה. קופת חולים אישרה שאני חבר שלה. לאחר התחסנות אני יכול לקבל אישור חתום ממדינת ישראל שיש לי תו ירוק (אני מניח שאישור כזה צריך להיות מוגבל בזמן). מדינות שונות יכולות לקבל את האישור הזה או שלא. כשאני מגיע למקום שנותן הטבה לאנשים מהרשות המקומית שלי, אני מבקש מהארנק שלי להציג את אישור התושבות שלי. האישור הזה לא חושף עלי פרטים נוספים. אבל זה כל מה שצריך לדעת עלי.

הטכנולוגיה למימוש של זה כבר קיימת. יש תקנים ומימושים. אבל בפועל אין כמעט אימוץ. הבעיה הבסיסית היא שהבעיה לכאורה פתורה בכל תחום בנפרד על ידי המקבילה להצגת תעודת זהות.
שתיים שלוש - בומר. 744611
אני מציע שכל מי שלא יודע לזמזם את הפתיחה של יסטרדיי (או לחילוין - מזהה את כותב השיר מהנעימה) - שיאסרו עליו להשתמש באינטרנט.
או לחילופין - מי שלא יודע מה הקשר בין ''חוגה'' לטלפון.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים