ביהמ''ש העליון הכיר בהורות של אישה לילד שהולידה זוגתה לאחר שהשתיים נפרדו 4183
בית המשפט העליון הכריע בחודש שעבר כי אם לא־ביולוגית של ילד תוכר כהורה שלו, למרות שהילד נולד לאחר שהאם הביולוגית נפרדה מהאם הלא־ביולוגית.

שתי הנשים קיימו זוגיות במשך כשבע שנים, במהלכן ילדה האם הביולוגית את בנן הבכור באמצעות תרומת זרע. השתיים נפרדו לאחר שהאם הביולוגית הרתה שוב (מזרע של אותו התורם), אולם לפני שההריון הסתיים והילד השני נולד. השתיים מגדלות את הבן הבכור במשמורת משותפת, אך האם הביולוגית לא איפשרה לבת זוגה לשעבר להימצא בקשר עם הבן הצעיר.

האם הלא־ביולוגית פנתה ב-‏2016 לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה בבקשה לקבל משמורת גם על הילד הצעיר, ובהמשך, גם בבקשה לקבל צו הורות. חוות הדעת של פסיכולוג מומחה, שתי עובדות סוציאליות ואפוטרופה לדין, היתה כי לטובת שני הילדים, ראוי שגם הבן הצעיר יוכר כבנה של האם הלא־ביולוגית, כך ששני האחים יחוו מציאות משפחתית זהה. אולם בית המשפט דחה את הבקשה, מאחר וביום הלידה השתיים לא היו בנות זוג. לאחר ערעור, בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה, וקבע כי המועד המכריע בנסיבות העניין הוא מועד הכניסה להריון, ולא הלידה, ואילו בית המשפט העליון הותיר כעת קביעה זו על כנה.

עורכי דינה של האם הלא־ביולוגית מסרו: "לאחר מאבק עיקש של שבע שנים, לסבית זכתה סוף סוף להכרה בהורותה על בנה שעם לידתו נגזל ממנה על ידי בת זוגה לשעבר. במיוחד בימים אלה, שבהם הקהילה הלהט"בית כ"כ נרדפת ופגיעה, משמח ומרגש להיווכח שבית המשפט העליון ממשיך להעניק למשפחות הלהט"ביות את מלוא ההגנה ומרחיב את היקף המקרים שבהם ניתנים צווי ההורות."

ואילו מטעם עורכי דינה של האם הביולוגית נמסר: "תוצאות פסק הדין אשר מחייב את הכרתה של הלא ביולוגית כאמו הנוספת של הקטין מובילות למצב שבו הקטין, אשר כיום כבר בן שבע שנים ואשר גדל לתוך מציאות שלפיה יש לו רק אם אחת, ייאלץ כרעם ביום בהיר ולא באשמתו להסתגל למציאות חיים שונה, על כל המשתמע מכך".
קישורים
העליון הכיר בהורות של אישה שזוגתה לשעבר ילדה לאחר פרידתן - הארץ
ביהמ”ש העליון: חרף התנגדות אם ביולוגית, אושר צו הורות לגבי ילד בן 7 שנולד לאחר פרידת בנות הזוג - WDG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  החלטה מעניינת • אפופידס • 8 תגובות בפתיל
  מזעזע • האייל האלמוני • 2 תגובות בפתיל
  אות גוססת - אם לא מתה • אפופידס

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים