סקר של התאחדות הקבלנים: רוב הקבלנים נסחטים על-ידי ארגוני פשיעה 4167
בסקר שערכה התאחדות הקבלנים בין חבריה השיב רוב מכריע של הקבלנים כי הם משלמים לארגוני פשע תמורת "שמירה" (פרוטקשן). העלות היא בין 350,000 ל-‏500,000 שקלים לפרויקט באזור המרכז, ויותר מכך בפריפריה - עלות שמתגלגלת לבסוף למחירי הדירות. קבלנים מאשימים את המשטרה באוזלת יד. פרויקטים קטנים של התחדשות עירונית לעתים "פטורים" מכך. לדברי הקבלנים, התופעה החמירה מאוד בשנתיים האחרונות. לדברי מרואיינים בכתבה ב-TheMarker, רוב הארגונים העוסקים בכך הם של משפחות בדואיות, והם פועלים בכל הארץ.

המשטרה מצידה מסכימה שהתופעה נפוצה וחמורה, אך טוענת שהיא פועלת בנחישות נגד העבריינים. עם זאת, מציינים במשטרה קשיים - קבלנים חוששים להתלונן, הפושעים מציגים את עצמם לקבלנים כאילו היו חברת שמירה לגיטימית (והאיומים ברקע רק מרומזים) וכך קשה לקשור אותם לעבריינות, חברות הביטוח מכירות בחשבוניות הפיקטיביות של חברות השמירה מטעם ארגוני הפשע. ולבסוף - העלות של "שמירה" מטעם ארגוני הפשע זולה ואפקטיבית יותר מזו של חברות חוקיות.

כמו כן מציינים הקבלנים כי לאחרונה גוברת התופעה של ארגוני פשע שמתמודדים בעצמם במכרזי בנייה. הם גורמים לקבלנים חוקיים להימנע מלגשת למכרז, ולעתים לאחר הזכייה מעבירים את העבודה לקבלן חוקי.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

754100
סקר של ארגון האסטרונומים: רוב הימים השמש זורחת במזרח.
הם מפחדים 754111
איך דמוקרטיות ליברליות התנהגו במקרים דומים? אני מתאר לעצמי שיש לישראל ארסנל כלים לדכא את הפרט. הם מפחדים? רועדים מפחד. צורה לנו. בסדרות הנטפליקס זה נראה יותר יפה.

-------
'מצפצפים על החוק, מטילים אימה על כל מי שמפריע בדרכם ולא סופרים את המשטרה: העבריינים מהפזורה הבדואית כבר מזמן עושים בנגב ככל העולה על רוחם, אך כעת גם ארגוני הפשיעה במגזר היהודים חוששים מהעוצמה שהם צוברים: "הם פועלים באופן עצמאי מבלי לקבל הוראות מבוס אחד כזה או אחר ולכן הם כל כך מפחידים ועוצמתיים"

עבריינים מהפזורה הבדואית, שחלקם עוסק בגביית דמי חסות ובסחיטה באיומים ובכוח משמשים כיום מאבטחים, שומרי ראש ורוצחים שכירים של ארגוני פשע בדרום ומרכז הארץ. כמה מהם, למשל, אבטחו את ביתו של ראש ארגון הפשע לשעבר בני שלמה. אחד המאבטחים של שלמה, מאג'ד אל אסד מהיישוב לקיה, חוסל ביולי השנה במושב חלץ. מצד אחד ארגוני פשיעה במגזר היהודי מעסיקים אותם ומשתמשים בהם כדי להטיל אימה על יריביהם, ומן הצד השני המשטרה נמנעת מלהתעמת איתם.

מדובר בקבוצה של כ-‏100 עבריינים, בהם כמה רוצחים שכירים שכבר העבירו מסרים שהם מתכוונים לפגוע בכמה ראשי ארגוני פשע מדרום הארץ והשפלה. לעבריינים היהודים קשה להתמודד עם העוצמה של העבריינים מהפזורה.

"הם חמושים ברובי קלצ'ניקוב, אם-‏16, אלות ומוטות ברזל", מתאר עבריין מדרום הארץ, "יש להם כמויות אדירות של אמצעי לחימה. שוטרים פוחדים להתעסק איתם. הם מטורפים. בכל רגע הם יכולים לחסל כל אחד. אין להם אלוהים. בחודשים האחרונים כמה ארגוני פשע התחברו לאותם עבריינים מהפזורה. מי שמסתכסך איתם עדיף שיכין לעצמו קבר וירושה או פשוט שלא ייצא מהבית. במקרה הטוב יצטרך לשלם להם כופר של מאות אלפי שקלים כדי שלא יורידו אותו".

אותם עבריינים מגיעים לזירות רעולי פנים, עם מכוניות גנובות, חלקם גונבים כספומטים של עסקים במרכז הארץ, בדרום ובשפלה, אחרים שולטים באתרי בנייה ומקבלים מיליוני שקלים כדי לשמור על הבניינים אחרת הם ידאגו להחריב אותם ולגרום נזק כבד לדירות. "הם מסוגלים לדרוס שוטרים למוות או לירות בהם אם ינסו לעצור אותם", טוען גורם מודיעיני במשטרה. "החוק של מדינת ישראל לא קיים בשבילם, הוא אפילו לא בגדר המלצה. הם חיים על פי חוקי הג'ונגל. אני לא זוכר עבריינים בסדר גודל כזה שמטילים פחד על עבריינים בכירים מאוד בישראל וגורמים להם לא לצאת מהבית".

גורמים במשטרה עוקבים אחר אותם עבריינים מהפזורה, שכמה מהם נעצרו באחרונה בעת שנתפסו עוקרים כספומטים מבתי עסק הממוקמים באזור התעשייה בפתח תקווה, גניבות כלי רכב ופריצות לבתים. "אין להם מנהיג אחד או שניים. יש כמה צעירים בשנות העשרים והשלושים לחייהם שהם מנהלים את החבר'ה האלה", חושף קצין במשטרה. "זה גם היתרון שלהם כי הם יכולים לפעול באופן עצמאי מבלי לקבל הוראות מבוס אחד כזה או אחר ולכן הם כל כך מפחידים ועוצמתיים".

גם המשטרה חוששת להתעמת איתם. לצד גביית דמי חסות, הצתת עסקים ותקיפת בעלי עסקים בבאר שבע ועובדיהם המסרבים לשלם להם פרוטקשן, העבריינים הבדואים הם משלימים הכנסה כשומרי ראש של ראשי ארגוני הפשע וקבלני ביצוע. לעתים הם משמשים רוצחים שכירים ונשלחים להפעלת מטעני חבלה.

מקור : https://www.mako.co.il/men-men_news/shetch_hefker/Art...
משילות 754152
יאללה, בואו נראה את בן גביר מבצע בהם את זממו.
משילות 754156
לתת לבן גביר העבריין הפלילי הסדרתי להיות שר לבטחון פנים, זה כמו.. זה כמו לתת לגנב להיות שר האוצר.

רק רגע... טוב לא משנה, תשכח מזה.
משילות 754167
אם כבר אז כבר.
משילות 754272
תפקיד שר וממלא מקום ראש הממשלה, בשבילך.

זה יפה איך שהמציאות שלנו מיתרת את הצורך ב - Reductio ad absurdum.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים