זעזועים ב''טוויטר'' תחת ניהולו של אילון מאסק 4165
"טוויטר" נקלעה לכמה משברים בשבועות האחרונים, בעקבות צעדים שהחיל הבעלים החדש אילון מאסק.

בסוף אוקטובר רכש אילון את הפלטפורמה ב-‏44 מיליארד דולר. בצעד מיידי הוא פיטר את ההנהלה והדירקטוריון, והודיע על כוונתו לפטר חצי ממצבת העובדים. תוך כדי כך עזבו עובדים רבים מרצונם. מאסק דרש בין השאר מהעובדים לבוא מדי יום עבודה למשרד, ביטל ארוחות על חשבון החברה, ואף דיבר על ציפייה לשבוע עבודה של 80 שעות.

מאסק החליט לקדם את "טוויטר בלו", תגית שמעידה לכאורה על אמינות זהותם כמפרסמי ציוצים, והפך אותה למאפיין בתשלום. אלא שהתשלום הנמוך, 8 דולרים, הביא לגל של מתחזים: כך גילו חברות ענק וכן ידוענים ופוליטיקאים פוסטים שפורסמו בשמם ופגעו בשמם הטוב. חברות כמו "איליי לילי" ו"לוקהיד מרטין" ספגו ירידה בערך המנייה שלהם בעקבות ציוצים מטעים או סאטריים (איליי לילי: חלוקה של אינסולין בחינם, לוקהיד מרטין: חרם על מדינות המזרח התיכון). מאסק הגיב כי הוא עשה זאת "בשביל הצחוקים", אך ביום שישי האחרון הודיע על ביטול המדיניות החדשה. בינתיים הודיעו אותן חברות על הפסקת הפרסום בפלטפורמה, וכנראה הדבר יסב ל"טוויטר" הפסדים משמעותיים.

החזון שעליו הצהיר מאסק, בניגוד לדעת מנהלים קודמים ב"טוויטר", הוא להפוך את הפלטפורמה ל"דמוקרטית" יותר, ונאמנה יותר לחופש הביטוי. בין השאר, הוא מבקש לא להשעות משתמשים לצמיתות (כפי שנעשה לדונלד טראמפ, למשל) אלא לכל היותר לזמן מוגבל.

קישורים
אילון מאסק הורס את טוויטר - TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  שתי שאלות תם • יובל נוב • 18 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • alucard
  ללא כותרת • ירדן ניר-בוכבינדר • 22 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים