סקר של התאחדות הקבלנים: רוב הקבלנים נסחטים על-ידי ארגוני פשיעה 4167
בסקר שערכה התאחדות הקבלנים בין חבריה השיב רוב מכריע של הקבלנים כי הם משלמים לארגוני פשע תמורת "שמירה" (פרוטקשן). העלות היא בין 350,000 ל-‏500,000 שקלים לפרויקט באזור המרכז, ויותר מכך בפריפריה - עלות שמתגלגלת לבסוף למחירי הדירות. קבלנים מאשימים את המשטרה באוזלת יד. פרויקטים קטנים של התחדשות עירונית לעתים "פטורים" מכך. לדברי הקבלנים, התופעה החמירה מאוד בשנתיים האחרונות. לדברי מרואיינים בכתבה ב-TheMarker, רוב הארגונים העוסקים בכך הם של משפחות בדואיות, והם פועלים בכל הארץ.

המשטרה מצידה מסכימה שהתופעה נפוצה וחמורה, אך טוענת שהיא פועלת בנחישות נגד העבריינים. עם זאת, מציינים במשטרה קשיים - קבלנים חוששים להתלונן, הפושעים מציגים את עצמם לקבלנים כאילו היו חברת שמירה לגיטימית (והאיומים ברקע רק מרומזים) וכך קשה לקשור אותם לעבריינות, חברות הביטוח מכירות בחשבוניות הפיקטיביות של חברות השמירה מטעם ארגוני הפשע. ולבסוף - העלות של "שמירה" מטעם ארגוני הפשע זולה ואפקטיבית יותר מזו של חברות חוקיות.

כמו כן מציינים הקבלנים כי לאחרונה גוברת התופעה של ארגוני פשע שמתמודדים בעצמם במכרזי בנייה. הם גורמים לקבלנים חוקיים להימנע מלגשת למכרז, ולעתים לאחר הזכייה מעבירים את העבודה לקבלן חוקי.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • שוטה הכפר הגלובלי
  הם מפחדים • kozmo
  משילות • אריק • 4 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים