יוסי גורביץ הלך לעולמו 4174
יוסי גורביץ – בלוגר, עיתונאי, ומראשוני הכותבים ב"האייל הקורא" – הלך לעולמו היום. בן 53 היה במותו.

גורביץ גדל במשפחה דתית־לאומית, אך יצא בשאלה בעת שלמד בישיבת התיכונית "נחלים". לאחר שירותו הצבאי הוא השלים תואר ראשון בהיסטוריה, ושימש כעיתונאי באתר "נענע" ובעיתון "כלכליסט". במשך קרוב לעשרים שנה הוא ניהל את הבלוג "החברים של ג'ורג"', אותו תיאר כ"ביקורת שמאלנית וליברלית ומעקב אחר קריסתה של ישראל".

לאחר מותו, כתב עליו העיתונאי אלי ביתאן: "גורביץ' היה כותב חד ומושחז שעסק בהיסטוריה, בסכסוך, בטכנולוגיה ועוד. רבים מאיתנו למדו ממנו מהי כתיבה עיתונאית ואקטיביסטית מתוך מחויבות עמוקה למאבק בכיבוש, עד ימיו האחרונים".
קישורים
נמצא מת בדירתו: הבלוגר והעיתונאי יוסי גורביץ הלך לעולמו בגיל 53 - וואלה!
יוסי גורביץ - עמוד הכותב ב"האייל הקורא"
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

יהודית ודמוקרטית- תרתי דסתרי 756574
יוסי גורביץ מתראיין אצל קרן הבר מתוך הפודקאסט של טובי פולק
עצוב מאוד 756575
התעצבתי מאוד לשמוע על מותו של יוסי, ומיד נזכרתי בימי האייל הקורא העליזים של תחילת שנות האלפיים...
באופן אישי, יוסי השפיע עליי עמוקות באותם ימים עם כתביו החדים על מגוון הנושאים שעמדו אז (וכמובן גם היום) על סדר היום, ואני בטוח שאינני היחידי. הוא לא יישכח במהרה.
756578
כמו אחרים מותיקי האייל, גם אני פגשתי את יוסי לראשונה באולטינט, רשת הדיונים של ימי טרום פריצת האינטרנט. יש סיכוי לא רע שהוא האדם הראשון שניהלתי איתו דיונים ברשת, והוא ודאי הראשון שהידיינתי איתו באופן משמעותי בנושאי פוליטיקה ודת בכלל. דעותיו היו נחרצות מאוד כבר אז, לפני כשלושים שנה, וגם חריפות שכלו ניכרה. מעל הכל, היה לו ידע כללי עצום, לא רק בנושאי ההיסטוריה שבה התמחה, אלא כמעט בכל נושא בעולם. אולי חוץ מספורט. כמובן שגם בנושאי יהדות היה חד וידען, מה גם שימיו בישיבה היו טריים בזכרונו, והאתגר שבשיחות איתו היה מהנה מאוד. אני הייתי אז תיכוניסט ואחר כך סטודנט צעיר וחמום מוח :)
כשפגשתי את יוסי מחוץ למסך מחוץ למסך הופתעתי מהאדיבות הרבה שלו, גם כלפי בר פלוגתא חריף‏1. התראינו רק פעמים מספר, במפגשי קהילה או במשחק תפקידים מזדמן שהפליא להנחות בלי צורך בשום קוביה או דפים, רק בטוויית סיפור ביד אמן. בכולן היה לבבי להפליא. הוא הרשים אותי מאוד, וכשהזדמנתי לאחת מתוכניות ריאליטי הידע היה ברור לי שאבחר בו כ"חבר הטלפוני", אם כי לצערי לא הצלחתי לזכות אותו בהשתתפות.
צר לי מאוד על לכתו בטרם עת, והרושם שהותיר בי ודאי לא יימחה.

1 קצת החמאתי לעצמי, לא התקרבתי לדומיננטיות שהפגין בדיונים אי אז.
756584
יש משהו סימלי בכך שהפוסט האחרון ב״חברים של ג׳ורג׳״ קורא לזיכויו של עמירם בן אוליאל. יוסי אולי היה רוצה שבן אוליאל יעמוד לדין על פשעי מלחמה מעצם מגוריו בשטחי הכיבוש, אבל התנגדותו החדה והחריפה לעינויים חייבה את היושר האינטלקטואלי שלו לקריאה הזו, בלי אבל ובלי זלאד. חבל שגופי האכיפה של ישראל לוקים בכך.
756601
קראתי שוב את המאמר האחרון שלו באייל, והוא בהחלט עומד יפה בשיני הזמן, כראוי למאמר של היסטוריון. משום מה אינני יכול לחשוב על "היסטוריה לקרימוסה" בלי להזכר במופעי האימים של אמסלם.

אני מקווה שאף אחד לא יראה בגרירתו של ח"כ אמסלם הנה משום פגיעה בזכרו של יוסי.
756607
גם אני קראתי בעניין את יוסי בבלוג שלו ובאתר זה, והתעצבתי מאד לשמוע שהלך לעולמו. בהחלט בטרם עת.
756618
מערכת היחסים שלי עם כתיבתו הייתה כזו: בזמן שקראתי אותו התעצבנתי, ואחרי שנתיים השתכנעתי.

ידיעה מצערת מאד, ואבדה גדולה לשיח הציבורי בישראל.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים