מערכת הקירור התת-קרקעית של פריז מתוכננת להתרחב 4153
בפריז מופעלת כבר מזה כמה עשורים מערכת קירור מרכזית בצינורות תת־קרקעיים, שמשמשת לקירור של 730 אתרים ציבוריים, כגון בתי חולים ומוזיאונים. אורך הצינורות, המוטמנים בעומק 30 מטר, 89 ק"מ. לפי אתר החברה המפעילה, המערכת היתה ה-‏11 מסוגה בעולם והראשונה באירופה.

כעת חתמה העירייה על חוזה להרחבת המערכת ל-‏252 ק"מ, שתהפוך בכך לגדולה בעולם.

המערכת מתבססת על שאיבת מי הסיין בזמן שהם קרים, ופליטת חום בחזרה לנהר. האנרגיה המשמשת לכך, מבטיחים בחברה, היא כולה ממקורות של רוח או שמש.
קישורים
אתר החברה המפעילה
הארץ
הרחבת המערכת - euronews
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "מדע"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אז בעצם... 751251
המערכת הזו מעלה את הטמפרטורה של מי הנהר. זה לא פוגע בפאונה שם (בהנחה שקיימת)?

שימוש רחב בטכנולוגיה כזו בטח יעלה את הטמפ' בימים ובאוקיאנוסים, בדיוק מה שאנחנו צריכים עכשיו.
אז בעצם... 751252
קשה להאמין שהמהנדסים לא לקחו את ההשפעה על מי הנהר בחשבון.
אז בעצם... 751364
יש כאן מהנדסים ופיזיקאים גדולים ממני, אבל אינטואיטיבית הייתי חושב שבמרחק לא גדול מנקודת יציאת המים של מערכת כזו (מן הסתם, ליד או בתוך עיר) ההשפעה על הטמפטורה תהיה קטנה עד זניחה - תלוי מן הסתם בנפח ובזרימה של גוף המים.

בדומה לכך, פעם הייתי עצוב ממזגנים: כדי להתמודד עם השלכות ההתחממות, אנחנו צריכים לחמם עוד יותר. התייחסתי בכך לזה שמזגן מחמם את העולם גם אם הוא עובד על חשמל שייצורו לא מחמם. אבל מישהו עם אינטואיציה הנדסית-פיזיקלית יותר טובה משלי שכנע אותי שהחימום הזה זניח לחלוטין, בהשוואה לאפקט החממה: באזור מקומי של מנוע המזגן יש התחממות ניכרת, אבל היא מתפזרת מהר.
אז בעצם... 751366
כמות החום שמזגן מייצר ישירות היא בדיוק ההספק שלו. מזגן של 4 כוח סוס מייצר 3,000 ג’אול של חום בכל שנייה שהוא עובד.
אם מקור החשמל שלו הוא תחנת כוח סטנדרטית, עם נצילות של סביב 50%, אז תחנת הכוח מייצרת סביב 3,000 ג’אול נוספים של חום בכל שנייה עבור אותו מזגן. את פליטת גזי החממה והחום העודף שכדור הארץ סופג כתוצאה מזה, כבר יותר קשה לחשב.
אז בעצם... 751390
יש הפסדי הולכה, ויעילות הייצור היא לא 100 אחוז אבל נכון.
751365
משהו מוזר לי: ככתוב בידיעה, הטכנולוגיה הזו לא חדשה ומשמשת בעוד מקומות בעולם. אבל כשניסיתי לחפש עליה בגוגל (ובפרט בויקיפדיה) עוד פרטים, בעברית ובאנגלית (למשל: מתי הוכנסה לשימוש ואיפה עוד בעולם; מה נחשב בה מוצלח ומה פחות; למה לא משתמשים בה יותר, או פחות), נאדה. כמעט כל מה שהצלחתי למצוא הוא על המערכת בפריז, וגם זה - מעבר לאתר החברה המפעילה ואולי עוד סרטון יוטיוב, כמעט הכל הוא שכפול של אותה ידיעה חדשה שהובילה לעדכון כאן. זה כאילו איזה סוד צבאי חסר עניין לציבור.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים