פורד וג'נרל מוטורס יאמצו את תקן הטעינה של טסלה 4188
פורד וג'נרל מוטורס הודיעו לאחרונה כי חתמו עם טסלה על הסכם, לפיו מכוניותיהן יוכלו לטעון בעמדות ההטענה המהירה של טסלה.

יתכן כי זה הסוף ב"מלחמת התקנים" שהתרחשה בשנים האחרונות במכוניות חשמליות: רוב היצרניות פרט לטסלה השתמשו בתקן CCS, הדומיננטי באירופה. בארצות הברית רשת עמדות הטעינה של טסלה היא המקיפה ביותר. המטענים של טסלה נחשבים נוחים יותר לשימוש ואמינים יותר. מטענים אחרים סובלים לעתים מבעיות בממשק בין יצרני המכוניות למפעילי עמדות הטעינה.

על פי ההסכם, טסלה תספק ליצרניות האחרות מתאמים, שבעזרתם יוכלו לקוחותיהם לטעון בעמדות של טסלה. החל מ-‏2025 הן ייצרו מלכתחילה מכוניות תואמות למטענים של טסלה.

מבחינת טסלה, העסקה תכניס מזומנים אך יש בה סיכון של אובדן האקסקלוסיביות של מכוניותיה בטכנולוגיית ההטענה העדיפה. מבחינת החברות האחרות, הסיכון הוא יצירת תלות בטכנולוגיה קניינית של טסלה, להבדיל מ-CCS שהוא תקן פתוח. 
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

760046
שלב החלום של טסלה נגמר.
עכשיו זו עוד חברה (טובה מאוד) שמתחרה בשוק צומח.
הראיה- גל המכוניות הסיניות החשמליות ששוטף את ארצנו.
טסלה תייצר השנה קרוב ל 2 מיליון מכוניות, מתוך שוק עולמי של כ 110 מיליון מכוניות.
להשוואה- פולקסוואגן וטויוטה, היצרניות המובילות, מייצרות 10-11 מיליון מכוניות בשנה כל אחת.
שולי הרווח התפעולי של טסלה גבוהים בהרבה מאלו של המתחרות, אבל כדי לעלות מדרגה נוספת במכירות היא תצטרך להכנס לסגמנטים פחות רווחיים.

החלום של החברה מתמקד כעת במכוניות אוטונומיות (וברובוטים). ראינו בפתיל אחר שחלום המכונית האוטונומית לא מתקרב מהר מספיק.

אפילו הייחוד של החברה בכך שלא הוציאה כסף על פרסומות עומד להשתנות

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים