ארגוני סביבה לנתניהו: מנה את גמליאל לשרה להגנת הסביבה 4164
שש עמותות בתחום איכות הסביבה פרסמו מכתב פומבי הקורא לבנימין נתניהו למנות את גילה גמליאל לשרה להגנת הסביבה. שלוש העמותות הבולטות מבין השש הן ''צלול'', ''אדם, טבע ודין'' ו''מגמה ירוקה''. קריאה כזו היא חריגה בהיסטוריה של עמותות הסביבה בישראל.


גמליאל כיהנה כשרה להגנת הסביבה במשך כשנה, בין זאב אלקין לתמר זנדברג. לפי העמותות, היא בלטה לטובה בגישתה, שחתרה לקדם חקיקה סביבתית. היא קידמה את התוכנית להבראת מפרץ חיפה, איסור על סחר בפרוות, טיפול בפסולת, הגנה על מינים בסכנת הכחדה, ואת הרחבת חוק הפקדון על בקבוקים.
קישורים
שקוף
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כל יום לומדים משהו חדש 753884
צריך תמיד להיות פתוח לשנות דעה, אבל איכשהו הכותרת הזו מחייבת Playing hard to get.
אני בטוח שהמשרד לאיכות הסביבה זה משרד קטן ונחמד עם הרבה נסיעות לחו"ל. מה הוא בדיוק מועיל, צריך לשכנע עם קצת יותר עובדות וחומר מדעי.
את מפרץ חיפה יהיה קצת קשה לנקות. אם אראה דגים שוחים בקטע הקישון העובר מדרום לבתי הזיקוק אוותר על שכנוע נוסף. בינתיים הייתי שמח לראות עובדות, במה הועילה כהונתה של גמליאלי למפרץ חיפה.

לגבי הרחבת חוק פיקדון הבקבוקים, זה היה אמור לפגוע בעיקר בשכבות הנמוכות ומוזר בעיני איך זה עבר בלי תגובה. אם הצליחה לשכנע את חברות המשקאות לספוג את 30 אגורות התוספת, אז זה אולי לזכותה.
בשבוע שעבר ממשתי את מתנת ראש השנה בשופרסל וראיתי שם תור קטן של 5-6 אנשים ממתינים למכונת הבקבוקים. הזכיר לי את התור לנייר טואלט בבריה"מ. רק ששם כולם עמדו בתור ופה היה לזה צד נלווה של מצעד בושה לעלובי החיים. לא בא לי לתת למישהו מדליה על המחדל וחוסר היכולת של פיקדון הבקבוקים. הייתי מעדיף שהיו מבטלים את ההחזר גם על הבקבוקים הקטנים.
יכול להיות שהם שמעו שהם הולכים לקבל את מירי רגב.

אין שיוויון אין גיוס Ceterum censeo
כל יום לומדים משהו חדש 755031
אין גבול לעליצות שהפוליטיקה הישראלית יכולה לספק למי שמרכז חייו אינו כאן.
עידית סילמן מונתה לשרה במשרד להגנת הסביבה. מי שמתעקש למצוא את החיובי בכל מצב, יכול לומר שהיא יכולה להועיל לנקיון הסביבה. היא יכולה להשליך את עצמה לפח.
השרה גמליאלעלי זכתה למשרד דנדש שכפי הנראה הומצא עבור מישהו אחר - משרד המודיעין. יתכן שהמדובר ביוזמה ברוכה להקים משרד לענייני העיר מודיעין או לשיפור שירותי לשכות המודיעין בכלל. למרבה הצער, מדובר כנראה במשרד שהוא מזיק מלידתו ובמהותו והוא רק יסבך ויקשה על פעילותו, הבלתי חיונית כפי הנראה, של משרד הביטחון.
נראה, שעסקי הכופתאות והכורסאות, כל כך התישו את נתנ' שכבר לא נותר לו כוח לשנות ברגע האחרון את שם המשרד למשרד לענייני מגדר.
או אולי, עלה בדעתו של נתנ', שכדי לשמור על המשילות שלו בקואליציה, יהיה זה רעיון טוב, לערוך כל שנה מקצה שיפורים ברשימת המינויים והשרים. ואז, מדוע לבטל משרד חדש נחמד שבטח יהיה לו שימוש בעתיד כמקום מפלט לעוד מזיק אוכל חינם.
אין שיוויון אין גיוס Ceterum censei
כל יום לומדים משהו חדש 755032
גמליאל דרשה וקיבלה התחייבויות סביבתיות כחלק מקווי היסוד של הממשלה. ואז פתאום עברה למודיעין.

בסיקור על זה בהארץ אמרו שיש דבר אחד חיובי בכך: לתיק איכות הסביבה כבר יש חשיבות לא לגמרי אפסית. ואני מוסיף: הצלחנו להימנע מפיצול לתיק איכות ותיק סביבה. גם זה משהו.
כל יום לומדים משהו חדש 755033
מה קרה להתחייבויות הסביבתיות? עברו אל סילמן?
יכול להיות שזו הסיבה שגמליאל הועברה למשרד המודיעין? לא מספיק שקיבלת משרד, עוד יש לך דרישות?
כל יום לומדים משהו חדש 755036
מודיעין הוא מקום שתפור בדיוק לפי מידותיה של הגב' גמליאל, ולראיה בכל המקומות שראיתי את השלט המגעיל ''כאן לא מודיעין'' לא ראיתי את כבוד השרה.
כל יום לומדים משהו חדש 755039
==> להשליך את עצמה לפח
מזכיר את בדיחה של ליאור שליין על אורלי לוי: האשה המוחלשת מהפריפריה היחידה שאורלי לוי הצליחה לקדם זאת היא עצמה: (דקה 2:10)
753891
לגבי איסור על סחר בפרוות - בפיל (עם השטריימל) שבחדר היא לא הצליחה לגעת ולכן התקנות הללו לא באמת שינו משהו, אולי לכמה חנויות בכיכר המדינה

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים